• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-02 16:19:47 följande:
    Hehe, har alltid varit lika vild, från de ja kände första sparkarna..Ok, de äe lungt säg till om du behöver köpa ny så kan ja ge dig en peng, inte meningen att du ska köpa nytt bara för att få min vagn klar ju..HIHI idag fick ja hem snuttefilten som ja beställde för 2 veckor sen..
    vad kul att du fick filten.var det den du visade mig på datorn?
    dinana skrev 2008-09-02 16:11:17 följande:
    Det där borde ju ändå köparen få stå för... Bara för att hon inte kan göra saker i tid så skall ju inte de behöva betala en massa extra... Det är ju hennes fel att det inte kommer rätt då skall hon minsann få stå för det. Maila tradera också om detta...

tradera har fått ett mail ang hur köparen har gjort.

nu ska jag hänga upp tvätt och natta lillan.

From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2008-09-02 19:26:16 följande:
    Nix, flyttar den 1 oktober. Samtidigt som du va?Vår buse somnar också runt 22 oftast. Skulle vara skönt om han somnade tidigare. Fast nu får jag ju iofs sovmorgon
    ja på ett ungefär, eftersom den 1 infaller mitt i en vecka så flyttar vi helgen efter.
    nu har jag lagt mr i sängen o ska ne om jag får honom att somna för han är trött som få, enda ungen jag vet som inte sover middag, 7 mån gammal o så jädrans på G hela tiden, får väl se hur många ggr jag frå springa in till honom inna han får komma upp igen innan han väcker hela huset..
  • Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-09-02 19:31:20 följande:
    Ja då kan e inte vara lätt du, men rätt skönt när de är morgontrötta med så länge de kan sova såatt säga..
    wille är mycket morgontrött går väldigt sällan upp innan 09.30 eftersom han vägrar att sova innan 22 eller 24
  • Mammatill4a

Familjetrollet: hittar den i mitt bildgalleri, men de kan mkt möjligt vara den som ja vissade på datan  sist..

hehe här ska snart ätas ute mat tacotallrik nästa ska jag pröva, fått sånt sug efter tacco smaken i köttfärsen så de är inte sant och eftersom ja inte gått upp i vikt nåt än är ja faan värd de som ja gnor jämt och ständig..

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Mammatill4a
    Firstandhappy skrev 2008-09-02 20:21:16 följande:
    wille är mycket morgontrött går väldigt sällan upp innan 09.30 eftersom han vägrar att sova innan 22 eller 24
    OJ, ja de må ja säga vara morgon trött de, skönt för er så länge de inte är dagis mm som ska klämmas in på en del ovanade tider.. hur gammal är han? alla barn är ju olika, men förstår om ni tycker de är lite jobbigt , men de kanske inte spelar nån roll för er, sj skulle ja få tuppjuck på våra barn om de inte la sig i tid så de kommer upp till skola och dagis, man vet ju sj hur man var när man var liten..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-09-02 20:33:39 följande:
    OJ, ja de må ja säga vara morgon trött de, skönt för er så länge de inte är dagis mm som ska klämmas in på en del ovanade tider.. hur gammal är han? alla barn är ju olika, men förstår om ni tycker de är lite jobbigt , men de kanske inte spelar nån roll för er, sj skulle ja få tuppjuck på våra barn om de inte la sig i tid så de kommer upp till skola och dagis, man vet ju sj hur man var när man var liten..
    mannen jobbar till 22 och jag jobbar natt så vi är nattmänniskor så på så sätt är det skönt att han sover länge på morgonen, dagis vet vi inte än om vi kommer sätta wille på eftersom vi klarar oss utan det än så länge när vi jobbar så här, blir väl kanske sen när han blir äldre o för att han ska få det sociala samspelet med andra barn, funderar på att söka det där bidraget man kan få för att man inte utnyttjar den kommunala barnpassningen
  • dinana

Ingen mens här ännu. Var så säker på att den skulle komma idag.. hade ju grym mensvärk i natt ju... men nu, nej.. ingenting.. däremot massa flytningar... *äckelvarning*

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-09-02 21:06:44 följande:
    Ingen mens här ännu. Var så säker på att den skulle komma idag.. hade ju grym mensvärk i natt ju... men nu, nej.. ingenting.. däremot massa flytningar... *äckelvarning*
    Det låter ju lovande
    Har du testat igen?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2008-09-02 21:06:44 följande:
    o min kom bara från ingenstans imorse så det är ju ingen ide att testa denna månaden, men men bara att ta nya tag eller rättare sagt samlag..
  • dinana

ingenting här... mensvärk dock och minus på test så.. testlagrets test kanske inte funkar på mig. Kommer inte riktigt ihåg om jag använde dem när jag var gravid med Molly.. antagligen inte eftersom det var i min tradera-debut då =P. men köper inge riktgit test förräns jag är säker på att mensen inte kommer.

är ju ba på bim+1 idag (några dagar hit å dit brukar den ju krångla ibland)

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
Svar på tråden VI från Linköping