• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Mammatill4a
    Firstandhappy skrev 2008-09-02 20:40:35 följande:
    mannen jobbar till 22 och jag jobbar natt så vi är nattmänniskor så på så sätt är det skönt att han sover länge på morgonen, dagis vet vi inte än om vi kommer sätta wille på eftersom vi klarar oss utan det än så länge när vi jobbar så här, blir väl kanske sen när han blir äldre o för att han ska få det sociala samspelet med andra barn, funderar på att söka det där bidraget man kan få för att man inte utnyttjar den kommunala barnpassningen
    Ok, ja du den har ja med funderat på att söka sen med vår lilla, hellre att få in pengar varje månad än att gå arbetslös de är inget kul faktiskt.
    dinana skrev 2008-09-03 07:43:24 följande:
    ingenting här... mensvärk dock och minus på test så.. testlagrets test kanske inte funkar på mig. Kommer inte riktigt ihåg om jag använde dem när jag var gravid med Molly.. antagligen inte eftersom det var i min tradera-debut då =P. men köper inge riktgit test förräns jag är säker på att mensen inte kommer.är ju ba på bim+1 idag (några dagar hit å dit brukar den ju krångla ibland)
    Fy vad tråkigt att inte få ett plus och den eviga väntan, men som sagt bara att vänta och testa om några dagar igen, ja skulle rekomendera PREG på apoteket kostar 69 om de ej hööj och jag har fått 3 fina plus på en gång när ja testat med dem tom förre BIM *Lycka till*
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-09-02 21:06:44 följande:
    Ingen mens här ännu. Var så säker på att den skulle komma idag.. hade ju grym mensvärk i natt ju... men nu, nej.. ingenting.. däremot massa flytningar... *äckelvarning*
    då får man hålla tummarna att du är gravidGlad
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Familjetrollet

vad ska hitta på idag?här ska man till posten/cenrtum när det öppnar.sen ska jag gå igenom höst/vinterkläderna

Mammatill4a

jag hittar ingen blå tråd.töserna brukar ta prylar ur min sylåda när de ska pyssla.

• dinana

Vore ju märkligt om det skulle ta sig på vårt första riktiga försök... just nu, ingen mensvärk över huvud taget.. Utgår jag från en cykel på 28 dagar så skulle jag haft mens igår. Men jag hade ju höjningen på ÄL på tisdagen så då hade jag väl inte ÄL på tisdagen utan någon dag efter.. onsdag? Jaja, det är bara att vänta. Jag som köpte extra känsliga test för att vara säker på att jag inte vara gravid.. Nu vete tusan. Vi får väl se om den dyker upp till M&I-träffen =P

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Mammatill4a
    Familjetrollet skrev 2008-09-03 08:44:11 följande:
    vad ska hitta på idag?här ska man till posten/cenrtum när det öppnar.sen ska jag gå igenom höst/vinterklädernaMammatill4ajag hittar ingen blå tråd.töserna brukar ta prylar ur min sylåda när de ska pyssla.
    Sj ska ja snart lämna huliganer på dagis och ta mig en promenad in till stan kan se om ja kan hitta nån blå tråd då så kan dukanske fixa till de i em el imorgon ,

barnen här kommer ju inte hem försen halv 2 och 2 idag så har hela dagen för mig SJ ..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-03 08:47:21 följande:
    Sj ska ja snart lämna huliganer på dagis och ta mig en promenad in till stan kan se om ja kan hitta nån blå tråd då så kan dukanske fixa till de i em el imorgon , barnen här kommer ju inte hem försen halv 2 och 2 idag så har hela dagen för mig SJ ..
    huga för att gå i detta skitväder.själv ska man hämta sina vid 11 och 12..jisses vad mörkt det blev ute nu.

tråden ska vara mörkblå.du får ha en bra dag på stanGlad
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-09-03 08:17:35 följande:
    Fy vad tråkigt att inte få ett plus och den eviga väntan, men som sagt bara att vänta och testa om några dagar igen, ja skulle rekomendera PREG på apoteket kostar 69 om de ej hööj och jag har fått 3 fina plus på en gång när ja testat med dem tom förre BIM *Lycka till*
    Har hört flera som har klagat på PREG. Kan tyvärr inte säga något själv, har bara använt CB när jag väl testat... vilket jag inte brukar göra förräns jag är rätt säker på att jag skall plussa.
  • JePaLuLi

Jag har använt CB´s digitala test när jag testat första gången. De kan man inte misstolka Hoppas att du är gravid nu, det är ju inte alls omöjligt att det tar sig första gången. Här tog det sig ju trots att mensen inte kommit igång

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana

*brr* vad kallt det blev helt plötsligt...

• Marayah

Gomorron.. Denna morron började inte bra, som vanligt får man gapa på en 5åring som aldrig fattar va man säger. Börjar bli riktigt trött på o tjata nu. Verkar juh inte som att de blir bättre heller vare sig man ger förbud eller sätter upp regler... Idag väckte han lillebror som vanligt fast ja sagt till tusen gånger.. Såå typiskt. Igår sov inte Filip mycket på hela dagen, o blir de så idag med så blir de inte roligt då han inte fick sova klart sin morron sovning eftersom de e då han sover som bäst.. Så idag e ja ingen snäll mamma kan ja lova... Nej nu ska ja se om ja kan försöka komma i duschen... Hoppas er dag bärjade bättre än min iaf!!!

Marko 031103, Filip 080621
Svar på tråden VI från Linköping