Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-13 19:57:25 följande:
    Jag gick upp 12 kg med Leo o 8,5 kg med Vincent, de kg gick jag ner direkt båda ggr, bara det att jag har fortsatt att ha samma vanor som jag hade när jag var gravid, så därför ligger jag på 65 kg nu.Jag tycker att du är smal!
    jag smal?kan tyvärr inte hålla med om det.med sonen gick jag upp runt 7 kg och rasade 15 kg på ca 1-2 månader.sen gick man upp 20 kg.fick bort 10 kg och sen har man lyckats "banta"en gång.

här äter jag alldels för mycket skräpmat oxå,godis osv.äter jätteofta då jag blir vrålhungrig bara ca 1 timme efter att ha ätit mig proppmätt.är ju mer eller mindre hungrig jämt.borde väll kolla upp det.jag började äta mycket mer efter mitt MA.sen har man inte kunnat sluta.vill verkligen sluta äta jämt och kunna vara mätt minst 3-4 timmar.

det är verkligen svårt att sluta med sina dumma ovanor.men nästa år ska jag kunna ha badkläder utan att behöva må dåligt över hur kroppen ser ut.sen har vi diabetes i släkten och risken finns ju att man får det om man inte lyckas hålla vikten
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-13 20:06:26 följande:
    Jag tycker du är smal iaf O framför allt jämfört med mig.
    jag tycker att du har normal kroppsform.jag var alltid trådsmal förr.vill inte bli så smal igen bara få bort magen.
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-13 21:37:56 följande:
    LoVmamma och Familjetrollet: Ni har båda fina kroppar som ni ska vara stolta över. Era barn kommer från dom!
    ja det är ju klart.men jag trivs inte med min kropp som den ser ut.
    Marayah skrev 2008-11-13 22:22:04 följande:
    Men ni ska vara glada att ni ligger under 100 iaf, för de e de nån annan som inte gör kan ja säga.. Men de e de ja försöker att ändra på nu, hoppas bara på att vågen och måtten visar något om ett par v så man får extra motivation o fortsätta..Nu e de dags att sova iaf.. Natti..
    du får gärna skicka hit lite motiviation.förr kunde man gå riktiga långpromenader,villket man knappt orkar längre.min kondis är usel.

är det fler som tittar på andra avenyn?jag tycker serien börjar balla ur lite.fast VBÅ tar ändå prisetSkrattande

vad ska ni hitta på idag?här ska det sys en massa dockkläder och ev en klänning till lillan om tiden räcker till
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-14 08:28:32 följande:
    Visserligen ligger jag under hundra-strecket men jag får ständigt frågan om Elin ska bli storasyster. Fast då brukar jag bara säga "Den som lever får se" heheVad tror folk egentligen? Att man ser ut som barbie efter fyra barn.*L*

ja efter 4 graviditeter så är kroppen slut.jag får ju dras med min svåra värk/smärta som kommer emellanåt.fick du denna vid min tredje graviditet.märker själv att ju mer jag går upp i vikt ju sämre kondis får jag.

jag har funderat på att köpa korsett,men har samtidigt hört att det inte är bra för de inre organen om man har korsett som pressar in magen ofta.

trist att folk kläcker dumma kommentarer till dig.du ser inte ens gravid ut.sjlv ser man ut att vara i 4-5 månaden

• Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-13 22:12:56 följande:
    Så fort jag säger till min sambo eller mamma att jag är fet, så säger de att jag har normal kropp, blir såå knäpp på det där normal Vad är normal egentligen?Men det sitter nog mer i huvudet på mig, är såå utseendefixerad o har svårt att förstå att kroppen inte riktigt ser ut som innan man fick barn.Jag har så dåligt självförtroende så det finns inte!
    samma här.man blir aldrig nöjd.men det beror nog mycket på mobbningen man var med under hela skoltiden
    Skorpan08 skrev 2008-11-14 08:25:21 följande:
    Familjetrollet:Jag sydde massor förr innan jag fick barn och även när jag fick min första. Sen när andra kom blev det sämre med tid. Nu är ju tre stora och jag har en make som gärna delar på allt som ska göras här hemma. Något jag inte är van vid kan jag säga. Så nu ska symaskinen dammas av och saxen slipas

skoj.vad ska du sy?här har man sytt en julklänning och en prinsessklänning till dockor och mer ska det bli

mammatill4a jag kikar in på din sida strax.din söta dotter sa att jag skulle göra det

• Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-14 11:14:19 följande:
    go fm på er alla. här har man fått låna svärfars data några dagar, så man kunde lägga in lite bilder på vår guldklimp .. finns att skåda i bildgalleriet..annars är de bra här, lever livet med en Arvid på bröstet ända ställe han sover på och vid tutten såklart med där de äts mestadels..
    så söt han är
    Mammatill4a skrev 2008-11-14 12:14:04 följande:
    Tack, ja han är verkligen en prins för sig. ska bara få till kort på alma och arvid med, men inte så lätt när hon inte sitter still för länge med honom i knät, har rätt mkt spring i benen jst för tillfället..Liam har börjar prata om er lastbil med, hehe han vill la ta en sväng snart kan ja tro..Ser att ni pratar vikt, säger så här, jag har de jag har man och barn och de älskar mig för den jag är så vikten är inte allt...har kämpat i så många år med den och mobbad som barn så orkar inte bry mig, har de jag har och de vänner ja har och tycker de inte om mig för den jag är så är de inte några sanna vänner helt enkelt.. nu ska ja lägga mig ner och vila ryggen.. Arvid sover just nu på pappa istället
    min man gillar min nya kropp bättre har han sagt.han avskyr trådsmala tjejer.man får helt enkelt stå ut med sin kropp tills man går hädan.lillan är glad över att få dela plats med liam och alma på dagis.hon pratar nästan jämt om att vi ska åka till er sen efter ni har flyttat.och det kommer vi allt göra.för du är ju en toppenvännGlad
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-14 14:30:47 följande:
    Tack, ja han är så underbar, men de är ju alla mina barn så, man tycker ju bäst om sina egna så är de ju alltid, just nu gör ja ett stort kors i taket då Arvid vart nedlagd i liften för 1 timme sen och har sovit sen dess , men nu börjar de pipa lite om honom, så kankse dags för mjölkmamma att göra en ryck och se om de är matdags el om han somnar om, längtar tills söndag då de ska kolla vikten och hörselprovet, dock inte pku provet men är ju ett måste, stackars små..

pku är inte skoj.ser så otäckt ut när de sticker så små barn.sonen stack de i hälen flera gånger när han var liten.då ville man bara ta sitt barn och be läkaren fara...

han fick ligga 2 v på neo och fick permiss över julen.

• Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-14 15:13:43 följande:
    Vad duktig du är! Jag drar fram med dammsugaren varje fm, det borde bränna några kalorier det med. Fast dom återbördar jag min kropp igen på kvällen

ja det man har förbrukat under dagen brukar man äta tills sig framför tv.nästa höst blir det mycket promenader.då ska barnen hämtas  i två omgångar på skolan.så då blir det motion både för mig och lillan

helst skulle man ha en motionscykel hemma.men tyvärr funkar det inte så bra då jag får svår värk i bäckenet av att cykla och att sitta på huk

• Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-14 15:19:18 följande:
    Jag hade en motionscykel en gång i tiden. Perfekt som klädhängare måste jag säga. hehe
    haha ja bättre att det används till nått än att det samlar damm
    thelifesaviour skrev 2008-11-14 15:21:28 följande:
    Jag älskar gymmet. :) Ganska nyfrälst, har tränat ordentligt nu i lite mer än ett år. Förr drog jag mig alltid för det. Just för att jag inte är trådsmal och har världens bästa kondis. Trodde jag skulle bli utstirrad. Korkad tanke, som om någon skulle bry sig. :)
    tänk om man  vågade gå till ett gym.har aldrig gått på gym
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2008-11-14 15:28:36 följande:
    Det är verkligen jättesvårt i början. Men jag kan rekommendera simhallens gym. Nästan bara gamla gubbar där. Det är riktigt härligt.
    okej.kan man ha med barnen dit?vad kostar det?

vi kanske kan gå till nått gym vid nån "fikaträff"
    Mammatill4a skrev 2008-11-14 15:29:25 följande:
    Sj ska ja  börja gymma i vår med syrran och en kompis i åtvid.. bara för att få komma ut och känna att man gör lite nytta, och så mkt kostade de inte i månaden heller, och ja vet att går ja med syrran så slipper ja inte undan ,
    synd att det är en bit att åka.annars hade jag gärna hakat med
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2008-11-14 16:14:27 följande:
    Ja! Bilden på Alma och Arvid är jättefin! Och namnen klingar så vacker tillsammans. Du har väldigt fina namn på alla dina barn.
    kan bara hålla med.
  • Familjetrollet

nu har man bara 50 inlägg kvar.sen har man lyckats skriva 10 000 inlägg sen man blev medlem härGlad

hur många inlägg har ni andra lyckats skriva?

• Familjetrollet

finns på "min sida"där står det när man blev medlem osv

• Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-11-14 16:48:47 följande:
    Det här blir 2241 för mig. Tråden kommer att stängas denna månad, så snart e de dags för en ny igen...

vem öppnar ny tråd?

gaaah hur 17 får man annan bakgrundsfärg på sin press?jag klickar på den färgen som jag vill ha men inget händer,har även loggat ut och sen in igen men inget händer inte då heller.vill fixa min sida till lite roligare.

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-14 17:02:35 följande:
    4667 här... känms som jag skrivit mer.. men så har jag ju i och för sig haft ett annat konto här innan, så kanske stämmer rätt bra.

jag har haft mitt i 4 år.bara nytt alias en gång

nån som vet hur man fixar färgen på sin press?

Svar på tråden VI från Linköping