• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2008-11-11 14:51:54 följande:
    Mizzz skrev 2008-11-11 14:46:47 följande:
    apropå denna tråd:www.familjeliv.se/Forum-3-21/m37831162
    .htmloch framförallt inlägg 212...Jag tror vi ska stavning på "Linus" till "Lee-Nuhzze", vad tycker ni? Haha, ja varför inte. Vi är inne på Linus till lillebror men ska kanske anamma den stavningen istället
    :) tyckte det var jätte fins och UNIKT
  • Fru T

snart kommer dom vanliga stavningarna vara dom unika

Åh vad jag längtar
  • Fru T

om det ska fortsätta så här skulle ja skiriva me...

Åh vad jag längtar
  • Mizzz
    Fru T skrev 2008-11-11 14:57:30 följande:
    snart kommer dom vanliga stavningarna vara dom unika
    Ja, stackars barn.

Jag har iofs ingen ovanlig stavning, men mitt namn är ju ovanligt (Lilian) och jag måste bokstavera hela tiden om jag vill att folk ska stava rätt, ganska jobbigt.
  • Fru T

fyyyyy va ja är trött på detta måendet..... va nära på att gå ut å ställa mig en stund i regnet förut bara för att trotsa...
    äter ju Lergigan å trycker upp en Primperan minst morron å kväll men ibland måste ja ta på em åsså... inge roligt är det för mår inte spec bra utav dom, känner mig nästan sjuk å kräks lite ändå å illamåendet, ja det finns där men visst dempar det lite.... har gjort mina försök att sluta me tabletterna men då hänger ja över toan helatiden...

kan ju för tusan inte änns ta mig till mataffären   å på måndag läggs mannen in för att operera bort sin ena njure å kommer troligtvis va på sjukan till fredagen iallafall å sen är han sjukskriven året ut. å iallafall de första tre veckorna kommer han ha ont å ja måste göra mer så vi får väll se hur det kommer gå... får väll ta mig en hunskitpåst i fickan när ja åker å handlar mat eller nåt...

hoppas verkligen det går över snart annars kommer det bli en grymt jobbig förlossning om ja ska va liggande helatiden... *suckar jätte högt*

inte mycke kan ja äta å vissa saker går inte stoppa i munnen efter man fått upp dom en gång   tappat nästan 5kg på hela tiden men nu ser det ut att ligga på stadiga samma 59kg hela tiden...

imorron är det inskrivning å Ul hoppas bara ja inte behöver spy.....

Åh vad jag längtar
  • Mizzz
    Fru T skrev 2008-11-11 15:08:03 följande:
    fyyyyy va ja är trött på detta måendet..... va nära på att gå ut å ställa mig en stund i regnet förut bara för att trotsa... äter ju Lergigan å trycker upp en Primperan minst morron å kväll men ibland måste ja ta på em åsså... inge roligt är det för mår inte spec bra utav dom, känner mig nästan sjuk å kräks lite ändå å illamåendet, ja det finns där men visst dempar det lite.... har gjort mina försök att sluta me tabletterna men då hänger ja över toan helatiden... kan ju för tusan inte änns ta mig till mataffären   å på måndag läggs mannen in för att operera bort sin ena njure å kommer troligtvis va på sjukan till fredagen iallafall å sen är han sjukskriven året ut. å iallafall de första tre veckorna kommer han ha ont å ja måste göra mer så vi får väll se hur det kommer gå... får väll ta mig en hunskitpåst i fickan när ja åker å handlar mat eller nåt... hoppas verkligen det går över snart annars kommer det bli en grymt jobbig förlossning om ja ska va liggande helatiden... *suckar jätte högt* inte mycke kan ja äta å vissa saker går inte stoppa i munnen efter man fått upp dom en gång   tappat nästan 5kg på hela tiden men nu ser det ut att ligga på stadiga samma 59kg hela tiden... imorron är det inskrivning å Ul hoppas bara ja inte behöver spy.....
    Detta kanske låter lustigt, men ju mer man har att göra desto mindre dåligt brukar man må.

Vi får hoppas att det går bra!
  • Fru T

jo så kan det va men ja pallar knapt stå vid spisen eller ta disken...
    så fort ja vart iväg å gjort nåt ärende eller bara kolla tvättid så får ja hänga över toan ett bra tag..

hade jätte ont i skallen igår å i natt men vägra ta värktablett, spydde upplöst värktablett för ett tag sen å det va nog det äckligaste!!

Åh vad jag längtar
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2008-11-11 15:08:03 följande:
    fyyyyy va ja är trött på detta måendet..... va nära på att gå ut å ställa mig en stund i regnet förut bara för att trotsa... äter ju Lergigan å trycker upp en Primperan minst morron å kväll men ibland måste ja ta på em åsså... inge roligt är det för mår inte spec bra utav dom, känner mig nästan sjuk å kräks lite ändå å illamåendet, ja det finns där men visst dempar det lite.... har gjort mina försök att sluta me tabletterna men då hänger ja över toan helatiden...kan ju för tusan inte änns ta mig till mataffären   å på måndag läggs mannen in för att operera bort sin ena njure å kommer troligtvis va på sjukan till fredagen iallafall å sen är han sjukskriven året ut. å iallafall de första tre veckorna kommer han ha ont å ja måste göra mer så vi får väll se hur det kommer gå... får väll ta mig en hunskitpåst i fickan när ja åker å handlar mat eller nåt...hoppas verkligen det går över snart annars kommer det bli en grymt jobbig förlossning om ja ska va liggande helatiden... *suckar jätte högt*inte mycke kan ja äta å vissa saker går inte stoppa i munnen efter man fått upp dom en gång   tappat nästan 5kg på hela tiden men nu ser det ut att ligga på stadiga samma 59kg hela tiden...imorron är det inskrivning å Ul hoppas bara ja inte behöver spy.....
    många styrkekramar till dig och din make
    JePaLuLi skrev 2008-11-11 14:51:54 följande:
    Haha, ja varför inte. Vi är inne på Linus till lillebror men ska kanske anamma den stavningen istället
    jag har en linus,en trotsig sådan.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2008-11-11 15:15:35 följande:
    jo så kan det va men ja pallar knapt stå vid spisen eller ta disken... så fort ja vart iväg å gjort nåt ärende eller bara kolla tvättid så får ja hänga över toan ett bra tag..hade jätte ont i skallen igår å i natt men vägra ta värktablett, spydde upplöst värktablett för ett tag sen å det va nog det äckligaste!!
    Usch, vilken pärs du har. Lider verkligen med dig och sen att ni ska behöva gå igenom operationen på din man också
    Jag hoppas ni snart är på fötter båda två!
    Familjetrollet skrev 2008-11-11 15:24:19 följande:
    jag har en linus,en trotsig sådan.
    Jaså? Linus är fint tycker jag. Är bara rädd att det är FÖR likt Lucas.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2008-11-11 15:26:09 följande:
    Jaså? Linus är fint tycker jag. Är bara rädd att det är FÖR likt Lucas.
    Jag har faktisk funderat på Lucas till nästa barn när det blir (har ju redan en Linus).. Men tänker samma sak, att det är lite för likt?
    Blir nog något annat Men fint är det!
Svar på tråden VI från Linköping