• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Mammatill4a

Familjetrollet. Här hoppar man fikat imorgon. Har ingen ork till de, gör de som behöver göras i hemmet och de räcker gott och väll. Har lite mer känning i ryggen idag och en skrutt som mest hickar:) i magen.

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Mammatill4a

Familjetrollet. Här hoppar man fikat imorgon. Har ingen ork till de, gör de som behöver göras i hemmet och de räcker gott och väll. Har lite mer känning i ryggen idag och en skrutt som mest hickar:) i magen.

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-10-30 10:43:48 följande:
    jag får öroninflammation,halsfluss och bihåleinflammation/infektion och skyhög feber många gånger varje vinter.tyvärr blir jag inte av med detta utan penecellin.så här brukar det bli 4-6  kurer varje vinter.sist blev det dubbel dos då läkaren sa att det var infektion och inte inflammation som jag hade i bihålorna.bara bävar inför vinter.ju kallar ju sjukare blir jag.förra vintern var jättebra för då var jag otroligt frisk pga värmen som var den vinternnu ska jag ner och slåss med tvätten
    Ja du ser ju själv... har man börjat med penicillin en gång, så måste man fortsätta att ta det för kroppen klarar inte av att försvara sig själv när man brutit ner allt försvar. Därför man aldrig skall börja med det, och aldrig tillåta att någon ger en det.
    ♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-10-30 10:45:13 följande:
    Ah, synd, men du får försöka att ta det lite lugnt nu. Passa på medan du kan. Molly hickade jämt när hon låg i magen. Inga sparkar utan det var mest hicka. Kittlar ju gott där inne. Vart inte lika kul sen när hon kom ut för hon hickade ju likadant då och kunde inte sova så bra på nätterna för helt plötsligt så började hon hicka igen, och när en nyfödd bebis hickar så hoppas hela kroppen runt =)
  • JePaLuLi

Nu är vi hemma igen! Allt var jättebra med lillebror och hjärtljuden låg på 152 idag så han var pigg Han har redan fixerat sig, vilket tydligen var tidigt för andra barnet och mina onda sammandragningar kunde vara ett tecken på att det är på G. Men det kan lika gärna vara så att det kommer vara så fram till bf. Jag skulle iaf ta det lugnt framöver, men skulle det sätta igång nu så gör de inget för att stoppa det.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-10-30 11:29:42 följande:
    Nu är vi hemma igen! Allt var jättebra med lillebror och hjärtljuden låg på 152 idag så han var pigg Han har redan fixerat sig, vilket tydligen var tidigt för andra barnet och mina onda sammandragningar kunde vara ett tecken på att det är på G. Men det kan lika gärna vara så att det kommer vara så fram till bf. Jag skulle iaf ta det lugnt framöver, men skulle det sätta igång nu så gör de inget för att stoppa det.
    Ojoj, vad spännande.. är du i vecka 35 nu eller?
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-10-30 11:45:21 följande:
    Ojoj, vad spännande.. är du i vecka 35 nu eller?
    Japp, det stämmer
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-10-30 10:45:10 följande:
    vad synd.ja inte blir det nån oktoberbebbe om den inte tittar ut senast imorrn.
    JePaLuLi skrev 2008-10-30 11:29:42 följande:
    när i december är ju beräknad.med mitt första barn så var sonen fixerad lite mer än två månader innan förlossningen.
    dinana skrev 2008-10-30 10:47:44 följande:
    Ja du ser ju själv... har man börjat med penicillin en gång, så måste man fortsätta att ta det för kroppen klarar inte av att försvara sig själv när man brutit ner allt försvar. Därför man aldrig skall börja med det, och aldrig tillåta att någon ger en det.
    ja det blir ju så när man blir sjuk och man inte blir frisk utan penecellin.har varit sjuk ofta sen ca 15 års ålder.har fått ta en massa specialprover då jag blir sjuk så fort nån typ nyser/hostar i näheten.är så trött på vuxna som står och hostar/nyser och inte håller för munnen o näsan*arg*

enligt läkaren så har en del lättare för att bli sjuk ofta trots att imunförsvaret är normalt.snart får man gå med en mask för ansiktet Skrattande
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Leos och Vincents mamma

Jag får se om jag hänger med på fikat imorgon, avvaktar tills ikväll eller imorgon bitti..jag har fått min mens idag o värken är ju inte nådig alls!! Usch o tvi. Ska iväg på dockteater på Lambohovs bibliotek snart med barnen, hoppas verkligen jag orkar det.
    Men jag vill jättegärna fika imorgon, så jag hoppas det blir lite bättre.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy

verkar vara en del som hoppar fikat imorgon... Här ska man försöka få lite ork till att städa lite innan helgen så man slipper det då.. Har iallafall fått min tvättmaskin nu så man slipper springa med tvätten till stugan *guld värt*..

Svar på tråden VI från Linköping