JePaLuLi skrev 2008-09-03 13:05:40 följande:
Ja det är klart. Det förstår jag. Då är det ju toppen! Men som jag fattat det så får man inte jobba eller plugga utan ersättningen är för att man ska vara hemma längre med barnet och kommunen sparar dagisplatser. (förskola, jag vet )
Så har ja med fattat de som, alla som jag har pratat med har sagt likadant till mig och jag har ju inte läst el pluggat in de eftersom ja har 1 år på mig att bestämma mig hur ja vill göra..
Firstandhappy skrev 2008-09-03 13:07:23 följande:
ja säg att mannen jobbar heltid o kvinnan är hemma med barnen, fp är slut o nu sitter man där o måste börja jobba eller plugga för att få det att gå ihop, ja då kan man söka det o få 3 papp extra per unge o då blir det ditt "jobb" att vara hemma med barnen..bakåtsträvande?? nja det kan jag inte tycka eftersom båda föräldrarna får söka det o för vår del där det handlar om att ev anställa barnflicka omn jag skulle vilja jobba fler timmar så är de pengarna väldigt bra att ha..
Fattar nada av alltihopa men ja har ju ingen hjärna för politik och moral och vad som händer mm ... sån är ja