Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-10 13:16:43 följande:
    Har precis varit o shoppat på Lindex o jo..man kan shoppa upp barndbidraget där inne, för det har jag precis gjort, nästan hela i alla fall Tur att man har två barnbidrag Köpte såå fina kläder till Vincent o så blev det en hel del fem myror kläder till både Leo o Vincent.
    här går bb till räkningar.men det som kommer in från tradera går till barnens kläder.nästa vecka ska det shoppas höst/vinterkläder och tyger.
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-10 15:36:06 följande:
    du kan få följa med mig och shoppa bebiskläder i slutet på månaden om du vill förstås.. så kul är de inte att gå sj, är roligare med sällskap
    jag följer gärna med på en shoppingtur bland bebiskläderGlad
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-10 15:24:15 följande:
    Ok. Våra barns barnbidrag går till barnen, o då inkluderar det kläder, skor (men det är ju bara till Leo än så länge o bara typ 2 ggr om året), blöjor, välling o mat till Vincent.Det som blir över (är inte så mycket) går till deras sparkonton.
    hade man haft två löner så hade man kunnat göra så.men det får bli i framtiden om typ 100 år
    dinana skrev 2008-09-10 15:09:56 följande:
    Mm, jo jag var där i går och kikade.. hade inga pengar dock... men de hade ju mycket kvar då.
    veckan innan bb är inte skoj
  • Familjetrollet
    LinnenMinnen skrev 2008-09-10 15:47:48 följande:
    Hej hej!Får man vara med?Är en gravid tjej från Linköping! Känner igen en person härifrån som är urtrevlig så jag hoppas resten är det med
    välkommen hit till vårt glada gäng
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-10 15:51:14 följande:
    Familjetrollet: Nja, två inkomster har vi knappt, eller vi har ju det, men det jag får varje månad kan man knappt kalla nån stor inkomst. Får ut 5.300 kr varje månad eftersom jag inte tar ut så många mammadagar. Så det är min sambo som får dra det tunga lasset för ekonomin helt själv nästan.
    här är det bara maken som har inkomst.jag har ingen rätt till nån ersättning.vårdc menar att jag inte behöver vara sjukskriven trots svår värk då jag inte har nått jobb.

sist blev jag så sur o sårad på vårdc.då jag var där pga svår värk o smärta.jag både skrev och grät då jag inte stod ut med smärta o värken längre.då tyckte gubben att jag kunde söka jobb på servicehus.hur f'n ska jag kunna lyfta när jag har jättesvår värk och urkass på att kunna hålla i en bricka utan att tappa den!ibland verkar de inte fatta ett jota på vårdc.

tyvärr börkjar värken komma tillbaka igen.vissa dagar vill man knappt röra sig eller lyfta ett glas
  • Familjetrollet
    LinnenMinnen skrev 2008-09-10 16:00:41 följande:
    Usch det där lät inget kul alls.Har du inte fått någon diagnos?
    har inte fått nån.det började när jag väntade näst sits barnet.värken kan hålla i från ett par dagar till flera månader.sen är den borta några veckor/månader och kommer tilllbaka.det senaste året har den blivit värre.de har hänvisat mig till gyn men de fann inget fel.men den svenska sjukvården är ju ett skämt numera.vanliga värktabletter hjälper inget.har tetstat flera utan dem
    LinnenMinnen skrev 2008-09-10 15:59:32 följande:
    Åhh vad kul att man inte blev dissad! De e svårt med sånna här trådar tycker jag!Ja visst vill jag följa med och shoppa kläder beror dock på tider då jag jobbar 100% med !
    vissa trådar är trista då man inte ens blir välkomnad osv.dock får man tänka på vad man skriver då det finns folk som snokar och hånar en bakom ryggen osv.trist att folk gör så
    Mammatill4a skrev 2008-09-10 15:58:29 följande:
    hehe jag har heller aldrig varit där , har inte haft varken tid el inkomst till de, plus att man inte har barnvakt till alla barnen samtidigt..
    jag har heller aldrig varit där*snyft*men jag ska dit nån gång har jag bestämt.då kanske vi kan ta en shoppingtur i slutet av månaden eller runt bb
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-10 16:07:31 följande:
    Förstår hur du har det.  Jag har ju min reumatism i ryggen så jag har apont i den hela tiden. Vissa dagar kommer jag ingenstans, då får sambon vara hemma från jobbet då jag inte ens kan gå på toa själv.Jag fick ingen sjukersättning i höstas, vc tyckte att jag skulle vara sjukskriven men inte fk, men efter mycket om o men o överklagan så fick jag rätt!
    ja att inte kunna röra sig utan att skrika/gråta är jobbigt.man får helt enkelt stå ut då man inte får nån hjälp.
    Mammatill4a skrev 2008-09-10 16:17:26 följande:
    Näpp nu ska ja återgå till nåt som kallas middags mat HAHA idag blir din potatis mos och falukorv så de är bara att ställa sig och börja skala potatis här..
    jag kommer när maten är klarSkrattandevi ses imorrn
  • Familjetrollet
    piffan skrev 2008-09-11 07:26:19 följande:
    Godmorgon Tänkte hoppa in här och göra er sällskap,har just flyttat till Linköping från Motala,har en son som är född dec-04,2 bonusar på 6 år(tvillingflickor) och bebis i magen beräknad att komm den 19e feb så här har vi fullt ös.
    välkommen til våran trevliga tråd
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-10 20:22:25 följande:
    Åhh tänk om man endå hade en skräckis film, de skulle inte sitta helt fel. här är de lugna puckar barnen somnade förre halv 8 som vanligt alla 3
    du får hoppa över hit nån helg.tv1000 brukar köra skräck rätt oftaGlad
  • Familjetrollet

hur kan man vara mer trött trots att man har sovit längre än vanligt
    idag är det skitväder igen*suck*

ska bli trevligt hos världens bästa granne.vad händer i helgen?här ska man vara akut hunvakt en natt nu i helgen.sen blir det till att tömma ena rabatten på kolonin ocm det inte regnar

är det nån som vill ta en fika/shoppingtur fredag nästa vecka?runt kl 17 på stan

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-09-11 10:31:25 följande:
    Ni som är kunniga på barn:Om barnet hostar på nätterna men inte på dagen vad kan det bero på. Hon hostar så hon kiknar och obland så att hon kräks. Nu idag så ringde de från dagis och bad mig med henne hem för hon hostade så dant. Har hon inte gjort innan, men hon har hostat på nätterna i snart tre veckor. Tips, råd?
    kan fara falsk krupp ,då hostar barn då de kiknar/tappar andan.sonen hade det ofta som barn
    Mammatill4a skrev 2008-09-11 09:18:20 följande:
    vi är ev inte hemma nästa fredag, ska ner till åtvid och fira mitt kusin barn som fyller 3 år , hehe ja de kommer bli fullt hos mig idag ,men de är bara kul med besök..
    då får du gå med i min somna i soffan klubbenSkrattandevi ses strax
Svar på tråden VI från Linköping