Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

cocacarro skrev 2008-09-07 19:57:58 följande:
    Familjetroll: Inte kul att behöva flytta pga grannarna är störande. Vi var inne på Ryd ett tag men jag är rätt glad att det inte blev så med tanke på alla studenter. Har ju hört en del från folk i klassen om festerna de har där borta.
    ja de nya verkar gilla att festa högt och tydligt.det vore bättre om G tog en gård till studenterna så barnfamiljerna kan ha det lugnt.
    i somras var hela gräsmattan full med fimpar och öl,trasigt glas osv.inte så kul att ha barnen lekandes bland det.men nu har G tagit bort den lekplatsen på gården.

jag som var så glad över att ryd hade blivit lugnt igen.*suck*

vart bor ni/ska ni flytta?

är det nån som vill ta en fika i veckan?senare eftermiddag,ev hemma hoss oss
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Familjetrollet
    jannovich skrev 2008-09-07 21:27:40 följande:
    Jag tror det "värsta" är under augusti månad då det är nolle-p. Nya studenter kommer till stan och det är många olika fester som hålls. På "min" gård har det varit endel förfester under nolle-p men folket har alltid försvunnit senast 22. Så det kommer nog bli lugnt igen så småningom. Vad som händer under sommarmånaderna tror jag faktiskt inte man kan skylla studenterna för, då de flesta studenter lämnar Linköping under sommarmånaderna. Under dessa månader tror jag däremot att man mäker mer vad "rydsligisterna" pysslar med ...
    här har rydsligisterna hållt sig borta sen juni.de i vår trapp flyttar och byts ut en gång i halvåret.de i trappen brevid har bott länge(de som skräpade ner på gården)

nu är det lugnt och skönt på baksidan inga fler ligister som krossar rutor,eldar,slänger ner tegel från dagistaket.skönt att polisen och soc fick bukt med barnen som satte ryd i slräck
  • Familjetrollet

har nån hört av mammatillEKNS?
    hopas allt är bra med henne.synd att hon lämnade tråden.trevligt folk i tråden är alltid kul.

hur var det på m&I partyt?kom det många?jag vill gärna följa med nästa gång

• Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-08 08:18:47 följande:
    hehe, hur kan man missa deras partyn:-P, för de står ju inte inmhus och pratar utan utanför prten , menmen mina barnsover så gött på nätterna så inget som väcker dem skulle ja tro , förutom mardrömmar de kan få.. haha lite bättre men näsan rinner, men men de går ju inte att göra nåt åt, mest oroliga för alma, hon har ätit dåligt hela helgen och sätter ofta i halsen ,så tror hon är rijält svullen så blir de inte bättre tills imorgon kväll får de bli jouren på sjukhusetIDAG har alma namnsdag

jag skulle precis säga grattis på namnsdagen till söta alma.var det grannarna jämter mig eller de som fick rutorna krossade?

jag blev väckt och kunde inte somna om på flera timmar.så helgen var inte så kul då man led av sömnbrist

här är man helt slut efter långpromenaden nu på morgonen

Marayah skrev 2008-09-07 23:50:00 följande:
    Jo då de var kanon trevligt. Och Becka hade bakat en massa gott. 7 st plus hon som visade var vi tror ja.  Det ska vara ett party hos en vän till mej den 20:e denna månad tror ja de var hon bokade in. Så om du har möjlighet då att komma så fick ja bjuda med vänner..
    jag kommer jättegärna.vart är det nån stans?
  • Familjetrollet

vad ska ni hitta på idag?här blir det lugnt ska fixa tradera och sen ev köpa lim så tösens bård kommer upp på väggenGlad

• Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-09-08 09:52:17 följande:
    Hos en tjej här i skäggetorp. Här på fogdeg..
    kanon.du kan inboxa tid och plats.kan man ta med barnen?det kanske är hos nån gammal granne till ossSkrattande.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-08 11:11:26 följande:
    TACK tack, säger alma hehe haft en bra helg?
    nä jag undrade om det var de i vår trapp eller studenterna i andra trappenSkrattandehlegen har varit kaos här.
    Marayah skrev 2008-09-08 10:53:45 följande:
    Dom kan juh faktiskt vara ute om väder tillåter. Så har Marko nån att leka med.
    ja det kan de allt göraGlad¨å får de leka på sin gamla gård
    Mammatill4a skrev 2008-09-08 11:14:59 följande:
    Utekväll på krogen Lördagen den 27 september, förfest hemma hos Fru T:Leos och Vincents mamma (Becka)Marayah (eventuellt nykter , ammar nattetid än så länge!)Firstandhappy (Ewa)dinana (Diana, vem hade kunnat gissa? nykter: beror på om man är gravid eller ej)Fru T (självklart )Lillisen (Självklart, sålänge sambon inte är i manilla då.)Stryckar tyvärr mig från listan, då vi ska till mormor och morfar den 28 och titta på falerumsbacken ,BARA ett måste när man är biltokig
    är det lådbilsrace?eller vad har de i backen.jag har inte vart i falerum sen -94.jag lämnade kvar massor med prylar som jag sen inte kunde hämta hem.bodde hos en dåvarande kille där då.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-08 11:17:48 följande:
    ja du detta regnande kan man bli galen på.. jasså vad kul, hoppas du blir nöjd med resultatet för då vet ja att ja med kommer digga de skarpt
    tyvärr kan jag inte fixa sittklädseln förren runt den 18.då symaskinen har krånglat en del.så jag ska köpa en annan symaskin
    thelifesaviour skrev 2008-09-08 11:20:18 följande:
    Får ytterligare en linköpingsbo vara med och pladdra? :)
    välkommen hit
    Marayah skrev 2008-09-08 11:27:36 följande:
    Självklart. Alltid roligt med nya människor.
    jag håller med!
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-08 13:55:59 följande:
    ja säger bara fyyy faan vad ja hatar små kök, har försökt få iordning på köket el ja möblera om och grejja men de hamnade allt hamnade ju fasiken på samma ställe iallfall *sucka* vill ha ett hus med STORT kök
    inte är väll våra kök små.skäggetorps kök är ju jättesmå mot våra kökGlad.fast ni har ju en frys som tar plats.ett hus på landet skulle sitta fint.men utan körkort tar man sig ingenstans.vi har pratat om gistad men det är bara att glömma,då de har tagit bort den enda bussen som fanns där*suck*

fy faro för vädret.tur att man gick långpromenaden imorse när det var uppehåll.
  • Familjetrollet
    Summerlove08 skrev 2008-09-08 14:19:48 följande:
    Buss 510 stannar i Gistad. Den åker jag minst en gång i veckan till min kompis i Kimstad
    det satt en ny lapp på gamla affären om att bussen ska sluta stanna i gistad.lappen var utskriven i aug-08
    thelifesaviour skrev 2008-09-08 14:08:49 följande:
    Huh. Nu har jag cyklat till skäggetorp och tillbaka. Det var kallt. Och blött!
    jag tyckte att det var varmt ute idag.vart bor du?om man får fråga
Svar på tråden VI från Linköping