• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Maria84
    Guardian Angel 07 skrev 2008-09-25 14:12:28 följande:
    Nu har vi varit till bvc, troligen är hon allergisk mot morötter, paprika och tomater :/ en läkare ska ringa hem till oss imorgon..ska rådgöra lite om hon ska ta något blodprov för att se om det är något mer hon inte tål.Nu blir det till att laga all mat själv!
    Stackars liten! Får hoppas att det inte är nåt mer som hon är allergisk mot.
    Har precis läst artikeln och den var jättebra!
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2008-09-25 14:22:13 följande:
    stackars liten.allergi är inte kul.våra barn har haft det/har detsonen föddes som mjölkallergisk,stora tösen har celiaki sen ca 18 mån ålder och lillan tålde inte päron som liten.hoppas N inte har fler allergier.jag visste inte ens att man kunde vara allergisk mot morötter
    vad är celiaki??
  • Marayah

Marko har klarat sig. De är nog han som dragit in skiten. Jag har med vart sjuk, men inte så farligt. Men nu e de ok..

Guardian Angel 07 skrev 2008-09-25 09:35:07 följande:
    Marayah: Nej, jobbigt att vara täppt i näsan hela tiden :/ jobbigt för stackars filip också har Marko klarat sig då? Och du med för den delen?Vad ska ni hitta på för skoj idag i det fina, vackra vädret?
    Marko 031103, Filip 080621
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-09-25 14:25:53 följande:
    vad är celiaki??
    hon får inte äta något med mjöl,gryner,soja osv.hon blir svårt medtagen då och kräks samt blir helt blå i hela ansiktet och blir frånvarande om hon får i sig det.
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Summerlove08
    Firstandhappy skrev 2008-09-25 14:25:53 följande:
    vad är celiaki??
    Celiaki är glutenintolerans.
    Love is in the air
  • piffan

Hej på er

Har varot på Ul idag å jösses vad jag är glad,allt gick toppen,nu vågar jag gå o börja småhandla lite
    Men,jag har problem,gick på stan idag för att försöka få tag på en mammaklänning eller nått annat fin(ska på bröllop snart) men det finns ju ingenstans,bara på HM men inget som jag förll för,har säkert missat nått,vart handlar man mammakläder i denna stad?Lindex o Kappahl har ju slutat med mammakläder

• Guardian Angel 07

Skorpan08: mm, förhoppningsvis växer det bort! Lycka till, du får berätta sen hur lång hon har blivit

Familjetrollet: Det finns barn som inte kan äta något som är rött, och då ingår även morötter sa hon på bvc. När jag jobbade så fanns det en flicka som inte kunde äta frukter/grönsaker som var rött (även morot). Kan lilltjejen äta päron nu?
    Hur går det med golvet?

Firstandhappy: mm hur mår du då?

• Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2008-09-25 14:27:37 följande:
    hon får inte äta något med mjöl,gryner,soja osv.hon blir svårt medtagen då och kräks samt blir helt blå i hela ansiktet och blir frånvarande om hon får i sig det.
    *suck* jobbigt värre.. hoppas wille klarar sig från allt sånt skit,
  • dinana
    piffan skrev 2008-09-25 14:29:33 följande:
    Hej på er Har varot på Ul idag å jösses vad jag är glad,allt gick toppen,nu vågar jag gå o börja småhandla lite Men,jag har problem,gick på stan idag för att försöka få tag på en mammaklänning eller nått annat fin(ska på bröllop snart) men det finns ju ingenstans,bara på HM men inget som jag förll för,har säkert missat nått,vart handlar man mammakläder i denna stad?Lindex o Kappahl har ju slutat med mammakläder
    Klänningar finns det väl gott om i de flesta butiker.. måste det vara just en mammaklänning. När jag var gravid hade jag knappt några "mammakläder". De flesta kläderna gick ju på.. ja förutom byxorna som blev lite väl tajta--- det var nog det enda mammalplagget jag köpte. Det är väl bara att gå in i en butik och fråga efter en klänning som är lite vidare över magen...
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • piffan
    dinana skrev 2008-09-25 14:35:05 följande:
    Klänningar finns det väl gott om i de flesta butiker.. måste det vara just en mammaklänning. När jag var gravid hade jag knappt några "mammakläder". De flesta kläderna gick ju på.. ja förutom byxorna som blev lite väl tajta--- det var nog det enda mammalplagget jag köpte. Det är väl bara att gå in i en butik och fråga efter en klänning som är lite vidare över magen...
    Jag har varit inne i varenda affär idag o tittat,hittade inget som passar(jag är lite rund redan innan magen började växa).
    Men jag tänkte ta ett varv till Ikanohuset o kolla oxå..
Svar på tråden VI från Linköping