Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-31 21:18:37 följande:
    Mammatill4a: Ok, sa hon nåt varför hon har avreggat sig?
    jag har hört av henne.så nu behöver man inte vara orolig att något hade hänt
    Mammatill4a skrev 2008-08-31 21:42:04 följande:
    Då hoppas ja du får min BM nästa gång du lyckas få ett plus, det enda ja hört från henne var på inskivningen hur BIM låg till, men efter första glukosbelastningen så frågade hon inte om vikt mm och efter andra glukosbelasningen som oxå vart ok stämplat tjatar hon inte om de ett dugg.. är den enda BM som man inte fått skit utav att man är överviktig, tycker om henne skarp kan ja säga

ibland tjatar de för mycket om ens vikt.jag tycker inte du är så mycket överviktig.man lägger ju på sig en massa vid varje  graviditet.själv väger jag 15 kg mer nu än efter nr två blev till.sen har man lyckats gå ner i vikt men så går man upp allt igen

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-31 21:28:54 följande:
    Jag har läst om flera i annan tråd som jag är med i här på FL, som äter de tabletterna o det hjälper riktigt bra. Så jag hoppas att det ska göra det på mig oxå.
    jag har oxå läst om reduxin.vissa går ner massor,andra lite och en del inget.men det är värt att prova.funkar de inte så får man testa några andra tabletter istället.det är hopplöst när inga kläder passar.det enda som skulle passa är mammakläder men det vägrar jag använda
    Marayah skrev 2008-09-01 08:09:41 följande:
    Gomorron solstrålar. Vad händer idag??Här ska man juh till Bm på efterkoll och sen till Malin. Nej nu ska ja ta o göra mej lite i ordning. Ha en bra dag!!!
    godmorgon på er.hoppas ni har haft en bra helg med marko.kul att ni fick egentid med marko.ibland behöver barnen få ha sin pappa/pappa för sig själva.vi hade det i lördags.lillan blev så glad över att få en dag med bara mig.

idag blir det rätt så lugnt.ingen X kommer idag.så efter frökens skola blir det stan och sen blir det mjölby och fira barnens stora kusin
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-01 09:05:37 följande:
    Familjetrollet: heh ja du de är de jag inte fattar, men men så är de ju och barnen vill ju bara ditt så bara att åka och se glad ut angående vikten, har ja då aldrig varit nöjd med den (kan ju bero på de gryma mobbning man varit med om som barn), även om man ser gamla kort på sig sj innan man fick barn, ser man ju sina fel och brister..Men efter denna grav och amning ska ja ner i kg ävenom om de inte blir allt på en gång så lite i taget.. 
    jag blev mobbad för att jag var smal mm mm.jag var normalviktig.idag hatar jag min kropp,kan inte ens se på den längre.inga kläder passar då allt fläsk sitter på magen,låren,ryggen och baken.jag vill ha min gamla kropp med normal kroppsform.så nu ska jag testa att gå ner mina 8 kg till 50 kg så att man kan gå klädd utan att få ont i magen pga trånga byxor och tröjor.
    förut hade jag stl 34/36 idag har jag 42/44

