• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-10-22 20:39:04 följande:
     Ja ni måste ju ha gått i skolan tillsammans lite längre än vi gjorde. Började ju i 3:an tillsammans, sen gick vi ju ihop tills vi skulle börja gymnasiumet. Träffas inte alls lika mkt som vi har gjort men det blir ju så, tiden försvinner ju lite för båda. Jag har familjen och hon har jobbet. Jodå det har rullat på. Gick bra att ta kort, tror det blev bra faktiskt, både barnen skrattade. Sen blev det ju marknad, köpte inte speciellt mkt. Sen bar det iväg till svärisarna för att hämta arbetsbilen för jag ska ha våran imorron för att träffa två kompisar.  Så vi landade inte här hemma förrän vid 19. Rätt skönt att komma hem ska jag säga.
    Jo visst blir de så, man kommer ifrån varandra lite när man får sitt lixom.. jo de gjorde vi ju typ hela skoltiden i falerum tills ja byte skola i 4an..

hehe ja de må ja säga .. borta bra med hemma bäst.. då får vi hoppas korten blir bra.. här vart dom toppen
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Maria84
    Mammatill4a skrev 2008-10-22 20:43:21 följande:
    Jo visst blir de så, man kommer ifrån varandra lite när man får sitt lixom.. jo de gjorde vi ju typ hela skoltiden i falerum tills ja byte skola i 4an..hehe ja de må ja säga .. borta bra med hemma bäst.. då får vi hoppas korten blir bra.. här vart dom toppen
     Ja man gör ju det. Och hon har ju varit mycket för festande osv och jag har haft Liam och inget utbyte av att gå ut och roa mig heller. Men vi håller kontakten

Återstår att se hur korten blev, de skulle komma om en månad ungefär sa han så vi får väl se.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-10-22 20:45:42 följande:
     Ja man gör ju det. Och hon har ju varit mycket för festande osv och jag har haft Liam och inget utbyte av att gå ut och roa mig heller. Men vi håller kontakten Återstår att se hur korten blev, de skulle komma om en månad ungefär sa han så vi får väl se.
    jo de blir ju så när man inte har barn, här har man ju inte varit ute på evigheter heller. men ser ingen nytta i det som sagt, inte som ja gjorde för,, man har ju vuxit med tiden man fått barn..

OJ så länge, här kom korten efter bara 2 veckor, men de är ju olika från kommun till kommun..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Maria84
    Mammatill4a skrev 2008-10-22 20:53:23 följande:
    jo de blir ju så när man inte har barn, här har man ju inte varit ute på evigheter heller. men ser ingen nytta i det som sagt, inte som ja gjorde för,, man har ju vuxit med tiden man fått barn.. OJ så länge, här kom korten efter bara 2 veckor, men de är ju olika från kommun till kommun..
    Nej jag ser inget i att gå ut, jag stannar hellre hemma då. Jag har haft mina festardagar innan Liam föddes

Tror inte det är samma fotograf heller, jag hoppas ju att de kommer tidigare men han trodde på 4 veckor, kanske 3 men ett väldigt stort kanske.
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-10-22 20:12:49 följande:
    ja men gärna, hehe kommer la sj glömma bort den, men bra att ha för de vill ju gärna veta om man inte kan prata för mkt när man kommer in.
    Du får informera gubben om hur du vill ha det
    Fast mitt förlossningsbrev gällde ju första barnet, du kan ju det där på rutin nu
    Guardian Angel 07 skrev 2008-10-22 20:13:42 följande:
    Skorpan08:åå vad kul att hennes tand tittat fram önskar att Nathalies tänder kunde komma ni verkar iaf haft en mysig dag
    Var glad att tänderna dröjer Lucas håller på att få nr. 7,8,9 och 10 nu och använder mig som levande bitring. Inte alls kul kan jag säga!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Skorpan08

Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-22 19:58:15 följande:

Vincent har föresten nästan lärt sig att säga mamma Han säger mam mam mam när han ser mig o vill upp till mig, det är såå sött
    Gullunge!!
  • Skorpan08

Guardian Angel 07 skrev 2008-10-22 20:13:42 följande:

Skorpan08:åå vad kul att hennes tand tittat fram önskar att Nathalies tänder kunde komma ni verkar iaf haft en mysig dag
    Vi har haft en toppendag!
  • Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2008-10-22 21:02:24 följande:
    Var glad att tänderna dröjer Lucas håller på att få nr. 7,8,9 och 10 nu och använder mig som levande bitring. Inte alls kul kan jag säga!
    AJ!! Vilken liten buse.
  • Maria84
    Mammatill4a - jag skrev inget förlossningsbrev, däremot så berättade jag för sambon hur jag ville ha det osv ifall jag inte skulle kunna berätta själv, hade likadant med Liam.

Guardian Angel - kul med tänder
    Lucas har sin 6:e på G nu.

LoVm - så söt han är
  • dinana

Nä nu ska jag gå å lägga mig.. för jag är såååå illamående att jag knappt kan sitta upp längre... någon som har någe bra huskurer mot gravidillamående?

♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
Svar på tråden VI från Linköping