Fru T skrev 2008-09-19 12:01:51 följande:
min namn historia är lite av en lång berättelse nedå riktigt så farligt är det inte men ja ska försöka göra den kort..min mamma och pappa har aldrig vart gifta och dom flytta isär när ja va ca 6mån...när ja föddes så fick ja både min mammas (svensson) och min pappas (midåker) efternamn. dom räknadess då som två efternamn.när ja va 9 så gifte sig min mamma och då hon valde att ta sin nya mans efternamn (ekstedt) så ville jag me ha det för ja ville ju heta samma som mamma. Dåhade den nya lagen om efternamn trätt in så man fick inte längre ha två efternamn därför blev Midåker mitt mellannamn och Ekstedt mitt efternamn.du hänger med va? så har jag hetat fram tills nu i somras då jag äntligen gifte mig, då Midåker är ett taget namn av mina farföräldrar vil jag ju självklart föra det vidare (vi är endast 8st som heter detta) och min man ville INTE byta efternamn så jag valde att ta hans Tzoanidis (endast 8st i sverige som har detta med)....resultat Midåker (mellannamn) Tzoanidis (efternamn) såå där va min namn historia
vilken fin historia.mitt gamla efterbnamn var hansson.men som gift har jag oxå ett mycket ovanligt namn.det är våran familj samt makens syster familj som hade dessa efternamn
makens son och min son har andra efternamn
thelifesaviour skrev 2008-09-19 11:25:12 följande:
Haha, det är ju definitivt så!Ska gå second hand-repa också tror jag. Vill hitta fina skor.
kul att fler gillar second hand.dock har de blivit mycket dyrare på sista året.imorrn ska vi ev åka till norrköping och spana i second hand affärer
Mammatill4a skrev 2008-09-19 10:48:29 följande:
ja halsbrännan är de med, men den kan ja klara av, nepp inga mer magbilder, skulle vilja men får ju endå inte in dem på datan så ja kan vissa upp den, så de får kvitta..hoppas på att bebisen kommer ut snart två st i en otobertråd har ju redan fuskat och fått ja med vill ju
bara att du kommer över så kan vi fixa bilder.klart du ska ha de sista magbilderna oxå.