här ska man strax bege sig ev till centum i kylan.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-01 09:46:05 följande:
    ja du, det stl har ja då aldrig varit nere i 34/36 alltså, den lägsta är stl 40 och de ska jag bara ner till igen , men ser helst att komma i stl 38, men men de kommer ta tid, men de får de faan göra för ner ska ja och ska bevisa för mig sj och alla andra att de går om man har vilje styrka, inte för att ja ska ha nåt speciellt, men får vi ha sälle?? barnen är rätt rastlösa här.
    tack för det trevliga sällskapet.vi kan ju gå ner i vikt tillsammansGlad.det blir lättare och roligare om man kan stötta och peppa varandra.ni får ha en fortsatt bra dag.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-01 12:02:06 följande:
    Suck, jag blir såå trött o irriterad på en del människor!
    jag kan bara hålla med.vissa människor är inte riktigt kloka.
    Mammatill4a skrev 2008-09-01 12:54:47 följande:
    Hallå ska till BM vid tio imorgon undrade sen om nån ville ta en fika på stan? ska även träffa Marayah.. Hojta så kan vi ju samla ihop oss vid 10.30 el nåt så länge är ju BM besöket...
    hade gärna hakat på men tiden funkar inte.är det non som vill ta ett shoppingmaraton i helgen(söndag)på tornby?
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-01 13:15:34 följande:
    vet ju de tyvärr, men vi kan ju ta ev fika på onsdag hemma hos mig?tyvärr har ja lovat barnen att åka till mormor och morfar då, nu ska ja måla med alma lite
    mysigt vad målade ni för fint.jag tar gärna en fika hemma oss er.trevligare granne än ni finns ju inteGlad
    Apipoulai skrev 2008-09-01 15:45:38 följande:
    Det enda sättet att minska sin vikt på är att göra sig av med mer energi än man stoppar i sig.Visst låter det enkelt... *suck* inget som jag klarar speciellt bra iaf.
    ja och svårt är det.man känner bara hunger hela tiden då.idag började jag med tabletterna hoppas de hjälper.
    dinana skrev 2008-09-01 15:40:34 följande:
    mammatill4a:jag skulle gärna hänga med å fika, men tyvärr är ju dottern på dagis till elva så det blir lite svårt då. familjetrollet:Jag hänger gärna med på shoppingmaraton i tornby...har inga pengar men tycker det är  minst lika kul å titta på allt man vill ha *hehe* skall ju köpa en klänning av dig så du kan ju ta med den i sådana fall om vi inte ses förr
    det går bra.jag tänkte shoppa till tösen som fyller i oktober och börja köpa julklappar.sonen fyller i december så det brukar bli mycket att köpa till barn och släkt.så man kan passa på och shoppa när det är reaGlad
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-09-01 21:46:46 följande:
    Fika brudar!!!: Ja har en son som krökts idag så de e nog bäst att stanna hemma imorrn. Skit säger ja oxå!!!!! Missar ja trevligt sällskap. O ja som flyttade träffen idag Malin, men så e de jämt när de är nått. Sorry, men ja kan inte rå för de.
    då får ni krya på er.vi hade kräksjukan förra veckan
    JePaLuLi skrev 2008-09-01 20:52:14 följande:
    Är det nån som är intresserad av en tur till Ullared här framöver i höst?
    jag skulle gärna åka dit då jag aldrig har vart där.tyvärr är man inte rik och har råd.men nån gång ska jag allt ta mig dit
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-09-01 23:47:02 följande:
    Värst va du fixar o trixar.

ja det behövs allt.tösen förstörde sina tapeter på några få månader.hon gillar grafiti ritning på väggarna och att riva sönder tapeterna.hon vägrade ha grönt rum som det var när vi flyttade in.jag har fotat före och under omvandlingen och snart ska de sista bilderna tas.

så nu har hon fått som hon vill.ett rosa/lila rum med barbiebårdSkrattande

sen blir det stora tösens rum och köket som ska fixas när ekonomin tillåter det.

hoppas du har haft en bra helg.här har man haft det fullt upp som vanligt.i helgen kommer stora sonen igen så då blir det full fart och syskonbråk Glad.

men nu är det dags för sängen.

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-09-02 08:11:54 följande:
    du skulle ha målat väggarna med sådan där svart färg som man kan måla på med krita =) *hihi*
    haha vi har sgat att vi snart gör det.men nu är tösen nöjd.ajaja kan knappt skriva idag då handleden värker o hugger igen.

här sitter man o inväntar sitt vinnarmail så man kan pröjsa bårderna och få dem innan helgen.

vad ska ni andra hitta på idag?här ska man fortsätta att rensa i lådor o skåp.och under senare eftermiddag blir det tornby
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-09-02 08:29:22 följande:
    Åh, skall vi ses ute i Tornby så kan jag betala för klänningen jag vann av dig förra veckan?Jag har inga planer för idag i övrigt. Försöka packa lite paket och skicka iväg av Tradera-sakerna... härligt att de handlar på KÖP NU, så slipper man chocken med att packa 100 paket på slutdagen.
    ja du att packa typ 20 brev är inte kul.men det måste ju görasGlad.vi kommer åka efter kl 17.du kan inboxa ditt tlf nr så kan jag ringa när vi åker.vi ska till toys r us och kolla efter julklappar och födeldagspaket
Svar på tråden VI från Linköping