Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

kolah skrev 2008-09-25 12:09:50 följande:
    Hejsan!Har tjuvläst lite i denna tråd men gör nu ett försök i att skriva ngt till er. Är det ok om jag hänger med i tråden förresten?

välkommen hit.hit är alla välkomna.

finns det nån som behöver en overall i stl 74?har en i nyskick till tös

From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Familjetrollet
    Guardian Angel 07 skrev 2008-09-25 14:12:28 följande:
    Nu har vi varit till bvc, troligen är hon allergisk mot morötter, paprika och tomater :/ en läkare ska ringa hem till oss imorgon..ska rådgöra lite om hon ska ta något blodprov för att se om det är något mer hon inte tål.Nu blir det till att laga all mat själv!
    stackars liten.allergi är inte kul.våra barn har haft det/har det
    sonen föddes som mjölkallergisk,stora tösen har celiaki sen ca 18 mån ålder och lillan tålde inte päron som liten.

hoppas N inte har fler allergier.jag visste inte ens att man kunde vara allergisk mot morötter
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-09-25 14:25:53 följande:
    vad är celiaki??
    hon får inte äta något med mjöl,gryner,soja osv.hon blir svårt medtagen då och kräks samt blir helt blå i hela ansiktet och blir frånvarande om hon får i sig det.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-25 17:18:43 följande:
    hihi, kolla in denna fina vagnsmycke betällt av en på nätet..fick den idag
    så gullig vagnen blev med hjärtatGlad

här har man haft fullt upp med skolmöte och fixa v-rummet lite.imorrn kommer sonen.så i helgen blir det ev norrköping
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-25 15:55:27 följande:
    Åh, vad bra Här blev det tvärtom, fick en "chockräkning" idag på dagisavgiften, 600 kr mer än vad den brukar vara på. Sambon har ju nytt jobb o tjänar bättre nu o så glömde vi att anmäla det så egentligen är det 200 kr mer, men nu blev det 600 kr mer denna månad, inte ett dugg kul
    ush vad trist.här är maken lite besviken på sin sem.ersättning.
    hur mycket(om man får fråga)har era män fått i sem ersättning?maken fick bara 2000 sammanlagt för 4 veckorLedsenhan jobbar 75 %-är det inte väldigt lite i sem.ersättning?
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-25 15:58:48 följande:
    Vad ni har skrivit idag tjejer! Kul Själv så kom en kompis hit strax innan 10 o käkade lite lunch här o så.Sen när hon åkte så åkte jag ner till stan för att möta min mamma som med tåget från Norrköping, hon passade Vincent medans jag gick i affärer o shoppade byxor o bh till mig, lyx! Eller passade o passade, hon var med i affärerna o Vincent sov hela tiden.
    ja du nya kläderna skulle man allt vilja ha.men inget passar då min kropp är åt skogen.har en stl över byst en annan över mage och midja och en tredje stl över ladugårdsdörren och elefantlåren
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-09-25 14:58:34 följande:
    Ja då e de verkligen en fördel. Gick bra med Filip o sprutan. Han stört tjöt, men man kan juh tänka sig själv att få en nål stucken i benet utan förvarning.
    stackars liten snart ska lillan få sin 5 års spruta.jag har nålskräck så jag lär vara vit som ett lakan när sprutan kommer fram.
    Marayah skrev 2008-09-25 14:46:02 följande:
    Wiiie, va glad man blev när man kolla på löne specen idag får mer än väntat.
    alltid kul att få in extra pengar.mina extra pengar gick till v-rummet och en del ska gå till lillans kalas nästa helg
  • Familjetrollet
    Guardian Angel 07 skrev 2008-09-25 14:29:33 följande:
    Skorpan08: mm, förhoppningsvis växer det bort! Lycka till, du får berätta sen hur lång hon har blivit Familjetrollet: Det finns barn som inte kan äta något som är rött, och då ingår även morötter sa hon på bvc. När jag jobbade så fanns det en flicka som inte kunde äta frukter/grönsaker som var rött (även morot). Kan lilltjejen äta päron nu?Hur går det med golvet?Firstandhappy: mm hur mår du då?
    jröda grönskaker har jag hört talas om.lillan tål päron numera.

golvet är klart nu.jisses villket jättestor skillnad det blev.maken blev så glad att han ville ha nya tapeter oxåSkrattande.nu är golvet ljust och glänser för fullt.nya möblerna blev toppenbra.nu är det bara småskaer som ska köpas så v-rummet blir klart

hoppas ni har haft en bra dag
    jag tar gärna en fika nästa vecka
  • Familjetrollet
    Cacan skrev 2008-09-25 22:22:03 följande:
    ikväll har jag haft min första ljusparty - visning! gick väl helt ok!Tyvärr kan jag inte haka på, på lördag.. Maken som jobbat gärnet hela veckan ville att jag ska vara hemma o mysa, o jag känner det oxå! Men det blir fler ggr.. eller hur!!??!Har ni bestämt ngn fika nästa vecka?
    det blir fler träffar.jag ska inte heller gå imorrn då jag ännu är sjuk och sonen kommer imorrn.det brukar även bli fikaträffar ibland.
  • Familjetrollet

halloj i stugan här var det lugnt.huvudet sprängs ännu.här ska det skuras golv och städas.vad ska ni andra hitta på idag?

• Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-09-26 09:32:34 följande:
    Hej!Här ska man göra 6 st tårtbottnar idag, har ju storkalas i morrn.Var på bvc igår med Elin. Hon hade väl inte vuxir så mycket denna gång men ligger ändå över kurvan. 68 cm lång och 7380 g i vikt.Ikväll ska vi städa hela huset så vi kan garnera tårtor i lugna ro i morgon fm.
    skoj med kalas.vi ska ha kalas nästa helg
    Mammatill4a skrev 2008-09-26 09:25:02 följande:
    Go fm ..här hemma har man en trotig 5 åring som har hållt låda sen 7 imorse och inte vänder humöret på vad man än säger el gör.. Alma är på top humör och bara springer och gör bus, väntar p svar från O pappa om han kan hämta henne hemma idag för sj orkar ja knappt stå p benen..NU skulle ma verkligen behövt körkort...men som vanligt hör han la av sig i sista stund så man får stressa som en avlöning och komma försent till mötesplatsen mm,, fy känner att denna dag började ruttet ända från start
    trist att O pappa inte kan höra av sig i god tid innan.här har man städat för fullt.resten ska städas när maken kommer hem.måste få bort de andra soffdelarna ur ena tösens rum.

och snart kommer sonen igen och då blir det full fart.ska se om sonen ev ska träffa sin farbror som är på besök i sverige.sonen fick sin första kusin i maj som han inte har träffat ännu.
    det är extra kämpigt nu när sonen inte träffar sin pappa på ett bra tag framöver.vill inte gå in på det.men hans pappa är borta på obestämd tid.inte ens jag vet när hans pappa kommer hem igen.men jag vet att han får hjälp nu,hjälp som han verkligen behöver få.de senaste åren har bara sorg skett  på sonens  pappas sidaLedsenmen mitt i all sorg så fick sonen en kusin som han ännu inte har sett, då farbror med sin fru och barn bor långt utomlands.så nu får man hoppas att de kan ses i årGlad.
Svar på tråden VI från Linköping