Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping

tjohoo äntligen börjar det dra ihop sig, nu har man packat alldeles för många kartonger utan att det syns hemma!! Va trött man blir på det.
    Mannen håller på att försöka få William den vilde till att sova tidigt idag!! Får väl se hur det går med den lilla nattugglan..

• Firstandhappy

räknade de skrämmande gångerna o kom fram till 17 flyttar på 8 år... suck inte undra på att man börjar tröttna, men nu får det fan bara bli denna med tills det att man köer hus.

• Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2008-08-31 20:41:29 följande:
    jisses 17 flyttar på 8 år.du är ju värre än oss.vad är det som gjorde att ni flyttar från mjölby?vi har vart på väg till både mjölby och norrköping.men det blir för långt för min son att åka då
    ja det har varit mycket på kort tid, mycket privata problem o annat skit som gjjort att man aldrig stannat på samma ställer mer än max 6 mån, tur att det är ändrat nu när man skaffat barn, nu flyttar vi för att båda jobbar i linköping o för att vi ska få mer familjetid hemma o slippa lägga den på resorna..
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-31 20:53:23 följande:
    Nej, inget alls. Men är det ingen som har kontakt med henne utanför FL som kan kolla om det hänt nåt.
    jag kan skicka sms till henne o kolla..
  • Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-08-31 21:12:41 följande:
    ja du här ska med kg bort sen, hälst en 20-25 kg iallfall,kommer ju inte bli lätt men ner ska ja när ja väll ammat klart
    jag har gått på de tabletterna i två månader snart men tyvär ingen effekt, hört att alla har blivigt jättebra hjälpta av dom så jag var verkligen lycklig när jag fick dom men icke..
    vetifan va man ska göra för att bli av med alla kilon som ska bort o det är ju garanterat ca 40, säkert mer om läkaren får bestämma men jag trivs bra med vissa kurvor..
  • Firstandhappy

ja först får man höra i 4 år att man inte är högprioriterad när man kommer in för övervikten, sen blir man gravid o får bara ta en massa skit pga den utan några som helst komplikationer under tiden, sen när sonen väl var född fick man höra i 4 mån att det skulle försvinna inom sin tid o när man väl fick en tid efter massa gap o skrik så säger dom, oj då väger du så mycket??? ja här får du piller, jaha men de funkar inte så va gör vi nu, nja jag går på semester säger läkaren men kom tillbaka om 3 mån.. ehh va??

• Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-08-31 21:34:03 följande:
    haha du det där känner ja igen du, men vad faan ska man göra åt sin övervikt då, har ju ioförsig alldrig varit i kontakt med läker så att säga , för vet hur gryma de kan vara, men nån gång måste man la ta sig i kragen och göra nåt åt de och nu är de ju slut på att föda barn hehe så då får man la konsenterar sig på vikten istället
    ja o jag har försökt med allt... har väl siktat in på att ha en till ganska omgående (praktiken fungerar) men hade gärna sett att jag gått ner en del innan det var dags för nästa så man kan slippa BM jävla tjat om vikten, jag mådde underbart under graviditeten och william likaså men ändå var det bara tjat om hur farligt det var med övervikt o grav-diabetes.. Hade aldrig problem med det..
  • Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-08-31 21:42:04 följande:
    Då hoppas ja du får min BM nästa gång du lyckas få ett plus, det enda ja hört från henne var på inskivningen hur BIM låg till, men efter första glukosbelastningen så frågade hon inte om vikt mm och efter andra glukosbelasningen som oxå vart ok stämplat tjatar hon inte om de ett dugg.. är den enda BM som man inte fått skit utav att man är överviktig, tycker om henne skarp kan ja säga
    förstår inte varför man ska behöva ta 2 glukos...
    jo man får väl hoppas på att man får en bra vid nästa (som förhoppningsvis är snarare än man tror)
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2008-09-01 20:52:14 följande:
    Är det nån som är intresserad av en tur till Ullared här framöver i höst?
    ja det kommer nog bli både en o två turer dit.

Mamma till 4, vi flyttar första helgen i oktober, dvs 4'e
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2008-09-02 00:20:07 följande:
    Vad är det för tabletter?
    tabletterna heter Reductil, hämmar hungerskänslorna så man äter mindre, tyvär fungerar de bara på de som är hungriga dvs inte mig eftersom jag har problemet att jag aldrig är hungrig men är tjock iallafall..
  • Firstandhappy

oh så lycklig jag blev idag, har länge försökt få tag på en gammal köpmansdisk som jag vill ha i hallen på nya stället men inte hittat nåt bra billigt begagnat, satt hemma hos min mamma idag o slösurfade på blocket o vips så fanns det en för 300 kr, skickade iväg ett mail o 2 timmar senare va jag i linköping o hämtade den, ville inte köpa en helt ny eftersom jag skulle ge mig på att vitlasera den så nu är det gjort med, står hemma i garaget hos mamma o pappa, han kommer bli galen över att jag ställt mer möbler i hans garage Oskyldig..
    Ohhh det kommer bli så bra..

Det finns ingen som har en stor oval spegel med träram till salu???

Svar på tråden VI från Linköping