-
tänk om en annan klarade av att gå så långt.förr kunde jag gå långpromenader ofta.men nu klarar inte kroppen av det så ofta.blir dock minst en långpromenad per dag.det ser ut att lätta upp ute.du får ha en bra dag.här ska jag ta en huvudvärkstablettMarayah skrev 2008-10-03 08:34:10 följande:Idag ska ja ta på mig walking skorna och gå in till stan. Får se vilken väg det blir. Kanske måste gå via Tornby först.. Hoppas att ni andra får en bra dag.. -
dinana skrev 2008-10-03 11:43:39 följande:Familjetrollet - vad tycker du om mitt nya fodral till min fåtölj.. inget proffsjobb direkt.. men jag blev rätt nöjd ändå.. har dock inte fått dit någon dragkedja ännu.. men men.. det kommer väl nån gång. Tyget är köpt på IKEA 39 kr/m.WOW! du är ju jätteduktig

själv sydde jag mycket kläder och lapptäcken när sonen var liten.sen har jag sytt mycket den sista tiden.men nu har jag lagt det på hyllan.fick nog av att sy
-
urk för ostbågar maken och töserna åt det i bilen idag.jag klarar inte av den lukten.ostbågar luktar kräks enligt migdinana skrev 2008-10-03 17:41:37 följande:Åh, ostbågar.. vill också ha... får väl försöka locka med sambon till willys sen...
här har man huvudvärk ännu och barnen väsnas allt vad de kan.imorrn blir det full fart med kalaset
-
tackar alla.här vilar man nu mellan städningen
egentligen fyller lillan på torsdag nästa vecka men det är smidigare att ha kalas på en lördag.
då får ni ha en trevlig dopdagMarayah skrev 2008-10-04 09:24:07 följande:Hade vart skojj att följa, men tyvärr så kan ja inte. Ska på dop idag. Tack för erbjudande iaf.
ni får ha en bra dag allesammans -
god kväller hoppas alla har haft en bra dag.här har man ätit en massa tårta och kakor mm.snart ska vi äta varma mackor
-
jag växte upp i skäggetorp.har inget gott att säga om skolorna där.när jag var mindre så var skäggetorp ett jättebra område och det är det ännu.maken vill promt tillbaka till skägget men jag vägrar.jag tycker ryd är bra nu sen de fick bort gänget.Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-05 09:44:13 följande:Ok. Då är det en del som bor i Skäggetorp nu då Jag vet inte alls hur det är där, men har bara hört dåligt om hela området..de som har sagt det har bott där hela livet tills de blev vuxna o flyttade därifrån.Men det är ju inte så överallt..tror dock att vi är lite bortskämda för vi har bara bott i Tannefors innan vi flyttade hit o det är nog den bästa delen av stan! Hur lugnt som helst o nära till den fina ån, jag kan sakna Tannefors ibland. Mycket trevliga pensionärer bor där.Men det var inte så himla barnvänligt där vi bodde, fint var det, men det fanns ingen lekplats o ån var precis utanför huset, vi kunde nästan hoppa från balkongen o ner i ån så nära bodde vi.Så därför kände vi att vi var tvungna att flytta. Men flyttar vi igen så lär det nog bli Tannefors igen om vi hittar nåt ställe där det är barnvänligt vill sägadu får hälsa er granne från oss.nu verkar det vara många som har flyttat från gården och nya har flyttat in.förstår att ni trivs.gården är ju jättebra för barn och uteplatsen är ju kanon oxåMarayah skrev 2008-10-04 21:02:09 följande:Vi med bor i skägget och har VÄRDLENS BÄSTA grannar.. Ja kan inte klaga på tillvaron, men ja har juh inte sett andra delar av stan mer än när man hälsat på hos folk.
vi funderar på att flytta.antingen byta stad som vi har pratat om de senaste 5 åren eller bo kvar i ryd.hade man inte haft hemska minnen från skäggetorps skolor så skulle jag kunnat flytta tillbaka dit.maken tjatar varje vecka om att vi ska flytta. -
många styrkekramar till er.så gulligt att N kan säga tack.här har vi vart på tonby idag.nästa vecka är fullproppad som vanligt.men jag tar gärna en fika om nån är fikasugen.kan ha fikat hemma hos ossGuardian Angel 07 skrev 2008-10-05 12:00:32 följande:Hej på er! Hoppas allt är bra med er! Själv har jag inte varit inne på ett tag då vi fick åka in på akuten med Peter natten på fredagen. Det visade sig att han har en inflammation i hjärtmuskeln så nu ligger han på sjukhuset. Han får nog komma hem först på tisdag då han fortfarande har förändringar på EKG:et sen blir han sjukskriven ett par veckor för att vila upp sig! Alltid ska det vara något längtar tills han kommer hem! Nathalie har lärt sig att säga "tack" det går framåt av bara farten! Hon är så himla duktig och lär sig nya saker varje dag Hon kommer nu från sittande till liggande och kan ställa sig upp mot saker sen dricker hon så fint ur sin mugg! Vad ska ni hitta på idag?
hoppas du slipper kräkas hela graviditeten.klarar du av alla luckter ännu?jag tålde inte pommes frites lukt som gravid.la en "pizza" varje gång jag kände den luktenFru T skrev 2008-10-05 19:15:14 följande:å vad har ja gjort idag då... eeeh få se nu...JO kissat å sovit... mina dagar börjar bli givande, det där med att gå ut å gå varje dag har liksom skitit sig då ja får klökkänslor av att bara tänka på att gå ut...
-
gröna äpplen funkade bra för mig mot illamåendet vid ena graviditetenFru T skrev 2008-10-05 10:40:29 följande:Tannefors är lungt å mysikt Mannen skulle aldrig kunna tänka sig att flytta till skägget, har får ju höra rätt mycke i sitt yrke...här sover å spyr ja om vartannat nyponsoppa å gomorronvälling e bra grejer. Även en Piggelin fyller sin funktion ibland -
ush vet hur illamåendet kan vara.den sista graviditeten hade jag fruktansvärt svårt illamående.fick till slut medecin ,men den hjälpte inte.jag var mer eller mindre medvetslös pga illamåendet.Fru T skrev 2008-10-05 19:33:58 följande:ne nästan ingenting lucktar gott å illamåendet ligger som en DJävul i halsen å lurar men jag har kommit på att KALLT vatten är riktigt gott -
Mandarin skrev 2008-10-06 07:11:55 följande:Jag känner igen mig så väl, blev inlagd flera gånger. Mig hjälpte det när jag fick dropp och kunnde bryta crikeln. Sedan vart det gradvis bättre från v 14 men bra modde jag aldrig.J ag fick en diagos hyper nånting = extremt illamående.Det tråkiga och permanenta skadan blir ju på tännderna min tandläkare brukar fråga om jag har annorexia/bullimi... förstog inte vad han pratade om. Men nu vat jag vad vad han syftar på. Så borsta tännderna jätte ofta....jag tog mig knappt ur sängen.kunde knappt stå på benen.så hade jag fram till ca v 13.jag har haft rejäla komplikationer under grav med första och sista barnet.så här blir det inga fler barn trots att maken är sugen på en sista ibland.
vad ska ni hitta på idag?här ska man ta det lugnt,idag skulle jag kunna stå upp och sova
imorrn har man fullt upp oxå.då ska man tvätta i sex timmar,hinna lämna töser på busfabriken innan dagismötet.och på kvällen är man ev själv med barnen medans gubben ev ska till ishockeyn.