Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

Skorpan08 skrev 2008-09-19 08:39:36 följande:
    Godmorgon!Idag sak jag börja dagen med att skura badrummen sen tar jag lunch och lite vila på det. Sen ska jag planera matsedel för kommande vecka och åka och handla. Sen blir det myskväll då alla är hemma för en gångs skull. Det brukar alltid vara någon av ungdomarna som är iväg. Så då gäller det att passa på ikväll.Så det blir taco´s och spelkväll. Och givetvis chips och popcorn till det.Familjetrollet: Hittade du något kul på Hjärta till hjärta igår?Jag hade tänkt åka dit men det blev inte tid kvar till det.
    vi ska oxå äta tacos ikväll.lillan är tokig i tacosGlad.fann inget skoj igår.dock såg vi en jättesnygg soffa.men vi har ingen dragkrok på bilen så vi fick stå över.dock behöver vi ny soffa då våran är lite smådefekt efter vovven och barn som har hoppat/klättrat i soffan
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-19 10:13:03 följande:
    Go fm på er alla..Just nu händer de inte för mkt, har varit på affären och handlat lite nu på morgonen..Sen efter 12 kommer syrran och kör oss ner till åtvid till kusin och kusin barn, får se om de bär av nån merstans..Ikväll kommer de en kompis hit vi ska äta varmsörgåstårta och prata skit och umgås som vanligt.. Skulle velat gå på bio men känner just nu att ja inte orkar de, men de märks ju dagen har ju bara börjat Går in i v 35 idag
    halloj hoppas allt är bra med digGlad.jag skulle behöva gå till centrum,men hur ska man hinna det?skulle kunna gå nu,men det är så kallt uteSkrattande.
    sen ska gubben skjutsa mina föräldrar til affären och sen ska vi handla själva.så idag är det fullt upp
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-19 10:30:37 följande:
    Inte kul när de är fullt upp, ja tyckte då inte de var kallt ute, men mår ju som en kossa med så kan ju vara därför..hoppas på att må bättre efter helgen. annars tänkter ja ta upp de med min BM på onsdag..
    är det halsbrännan som spökar?har du tagit några mera magbilder?du har en supersöt bebismageGladhär har man klåda och ont i öronen sen flera dagar tillbaka.så denna vinter lär man nog ligga sjuk jämt i halsfluss,öroninflammation och bihåleinflammtion/infektion
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2008-09-19 12:01:51 följande:
    min namn historia är lite av en lång berättelse nedå riktigt så farligt är det inte men ja ska försöka göra den kort..min mamma och pappa har aldrig vart gifta och dom flytta isär när ja va ca 6mån...när ja föddes så fick ja både min mammas (svensson) och min pappas (midåker) efternamn. dom räknadess då som två efternamn.när ja va 9 så gifte sig min mamma och då hon valde att ta sin nya mans efternamn (ekstedt) så ville jag me ha det för ja ville ju heta samma som mamma. Dåhade den nya lagen om efternamn trätt in så man fick inte längre ha två efternamn därför blev Midåker mitt mellannamn och Ekstedt mitt efternamn.du hänger med va? så har jag hetat fram tills nu i somras då jag äntligen gifte mig, då Midåker är ett taget namn av mina farföräldrar vil jag ju självklart föra det vidare (vi är endast 8st som heter detta) och min man ville INTE byta efternamn så jag valde att ta hans Tzoanidis (endast 8st i sverige som har detta med)....resultat Midåker (mellannamn) Tzoanidis (efternamn) såå där va min namn historia

vilken fin historia.mitt gamla efterbnamn var hansson.men som gift har jag oxå ett mycket ovanligt namn.det är våran familj samt makens syster familj som hade dessa efternamn

makens son och min son har andra efternamn

thelifesaviour skrev 2008-09-19 11:25:12 följande:
    Haha, det är ju definitivt så!Ska gå second hand-repa också tror jag. Vill hitta fina skor.
    kul  att fler gillar second hand.dock har de blivit mycket dyrare på sista året.imorrn ska vi ev åka till norrköping och spana i second hand affärer
    Mammatill4a skrev 2008-09-19 10:48:29 följande:
    ja halsbrännan är de med, men den kan ja klara av, nepp inga mer magbilder, skulle vilja men får ju endå inte in dem på datan så ja kan vissa upp den, så de får kvitta..hoppas på att bebisen kommer ut snart två st i en otobertråd har ju redan fuskat och fått ja med vill ju
    bara att du kommer över så kan vi fixa bilder.klart du ska ha de sista magbilderna oxå.Glad
  • Familjetrollet
    Glad
    Fru T skrev 2008-09-20 10:21:11 följande:
    hallå tjejer! kolla i mitt galleri under starka bilder...nu åker ja alldelles strax ner te härliga småland å kommer hem i morron kväll, så ta det lugna gatan med skrivandet
    GRATTIS!vad skoj att du äntligen har blivit gravid.

