• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2008-08-29 00:07:08 följande:
    Familjetrollet: Nje hade massa ont dom första dagarna men inte kännt nån typ av mensvärk sen i tisdags morse typ. blöder gör ja mer och längre... brukar ha tre max fyra dagar blödning och en max två dagar "efterbörd" men som sagt nu blöder ja fortfarande på femte dagen men nu har det börjat lugna ner sig...det ända ja kan göra är ju att avvakta å se...trött på detta väntande jag är ju faktist tålamodsbefriad!!!
    då får jag hålla tummatna att det tar sig vid nästa försök.
    idag har golvgubben vart här.han säger att de kan inte bara byta ut4-5 glovbitar i parketten.de måste byta hela golvet då golvets skick är för jävligt.hela vägen under fönstret är förstört mm

vad ska ni hitta på idag?här blir man instängd hemma med lillfisen som är sjuk.hon har sovit sen kl 17 igår.men vart vaken ca 10 miuter för att dricka,kräkas.

är det nån som ska till ljungsbro/gistad marknad i helgen.

jag måste bara berätta vad lillfisen sa i veckanSkrattandevi var på toys r us.maken var lillfisen då hon var lite trött.då säger tösen
    -pappa!jag har ju sagt åt dig att du ska raka dig!snacka om att vi skrattade.maken hade lite skäggstubb villket lilan inte tycker om
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-08-29 07:51:58 följande:
    då får jag hålla tummatna att det tar sig vid nästa försök.idag har golvgubben vart här.han säger att de kan inte bara byta ut4-5 glovbitar i parketten.de måste byta hela golvet då golvets skick är för jävligt.hela vägen under fönstret är förstört mmvad ska ni hitta på idag?här blir man instängd hemma med lillfisen som är sjuk.hon har sovit sen kl 17 igår.men vart vaken ca 10 miuter för att dricka,kräkas.är det nån som ska till ljungsbro/gistad marknad i helgen.jag måste bara berätta vad lillfisen sa i veckanvi var på toys r us.maken var lillfisen då hon var lite trött.då säger tösen-pappa!jag har ju sagt åt dig att du ska raka dig!snacka om att vi skrattade.maken hade lite skäggstubb villket lilan inte tycker om
    inget roligt när de är små är sjuka... här drar jag med till Molly som är pigg som tusan nu på morgonarna.. långt innan vi haft tanke på att gå upp. dock så är jag väldigt hes idag och har grymt ont i halsen (men man måste ju ta dottern till dagis ju!).

nej jag vet inte om det blir något ljungsbro här heller.. däremot om vädret håller i sig även i morgon så skall vi nog ta och utnyttja våra kolmården-biljetter och åka dit imorgon. hoppas jag blivit lite bättre i halsen då.

apropå golv... jag undrar när de skall komma och byta alla våra golv. det sa de förra sommaren att de skulle göra innan jul.. det är ju ett år sedan nu... hoppas vi får nya golv innan vi bestämmer att flytta.

måste få skryta lite också... vann en Skip Hop Saddlebag på Ebay (helt ny!) för $6 = 40 kr. frakten skulle gå på $10 = 71 kr... vilket klipp! 
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-08-29 08:24:34 följande:
    inget roligt när de är små är sjuka... här drar jag med till Molly som är pigg som tusan nu på morgonarna.. långt innan vi haft tanke på att gå upp. dock så är jag väldigt hes idag och har grymt ont i halsen (men man måste ju ta dottern till dagis ju!).nej jag vet inte om det blir något ljungsbro här heller.. däremot om vädret håller i sig även i morgon så skall vi nog ta och utnyttja våra kolmården-biljetter och åka dit imorgon. hoppas jag blivit lite bättre i halsen då.apropå golv... jag undrar när de skall komma och byta alla våra golv. det sa de förra sommaren att de skulle göra innan jul.. det är ju ett år sedan nu... hoppas vi får nya golv innan vi bestämmer att flytta. måste få skryta lite också... vann en Skip Hop Saddlebag på Ebay (helt ny!) för $6 = 40 kr. frakten skulle gå på $10 = 71 kr... vilket klipp! 
    det kan man kalla superklipp.nu har golvgubben ringt.de har fått lov att byta ut allt trasigt samt slipa ner och lacka om hela golvet om några veckorGlad

frågan är var man ska ställa alla möblerna+tusentals tv o datasladdarnaSkrattande

