• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Firstandhappy

Vårdnadshavare kan förvärvsarbeta och samtidigt uppbära vårdnadsbidrag

Vårdnadsbidrag får inte lämnas till vårdnadshavare som till någon del under samma kalendermånad får:
    1. föräldrapenning med anledning av ett barns födelse enligt 4 kap lagen om allmän försäkring (vårdnadsbidrag kan ej kombineras med uttag av föräldra-penning vare sig för barnet eller dess syskon),
    2. arbetslöshetsersättning enligt lagen om arbetslöshetsförsäkring,
    3. aktivitetsstöd eller utvecklingsersättning vid deltagande i ett arbetsmarknads-politiskt program,
    4. sjukpenning eller rehabiliteringspenningenligt lagen om allmän försäkring ef-ter det att sådan ersättning har lämnats för en tid av 365 dagar,
    5. sjukpenning under eller omedelbart efter en period när arbetslöshetsersättning enligt lagen om arbetslöshetsförsäkring har lämnats,
    6. sjukersättning eller aktivitetsersättning enligt lagen om allmän försäkring,
    7. ålderspension enligt lagen om inkomstgrundad ålderspension eller lagen om garantipension,
    8. äldreförsörjningsstöd enligt lagen om äldreförsörjningsstöd, eller
    9. ersättning enligt lagen om introduktionsersättning för flyktingar och vissa andra utlänningar.

• JePaLuLi

Där verkar det ju faktiskt som att det är ok att jobba. Jag fattar ingenting, men har ett tag på mig att sätta mig in i det där Det är ju verkligen kanonbra i så fall. Men jag tycker så mycket låter bra och sen är det massa undantag.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2008-09-03 13:42:29 följande:
    Där verkar det ju faktiskt som att det är ok att jobba. Jag fattar ingenting, men har ett tag på mig att sätta mig in i det där Det är ju verkligen kanonbra i så fall. Men jag tycker så mycket låter bra och sen är det massa undantag.
    ja det är det säkert, men tanken med det hela var väl egentligen att underlätta för föräldrar att gå tillbaka till sitt jobb o kunna ge sitt barn en alternativt omsorgslösning.
    Även för att underlätta för fölädrar då de ofta går ner i tid för att kunna vara hemma med barnen under längre tid och då förlorar en stor del av sin inkomst.
    men men, jag ska söka iallafall i November eftersom man skulle söka 2 mån innan bidraget ska betalas ut o Wiliam blir 1 år i jan. får väl se hur många finstilta regler som dyker upp då..
  • Firstandhappy

Nä nu är det dags att köra min lilla skit hem till mormor o sen ska jag åka o jobba..

Jennyopatrik, var det du som hade spegeln??

• Firstandhappy
    Firstandhappy skrev 2008-09-03 13:50:37 följande:
    Nä nu är det dags att köra min lilla skit hem till mormor o sen ska jag åka o jobba..Jennyopatrik, var det du som hade spegeln??
    nej sorry, skorpan08 va det ju...
  • Skorpan08
    Firstandhappy skrev 2008-09-03 13:50:37 följande:
    Nä nu är det dags att köra min lilla skit hem till mormor o sen ska jag åka o jobba..Jennyopatrik, var det du som hade spegeln??
    Nej, det är jag som har spegeln. Ska precis gå ut och fota den. Elin har precis somnat.
  • Firstandhappy
    Skorpan08 skrev 2008-09-03 13:52:31 följande:
    Nej, det är jag som har spegeln. Ska precis gå ut och fota den. Elin har precis somnat.
    ah kalas, då kan jag nästan vänta en syund...
  • Skorpan08
    Firstandhappy skrev 2008-09-03 13:55:44 följande:
    ah kalas, då kan jag nästan vänta en syund...
    Nu har jag fotat.
  • Skorpan08
    Firstandhappy skrev 2008-09-03 14:05:55 följande:
    jag e kvar...
    Du kan kolla mitt galleri, jag har lagt den där.
Svar på tråden VI från Linköping