Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping

oh snart kan jag med vara med på mammafikorna...

• Firstandhappy
    Skorpan08 skrev 2008-09-02 19:00:07 följande:
    Inta oval men en ganska stor spegel med träram har vi som står i garaget. Kan ta bild på den om du vill.
    ja jättegärna..
  • Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-09-02 19:15:01 följande:
    JA vad kul med en till ju fler desto roligare, när var de ni skulle flytta ner?
    flyttar ner o ner??? men flyttar från mjölby 4 okt
    JePaLuLi skrev 2008-09-02 19:15:51 följande:
    Jag med
    kan du inte heller nu??
    Mammatill4a skrev 2008-09-02 19:17:56 följande:
    JAAA, vad kul de ska bli Här somnade alma för en stund sen, har lite mamma nojja igen på kvällarna, men de är att bara inte ge sig och låta henne gråta lite så smomnar hon så småningom, nU ligger pappa och läser natt saga för Olivia och Laim
    Hur i Helv*te får man ungarna att somna så tidigt, va skönt det vore, wille somnar aldrig före 22 o väldigt ofta inte förrän vid 24..
  • Firstandhappy
    Skorpan08 skrev 2008-09-02 19:33:03 följande:
    Då gör jag det imorgon när det är ljust, vi har inge lyse än i garaget.
    tack så mycket, kommer kanske inte att kunna svara sen på en dag eller två för jag börjar jobba imorgon o är bara ledig 7 timmar mellan passen sen.. men jag ska försöka hinna med det så snart jag kan..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2008-09-02 19:26:16 följande:
    Nix, flyttar den 1 oktober. Samtidigt som du va?Vår buse somnar också runt 22 oftast. Skulle vara skönt om han somnade tidigare. Fast nu får jag ju iofs sovmorgon
    ja på ett ungefär, eftersom den 1 infaller mitt i en vecka så flyttar vi helgen efter.
    nu har jag lagt mr i sängen o ska ne om jag får honom att somna för han är trött som få, enda ungen jag vet som inte sover middag, 7 mån gammal o så jädrans på G hela tiden, får väl se hur många ggr jag frå springa in till honom inna han får komma upp igen innan han väcker hela huset..
  • Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-09-02 19:31:20 följande:
    Ja då kan e inte vara lätt du, men rätt skönt när de är morgontrötta med så länge de kan sova såatt säga..
    wille är mycket morgontrött går väldigt sällan upp innan 09.30 eftersom han vägrar att sova innan 22 eller 24
  • Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-09-02 20:33:39 följande:
    OJ, ja de må ja säga vara morgon trött de, skönt för er så länge de inte är dagis mm som ska klämmas in på en del ovanade tider.. hur gammal är han? alla barn är ju olika, men förstår om ni tycker de är lite jobbigt , men de kanske inte spelar nån roll för er, sj skulle ja få tuppjuck på våra barn om de inte la sig i tid så de kommer upp till skola och dagis, man vet ju sj hur man var när man var liten..
    mannen jobbar till 22 och jag jobbar natt så vi är nattmänniskor så på så sätt är det skönt att han sover länge på morgonen, dagis vet vi inte än om vi kommer sätta wille på eftersom vi klarar oss utan det än så länge när vi jobbar så här, blir väl kanske sen när han blir äldre o för att han ska få det sociala samspelet med andra barn, funderar på att söka det där bidraget man kan få för att man inte utnyttjar den kommunala barnpassningen
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2008-09-02 21:06:44 följande:
    Ingen mens här ännu. Var så säker på att den skulle komma idag.. hade ju grym mensvärk i natt ju... men nu, nej.. ingenting.. däremot massa flytningar... *äckelvarning*
    o min kom bara från ingenstans imorse så det är ju ingen ide att testa denna månaden, men men bara att ta nya tag eller rättare sagt samlag..
  • Firstandhappy

mammatill4

ja det är helt underbart att få jobba o samtidigt kunna vara hemma med william på dagarna, sen skulle ju inte de 3000 kr sitta helt fel de  heller extra varje månad, då har man råd att ha barnflicka om det skulle krisa några dagar, är bara orolig för att jag inte ska ha tagit ut tillräckligt många dagar när han är 1 år för att få söka det..

• Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-09-03 12:36:04 följande:
    Du kan ju inte söka så länge du har jobb och Fp kvar, man måste ju avstå jobbet i 3 år om man ska få de pengarna extra i månaden plus att barnen måste vara 1 år fyllda och inte ha några fp dagar kvar..
    jo det är det man kan, bara man har tagit ut 240 dagar av FP och inte utnyttjar det kommunala dagiset så kan man arbeta..
Svar på tråden VI från Linköping