idag ska jag nog sy lite igen.har en massa dynor o filtar som ska sys upp.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-08-29 08:28:15 följande:
    det kan man kalla superklipp.nu har golvgubben ringt.de har fått lov att byta ut allt trasigt samt slipa ner och lacka om hela golvet om några veckorfrågan är var man ska ställa alla möblerna+tusentals tv o datasladdarnaidag ska jag nog sy lite igen.har en massa dynor o filtar som ska sys upp.
    tips... sätt ett mellanslag efter "." så slipper du länkarna =)
  • dinana
    dinana skrev 2008-08-29 08:42:13 följande:
    i och för sig är det rätt roligt och se vart länkarna leder.. superklipp.nu & ringt.de
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-08-29 08:42:13 följande:
    vad snällt jag har alltid undrat hur man får bort länkarna.gör man ett extra mellanslag bara?Glad

du gillar ju loppis som mig. i morrn har de en stor loppis i barhäll i de gamla bussgargagen.på söndag blir det ev auktion igen om vår familj är friska.hoppas man kan fynda lite på auktionen då.sist blev det en barncykel
  • Firstandhappy

familjetrollet...
    ja om man bor i linköping så finns det där, men jag bor fortfarande kvar i lilla mjölby o häääär på landet har inte lilla ica packtejp..

• Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-08-29 10:25:33 följande:
    familjetrollet...ja om man bor i linköping så finns det där, men jag bor fortfarande kvar i lilla mjölby o häääär på landet har inte lilla ica packtejp..

ja mjölby har inte många butiker.vi var på väg att flytta till ett radhusområde.men det blev inte av då jag fick MA i samma veva.fast nu trivs vi här vi bor.området har blivit lugnt igen.fast trygg känner man sig inte ännu.skoltösen har fått en ny i klassen som är elak mot henne .så det blev ett samtal till skolan direkt.jag acepterar ingen form av mobbning!blev själv mobbad hela skoltiden så jag vet villket helvete det är.den som mobbar våra barn  kommer få en riktig läxa utan migSkrikandes

fy vad man fryser.lillfisen är kry igen.hoppas ens helg blir bra utan nån som är sjuk.nu ska jag ta och spana lite i min sybyrå

• Mammatill4a
    dinana skrev 2008-08-29 08:24:34 följande:
    inget roligt när de är små är sjuka... här drar jag med till Molly som är pigg som tusan nu på morgonarna.. långt innan vi haft tanke på att gå upp. dock så är jag väldigt hes idag och har grymt ont i halsen (men man måste ju ta dottern till dagis ju!).nej jag vet inte om det blir något ljungsbro här heller.. däremot om vädret håller i sig även i morgon så skall vi nog ta och utnyttja våra kolmården-biljetter och åka dit imorgon. hoppas jag blivit lite bättre i halsen då.apropå golv... jag undrar när de skall komma och byta alla våra golv. det sa de förra sommaren att de skulle göra innan jul.. det är ju ett år sedan nu... hoppas vi får nya golv innan vi bestämmer att flytta. måste få skryta lite också... vann en Skip Hop Saddlebag på Ebay (helt ny!) för $6 = 40 kr. frakten skulle gå på $10 = 71 kr... vilket klipp! 
    hur ser den vätskan ut? aj kom min igår, hihi har packat de första kläderna till skrutt i den och overoll och mössa:-S så nu får den komma när den vill ibland tror ja de är på G med det tränger på neråt så ja knappt an röra mig och faan de må ja säga gör jävulstk on..

ingen som vill fika nästa onsdag??
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Mammatill4a
    Familjetrollet skrev 2008-08-29 08:28:15 följande:
    det kan man kalla superklipp.nu har golvgubben ringt.de har fått lov att byta ut allt trasigt samt slipa ner och lacka om hela golvet om några veckorfrågan är var man ska ställa alla möblerna+tusentals tv o datasladdarnaidag ska jag nog sy lite igen.har en massa dynor o filtar som ska sys upp.
    Lyckost er, här har de inte ens kommit på hembeök och tittat på vårt golv än och inte ugnen heller för den delen..sucka

nu på morron har man varit iväg till cupolen och tittat in massa barn kläder hihi gissa att man ska dra ditt karl imorgon för då har vi bara alma hemma så ska vi ta en sväng förbi G.linköping oxå och kolla in hantverksmarknaden med..

vet nån har inne vart ycke natureservat är?? här i linköping
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
Svar på tråden VI från Linköping