• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Mammatill4a

Så nu är barnen hämtade från dagis och fick sig e 1 timmes frisk luft ute innan vi gick in, stackars alma ramlade av gungan , men så går de när man är lite och tror man är störst i hela värden och kan allt, men ALLT gick bra och hon lekte igen efter 2 min med tutte och filt ,

fasiken hjälp mig, vad ska man hitta på för mat till gubben kommer hem då, suck vad trött jag blir på all mat man ska göra och har noll fantasi...

Gubben ,garanterat liam och alma ska på speedway ikväll så jag blir la hemma sj med olvia då ska de gosas järnet med henne ..för då är de ingen som ser som hon brukar säga hihi

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-09-03 14:59:50 följande:
    Så nu är barnen hämtade från dagis och fick sig e 1 timmes frisk luft ute innan vi gick in, stackars alma ramlade av gungan , men så går de när man är lite och tror man är störst i hela värden och kan allt, men ALLT gick bra och hon lekte igen efter 2 min med tutte och filt ,fasiken hjälp mig, vad ska man hitta på för mat till gubben kommer hem då, suck vad trött jag blir på all mat man ska göra och har noll fantasi...Gubben ,garanterat liam och alma ska på speedway ikväll så jag blir la hemma sj med olvia då ska de gosas järnet med henne ..för då är de ingen som ser som hon brukar säga hihi
    gud va skönt, här blir det tvärtom, mannen får va hemma med unge o jag åker o jobbar
  • Mammatill4a
    Firstandhappy skrev 2008-09-03 15:09:01 följande:
    gud va skönt, här blir det tvärtom, mannen får va hemma med unge o jag åker o jobbar
    japp, hehe ja men de kan ju vara skönt för dem båda med som sagt, snygg ny pressbild du lagt ut, såg nåt blont istället för svartvit
  • Leos och Vincents mamma
    Mammatill4a skrev 2008-09-03 14:59:50 följande:
    Så nu är barnen hämtade från dagis och fick sig e 1 timmes frisk luft ute innan vi gick in, stackars alma ramlade av gungan , men så går de när man är lite och tror man är störst i hela värden och kan allt, men ALLT gick bra och hon lekte igen efter 2 min med tutte och filt ,fasiken hjälp mig, vad ska man hitta på för mat till gubben kommer hem då, suck vad trött jag blir på all mat man ska göra och har noll fantasi...Gubben ,garanterat liam och alma ska på speedway ikväll så jag blir la hemma sj med olvia då ska de gosas järnet med henne ..för då är de ingen som ser som hon brukar säga hihi
    Gör som vi, vi kör med veckomatsedel. Vi veckohandlar en gång i veckan o då innan vi åker o handlar så gör vi veckomatsedel o sen handlar vi allt på en gång i affären (kompletterar bara med lite frukt, grönsaker, bröd o mjölk om det behövs).
    Då går vi efter den matsedeln till punkt o pricka så då behöver man aldrig fundera på vad man ska äta idag
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-03 15:23:50 följande:
    Gör som vi, vi kör med veckomatsedel. Vi veckohandlar en gång i veckan o då innan vi åker o handlar så gör vi veckomatsedel o sen handlar vi allt på en gång i affären (kompletterar bara med lite frukt, grönsaker, bröd o mjölk om det behövs).Då går vi efter den matsedeln till punkt o pricka så då behöver man aldrig fundera på vad man ska äta idag
    ja den är bra, vi har faktiskt gjort de förut, men nu har det lixom inte kommit ingång riktigt med de, vi brukar ju månadshandla hem all mat i slutet på varje månad så man slipper åka fram och tillbaka utan bara tillägga med bröd,smör frukt mjölk..och så ör ja ingen heja i köket så kanske är därför ja aldrig kan hitta på nåt sj utan tycker de är skit tråkigt att stå i köket sj.. men idag ska ju barn och man iväg ikväll omde inte börjar regna så då vill ja ha nåt skapligt färdigt tills han kommer hem och idag fick de bli kykling,pommes och bearniesås sååå gott.
  • Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-09-03 15:14:38 följande:
    japp, hehe ja men de kan ju vara skönt för dem båda med som sagt, snygg ny pressbild du lagt ut, såg nåt blont istället för svartvit
    ja bara synd att verklighet o bild inte e samma, hahahaha, tur att det kan bli någon bra bild när man fixar till sig, mycket smink o dåligt ljus då jädrans blir det bra vettu.. hehehhe.
    jo men det e ju jag fast jag e mörk nu istället, men men. ja detblir nog jätteskönt för dom att få lite fader/son tid tillsammans, wille är oftast på strålande humör sent på kvällarna, riktigt lycklig och busig..
  • Leos och Vincents mamma

Angående vårdnadsbidraget så säger alla som jag vet om som sökt det, att man inte får jobba samtidigt. Det är ju lixom det som är själva grejen att man ska vara hemma med barnen för att man ska "slippa" jobba o barnen ska slippa dagis.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-03 15:48:43 följande:
    Angående vårdnadsbidraget så säger alla som jag vet om som sökt det, att man inte får jobba samtidigt. Det är ju lixom det som är själva grejen att man ska vara hemma med barnen för att man ska "slippa" jobba o barnen ska slippa dagis.
    ja det verkar vara väldigt olika det där, tycker ju att det borde vara så men som det står i reglerna som linköping skrivigt så får tydligen föräldrarna förvärvsarbeta.
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-03 15:48:43 följande:
    Ja men det där har ja med hört,men drågan är om de stämmer då de ståre skriver att man får jobba, el så är det kommunen som skrivit så galet att mna inte fattar sig på vad de skrivit.. inte vet ja
    Firstandhappy skrev 2008-09-03 15:48:07 följande:
    ja bara synd att verklighet o bild inte e samma, hahahaha, tur att det kan bli någon bra bild när man fixar till sig, mycket smink o dåligt ljus då jädrans blir det bra vettu.. hehehhe.jo men det e ju jag fast jag e mörk nu istället, men men. ja detblir nog jätteskönt för dom att få lite fader/son tid tillsammans, wille är oftast på strålande humör sent på kvällarna, riktigt lycklig och busig..
    Skönt att han tycker om att umgås på kvällarna, hehe ja du vad smik kan göra mik känner att ja snart måste köpa mig lite ,var hur länge sen som helst man hade så mkt, blir inte ofta man tar på sig sånt, försvann med de att man fick barn , men ska man ut på bio el nåt så är de rätt kul att han..
  • Marayah
    Busar med grannen Anna.. =D
    Denna dag har nu susat förbi.... Har min granne på besök o hon busar med Filip, se så glad man kan vara. Så skojj nu när man får leenden när man busar till de.
    Marko 031103, Filip 080621
Svar på tråden VI från Linköping