• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Skorpan08
    thelifesaviour skrev 2008-10-22 17:29:09 följande:
    Dålig dag idag:någon kom över oss i köpoäng på lägenheten och mensen kom. Nu är jag bitter.
    Så tråkigt! Bättre lycka nästa månad. Vad gäller lgh så var det säkert inte den rätta för er.
  • Skorpan08
    Fru T skrev 2008-10-22 14:59:26 följande:
    värst va ni skriver mycket nu när ja inte orkar läsa...Nu är ja hemma igen iallafall efter några timmar med dropp igen.. nu har ja även fått tabletter utskrivna mot illamåendet som ska göra mig lite piggare så nu är det dubbelt upp å jädrar om det inte hjälper...Galla är inte gott!
    Hoppas tabletterna hjälper så du får njuta av din graviditet snart. Vill du med på fikaträffen på fredag kan jag hämta upp dig på vägen.
  • Leos och Vincents mamma
    Skorpan08 skrev 2008-10-22 19:10:10 följande:
    Gokväll!Här har vi haft en riktig slappardag. Vi gick i pyamas ända till 12, både Elin och jag. Elin kommer nu upp på alaa fyra, bild finns i galleriet. Sen var vi ute och gick i höstsolen innan jag for iväg till min läkare.När jag kom hem igen var maken trött, Elin hade skrikit och gnällt hela tiden jag var borta. Det visade sig att hennes första tand sprack igenom medans jag var borta.Nu är det snart läggdags för pluttan, hoppas hon kan sova inatt.
    Vad duktig hon är
    Vincent tar två krypsteg sen lägger han sig ner o ålar istället.
    Han har lärt sig att ställa sig på knäna o har sen händerna i luften så att säga, han försöker dessutom ställa sig upp. Han är såå busig så idag har vi satt upp grindarna i trappan eftersom han gärna vill dit o klättra.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma

Vincent har föresten nästan lärt sig att säga mamma Han säger mam mam mam när han ser mig o vill upp till mig, det är såå sött

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Mammatill4a
    JePaLuLi skrev 2008-10-22 16:16:58 följande:
    Jag skrev ett förlossningebrev, visserligen lämnade jag aldrig fram det, men ändå Kan inboxa det till dig så kanske du får några idéer iaf. Om du vill förstås...
    ja men gärna, hehe kommer la sj glömma bort den, men bra att ha för de vill ju gärna veta om man inte kan prata för mkt när man kommer in.
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Guardian Angel 07

Skorpan08:åå vad kul att hennes tand tittat fram önskar att Nathalies tänder kunde komma ni verkar iaf haft en mysig dag

• Mammatill4a
    thelifesaviour skrev 2008-10-22 16:28:39 följande:
    Jahopp. Nu kommer mensen. :(
    fy så tråkigt för dig..kramar om
    Skorpan08 skrev 2008-10-22 19:10:10 följande:
    Gokväll!Här har vi haft en riktig slappardag. Vi gick i pyamas ända till 12, både Elin och jag. Elin kommer nu upp på alaa fyra, bild finns i galleriet. Sen var vi ute och gick i höstsolen innan jag for iväg till min läkare.När jag kom hem igen var maken trött, Elin hade skrikit och gnällt hela tiden jag var borta. Det visade sig att hennes första tand sprack igenom medans jag var borta.Nu är det snart läggdags för pluttan, hoppas hon kan sova inatt.
    Åhh men de är ju alltid skönt med en slappdag oxå, de tänkte ja ha mig en imorgon..ja håller tummarna att hon kommer sova inatt,även om tanden kommit fram under em..inte lätt för karlarna när deras barn är gnälliga..
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-22 19:58:15 följande:
    Vincent har föresten nästan lärt sig att säga mamma Han säger mam mam mam när han ser mig o vill upp till mig, det är såå sött
    hihi vad gulligt

här ser man på bonde söker fru, då man känner till en som är med i pogramet, kommer från åtvidaberg ifrån början lekte med hans lilla syster när ja var mindre och gick i skolan..
  • Maria84

Mammatill4a - då känner vi samma person då Tessa var min allra bästa kompis när vi gick i skolan, fortfarande vänner. Känner ju F också, umgåtts en del.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-10-22 20:27:49 följande:
    Mammatill4a - då känner vi samma person då Tessa var min allra bästa kompis när vi gick i skolan, fortfarande vänner. Känner ju F också, umgåtts en del.
    Ok, hihi så skoj, ja var mkt hemma hos henne med när vi bodde på landet som små skitungar..kul att ni fortfarande är vänner..alltid kul ju..

hoppas er dag har rullat på fast de verkade som ni skulle ha en stressig dag,,
  • Maria84
    Mammatill4a skrev 2008-10-22 20:35:04 följande:
    Ok, hihi så skoj, ja var mkt hemma hos henne med när vi bodde på landet som små skitungar..kul att ni fortfarande är vänner..alltid kul ju..hoppas er dag har rullat på fast de verkade som ni skulle ha en stressig dag,,
     Ja ni måste ju ha gått i skolan tillsammans lite längre än vi gjorde. Började ju i 3:an tillsammans, sen gick vi ju ihop tills vi skulle börja gymnasiumet. Träffas inte alls lika mkt som vi har gjort men det blir ju så, tiden försvinner ju lite för båda. Jag har familjen och hon har jobbet.

Jodå det har rullat på. Gick bra att ta kort, tror det blev bra faktiskt, både barnen skrattade. Sen blev det ju marknad, köpte inte speciellt mkt. Sen bar det iväg till svärisarna för att hämta arbetsbilen för jag ska ha våran imorron för att träffa två kompisar.  Så vi landade inte här hemma förrän vid 19. Rätt skönt att komma hem ska jag säga.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
Svar på tråden VI från Linköping