• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Skorpan08

Ibland struntar jag helt i att svara. Vissa telnr ser man ju direkt att det är försäljare.

• Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2008-10-16 11:53:09 följande:
    hit ringer dom titt som tätt men jag är aldrig hemma, jag är bara barnvakten..
    Haha, den kanske man skulle köra med, för de ringer ju fortfarande från olika företag som vi är med i..icabanken har ringt hit i två veckors tid nu o vill prata med sambon som är med där i, jag säger trevligt varje gång att han jobbar till 17 (de ringer oftast vid 9-10 på morgonen), då säger de att de ska ringa på kvällen, men det gör de aldrig utan ringer ändå dagen efter vid 9-10 igen, jäkla puckon! Till slut blev jag skitförbannad o sa att de antingen fick prata med mig för jag kan oxå ta beslut eller så kan de skita i honom för han är aldrig hemma den tiden o de verkar ju svårt att fatta det. Idioter!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Elli80

Hej! Länge sedan jag skrev, på tal om telefonförsäljare så ringde det i tisdags ett nummer, otillfgängligt stod det på nummerpresentatören, en förinspelad kvinnoröst sa på engelska att jag hade vunnit en kryssning till karibien. Allt jag behövde göra var att trycka på 9:an. Jag la på direkt. Idag stod det om det i tidningen. Flrea hade råkat ut för detta och det fanns risk att samtalet skulle kosta 160 kr/minut för mottagaren. Detta trots att man la på direkt. Vilken skit rent ut sagt! Har ni varit med om något likande? Är detta den nya typen av försäljning??? Jag är ju med i NIX men det hjälpte visst inte alls mot detta...

Må gott alla!

• Elli80

Hej! Länge sedan jag skrev, på tal om telefonförsäljare så ringde det i tisdags ett nummer, otillfgängligt stod det på nummerpresentatören, en förinspelad kvinnoröst sa på engelska att jag hade vunnit en kryssning till karibien. Allt jag behövde göra var att trycka på 9:an. Jag la på direkt. Idag stod det om det i tidningen. Flrea hade råkat ut för detta och det fanns risk att samtalet skulle kosta 160 kr/minut för mottagaren. Detta trots att man la på direkt. Vilken skit rent ut sagt! Har ni varit med om något likande? Är detta den nya typen av försäljning??? Jag är ju med i NIX men det hjälpte visst inte alls mot detta...

Må gott alla!

• Skorpan08

Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-16 11:56:49 följande:

Haha, den kanske man skulle köra med, för de ringer ju fortfarande från olika företag som vi är med i..icabanken har ringt hit i två veckors tid nu o vill prata med sambon som är med där i, jag säger trevligt varje gång att han jobbar till 17 (de ringer oftast vid 9-10 på morgonen), då säger de att de ska ringa på kvällen, men det gör de aldrig utan ringer ändå dagen efter vid 9-10 igen, jäkla puckon! Till slut blev jag skitförbannad o sa att de antingen fick prata med mig för jag kan oxå ta beslut eller så kan de skita i honom för han är aldrig hemma den tiden o de verkar ju svårt att fatta det. Idioter!
    Jo, det är lite märkligt. Vi lever på 2000-talet men fortfarande verkar det som vissa har svårt att fatta att även kvinnor kan ta beslut.
  • Elli80

Oj det var inte meningen att skicka två ex av inlägget... sorry

• Maria84

Vi har också Nix men jag tycker inte det hjälper. Händer ju att det ringer försäljare ändå, och så har de börjat ringa som tokar på mobilerna istället den senaste tiden.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Leos och Vincents mamma
    Skorpan08 skrev 2008-10-16 12:00:40 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-16 11:56:49 följande: Jo, det är lite märkligt. Vi lever på 2000-talet men fortfarande verkar det som vissa har svårt att fatta att även kvinnor kan ta beslut.
    Ja, det är konstigt, men de påstår att det är för att jag inte med där o då måste han tacka ja eller nej. Men jag sa till dem att vi har inga hemligheter för varandra o vi känner varandra så pass bra så jag vet vad han skulle svara ändå. Men icke sa nicke, det gick inte.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy
    Maria84 skrev 2008-10-16 12:01:54 följande:
    Vi har också Nix men jag tycker inte det hjälper. Händer ju att det ringer försäljare ändå, och så har de börjat ringa som tokar på mobilerna istället den senaste tiden.
    jag har turen att det bara är radiotjänst som ringer på mobilen o det nummret känner jag igen så då svarar jag inte, la till vårat nummer till nix idag så det kommer ta ett tag innan dom slutar att ringa..
    Det man måste komma ihåg är att de tjänster man använder (typ telia, tele2, icabanken) får ringa o sälja sina tjänster även om man har nix..
  • Maria84
    Firstandhappy skrev 2008-10-16 12:05:16 följande:
    jag har turen att det bara är radiotjänst som ringer på mobilen o det nummret känner jag igen så då svarar jag inte, la till vårat nummer till nix idag så det kommer ta ett tag innan dom slutar att ringa..Det man måste komma ihåg är att de tjänster man använder (typ telia, tele2, icabanken) får ringa o sälja sina tjänster även om man har nix..
    Till oss har de ringt från Viasat och alla möjliga ställen på mobilerna. Jo vissa företag får ju ringa om man varit kund hos dem tidigare eller så.
    Synd att man inte kan ha nix på mobilen också, hade varit skönt.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
Svar på tråden VI från Linköping