• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-29 19:33:56 följande:
    Mammatill4a: Men då säger vi 11 då Om fler kan då oxå. Just det ja, vi får verkligen ta o tajma in en eftermiddag oxå. Fast jag har det lite svårt då eftersom sambon slutar jobbet vid 17 o då försöker jag ha maten klar tills han kommer hem för annars blir det så sent när vi ska äta eftersom sambon vill hinna leka med barnen oxå o de går o lägger sig vid 19. Men nångång kan jag nog Helgerna har vi så mycket annat på som måste göras, sånt som inte hinns i veckorna, som handla, städa o framför allt klippa gräs o såna saker.
    ja tider är svårt att få ihopp.här får man springa runt och hämta barn på olika tider om dagarna.
    Mammatill4a skrev 2008-08-29 19:21:04 följande:
    nej fan de är inte meningen att barnen ska fara illa i skola, jag har samtal med olivia varje kväll om hur de varit i skolan mm , men för mkt prat kan göra henne lite ledsen oxå då hon saknar sina gamla kompisar så mkt, faan mår urk över de, men de är ju som sagt inte så lätt att komma til någe nytt och vara rätt blyg som hon var i början heller.. hoppas de går över snart annars vet i katten hur ja ska lösa de på bästa sätt..hoppas du får nåt gjort, sj sover alma nu och liam är på G sen blir de mys i soffan med maken och kladdkaka och grädde och sist men inte minst lyssna på skruttshjärtljud tillsammans
    nä nu du!då ska du allt äta kladdkaka för mig oxåSkrattande.jag minns allt hur blyg O var här i början hon sa inte ett ljuf.numera går hennes mun i ettGlad.vi frågar oxå stora tösen varje dag hur skolan har varit.

nu får ni alla i tråden ha en bra kväll.här ska man försöka sy lite
  • Leos och Vincents mamma

Jag ska njuta av att ha lite egentid nu..barnen sover o sambon ska iväg o jobba som dj om 45 min. Jag ska se lite på tv o kanske läsa lite, inte ofta jag hinner det nu för tiden.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a
    Familjetrollet skrev 2008-08-29 19:46:46 följande:
    nä nu du!då ska du allt äta kladdkaka för mig oxå.jag minns allt hur blyg O var här i början hon sa inte ett ljuf.numera går hennes mun i ett.vi frågar oxå stora tösen varje dag hur skolan har varit.nu får ni alla i tråden ha en bra kväll.här ska man försöka sy lite
    mm, hon har alltid varit den lilla blyga biten, men hoppas de släpper så småningom..hihi klart ja kan äta för dig oxå, liam är allt övertrött idag, försöker fortarande få honom att sova, men är lite konstigt för honm att sova i ett rum utan syrran sin och Alma vill inte ha sälle i rummet där hon sover, så får nog bli en omöblering så småningom när man orkar..
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-29 19:48:58 följande:
    Jag ska njuta av att ha lite egentid nu..barnen sover o sambon ska iväg o jobba som dj om 45 min. Jag ska se lite på tv o kanske läsa lite, inte ofta jag hinner det nu för tiden.
    kul med egen tid det är alla världa även om de blir mer än sällan ..

JA va kul men då ses vi då .. Hoppas fler kan komma oxå
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Mammatill4a

familjetrollet: det där natureservatet jag pratade om på fm ligger i trädgårdsföreningen så blir allt att gå ditt på måndag och se om man se ronja rövardotter..
    nån mer som ska gå på det??

• Marayah

Nej vi inreder bara. Har tagit ner växa sängen och köpt ett sniglar skötbord så vi ska ha de grejjerna i hans rum..

Mammatill4a skrev 2008-08-29 18:24:23 följande:
    OK, ska filip få eget rum redan? el inreder ni bara??
    Marko 031103, Filip 080621
  • Marayah

Vilken tid var de?

Mammatill4a skrev 2008-08-29 19:59:11 följande:
    familjetrollet: det där natureservatet jag pratade om på fm ligger i trädgårdsföreningen så blir allt att gå ditt på måndag och se om man se ronja rövardotter.. nån mer som ska gå på det??
    Marko 031103, Filip 080621
  • Mammatill4a
    Marayah skrev 2008-08-29 20:39:24 följande:
    Nej vi inreder bara. Har tagit ner växa sängen och köpt ett sniglar skötbord så vi ska ha de grejjerna i hans rum..
    hihi du är allt rolig,m växa säng redan, ja inte klokt vad banrne växer nu för tiden, skoja bara du.. ja de skötbordet är ju bra, de har vi ju med ett plus sniglar spjälisen som vi köpte nu i veckan..
    Marayah skrev 2008-08-29 20:42:04 följande:
    Vilken tid var de?
    korvgrillningen började kl 16, men står ju inte om de bjuds på el om man ska ta med sig sj mm, och sen var de ju 17 som ronja skulle ta med sig barnen ut och leta iskogen.
    skoj skoj för barnen.. hoppasde inte blir så mkt regn iallfall..
  • dinana

Familjetrollet -

du som är duktig med att sy, kan du laga min jeans tro? det är en stor reva på benet och jag är rädd för att det skall gå sönder mer om jag inte lagar det snart. vet dock inte hur man gör...

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥

En helt vanlig dag i mitt liv som tvåbarns mamma..hehe..mysigt =)

Vincent sötnos i sin badrock efter ett mysigt bad med mammsen

Vincent sötnos i sin badrock efter ett mysigt bad med mammsenKlicka på bilderna

Vincent gillar att spegla sig..hihi..

Vincent gillar att spegla sig..hihi..

Vincent på sitt babygym..

Vincent på sitt babygym..

Svar på tråden VI från Linköping