här är man helt slut idag har vi mer eller mindre bott i bilenSkrattande.först blev det mantorpen sväng till nya butiken karlsson sen mjölby  för att äta lite och sedan skänninges ÖB.när vi var tillbaka i lkpg så blev det att åka till graven(tösernas farmor)

så ikväll lär man däcka.imorrn ska det städas och fixas här hemma

idag blev man så glad.jag fick ett mail av en hundägare som jag satt hundvakt åt förra lördagen.jag fick ett trevligt mail "från " vovven med en supersöt bild på vovven.

mammatill4a
    hoppas ni har haft en bra dag.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-09-20 19:09:06 följande:
     Vad tyckte du om Karlsson?? Vet att de har en butik i Västervik men mamma var inte så förtjust i det. Visste inte ens att de skulle öppna i Mantorp..
    usel bara lite mer exklusiv än vanliga ÖB
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-20 20:07:57 följande:
    Familjetrollet: självklart har vi haft en bra dag, varit i skänninge och firat almas gudmor och så var vi ju till ÖB och fyndade med hehe skoj att se er bil på när vi svänge in M komentar hehe och där kommer grannarna Imorgon ska vi ha lite mer hemma dag och städa och dona och mysa de är ju endå söndag;-P och på em blir de att hämta O hos mormor och morfar
    synd att jag missade att se er.min gubbe såg inte er heller.men vänta, jag vet att vi mötte en röd bil precis på infarten så det måste ha varit ni juSkrattande

här ska det städas o tvättas imorrn.sen blir det ev grillning på kolonin samt sätta upp lillans bård.men det blir nog till att ta det lugnt då jag lär få störtmens imorrn*suck*

töserna tog det illa när jag berättade det du inboxade om.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-20 20:42:04 följande:
    Ja de blir tråkigt nu när man har blivit ett gäng här inne, men kommer ju stanna kvar i tråd endå, hoppas man får de ..Ja tar med skrutt in och hälsar på er nån gång då maken är hemma el nån helg då han endå är ledig
    du måste stanna i denna tråd.Glad
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-20 20:38:26 följande:
    Nej, vad tråkigt!! För oss alltså..kul för er såklart Men jag som tycker det är så kul att ha lärt känna dig. Tyvärr kommer jag inte kunna komma o hälsa på för jag har inget körkort
    finns tåg och buss.
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-20 20:53:01 följande:
    Vad är Karlsson?
    en nyöppnad butik som öppnade i fredags på bottenplanet på mobilia

mammatill4a

ska ni bo nära själva berg?var mycket i åtvid i mitten av 90 talet.vet dock vart själva stan ligger
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-20 20:27:18 följande:
    Alla ni som undrar vad jag och familjetrollet pratar om så tänker ja säga de i formuet oxå..Vi har fått tag i en 5:a i åtvidaberg , så vi har bestämt oss för att flytta tillbaka , har fått lgh från den 1/12 och de känns rätt för oss att göra denna flytta för de blir en tryggare uppväxt för barnen. men kommer ju endå ha fortsatt kontakt med er här inne såklart hoppas ni alla är förstående
    jag kommer komma och hälsa på dig och er familj.gubben vill tbx till skägget ,men jag vägrar.vägrar ha barnen i de skitskolorna.har inget positivt att säga om de skolorna.inte ens min son fick det stöd han behövde i skolan i skägget.

du får visa på nån karta vart ni ska bo i åtvidGlad.sonen bor där så då kan man slå två flugor i en smäll.jättebra att ni gör det som känns bäst för er.du ska inte känna ånger för att ni vill flytta.jag förstår er fullt att ni vill flytta.vi har pratat om gistad(makens gamla by)och mjölby.men nackdelen är att det bli så långt för sonen att åka med tåg och massa bussbten varje gång.sen så känner jag ingen i de städerna.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-20 20:42:04 följande:
    Ja de blir tråkigt nu när man har blivit ett gäng här inne, men kommer ju stanna kvar i tråd endå, hoppas man får de ..Ja tar med skrutt in och hälsar på er nån gång då maken är hemma el nån helg då han endå är ledig

du får jättegärna komma hit och hälsa på nån dag/helgGladi framtiden.

nu har man hunnit städa o diska.hoppas nya diskmaskinen kommer snart.vart är solen?vi som ska ev grilla idag på kolonin*suck*

Svar på tråden VI från Linköping