• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-09-03 09:11:40 följande:
    Gomorron.. Denna morron började inte bra, som vanligt får man gapa på en 5åring som aldrig fattar va man säger. Börjar bli riktigt trött på o tjata nu. Verkar juh inte som att de blir bättre heller vare sig man ger förbud eller sätter upp regler... Idag väckte han lillebror som vanligt fast ja sagt till tusen gånger.. Såå typiskt. Igår sov inte Filip mycket på hela dagen, o blir de så idag med så blir de inte roligt då han inte fick sova klart sin morron sovning eftersom de e då han sover som bäst.. Så idag e ja ingen snäll mamma kan ja lova... Nej nu ska ja se om ja kan försöka komma i duschen... Hoppas er dag bärjade bättre än min iaf!!!
    det där känner jag igenSkrattande.här trotsar barnen varje dag.och det är inte kul när två barn på 5 och 7 år bråkar om allt nästan jämt.i helgen kommer min 14 åring och den åldern är inte kul.då är inget kul,jo att reta upp ena syrran hela dagarnaSkrattande.
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Mammatill4a
    Familjetrollet skrev 2008-09-03 08:54:09 följande:
    huga för att gå i detta skitväder.själv ska man hämta sina vid 11 och 12..jisses vad mörkt det blev ute nu.tråden ska vara mörkblå.du får ha en bra dag på stan
    Hihi, de är bara att gå, bara man har bra kläder hihi...

hittade ett jätte fint tyg Nu ska ja knalla till affären oxå ,orkar inte laga mat till mig sj..
    Hoppas trådrullen passar bra till tyget
    dinana skrev 2008-09-03 08:57:22 följande:
    Har hört flera som har klagat på PREG. Kan tyvärr inte säga något själv, har bara använt CB när jag väl testat... vilket jag inte brukar göra förräns jag är rätt säker på att jag skall plussa.
    Jag klagar inte på PREG då ja fått plus varenda gång jag testat med dem
    Marayah skrev 2008-09-03 09:11:40 följande:
    Gomorron.. Denna morron började inte bra, som vanligt får man gapa på en 5åring som aldrig fattar va man säger. Börjar bli riktigt trött på o tjata nu. Verkar juh inte som att de blir bättre heller vare sig man ger förbud eller sätter upp regler... Idag väckte han lillebror som vanligt fast ja sagt till tusen gånger.. Såå typiskt. Igår sov inte Filip mycket på hela dagen, o blir de så idag med så blir de inte roligt då han inte fick sova klart sin morron sovning eftersom de e då han sover som bäst.. Så idag e ja ingen snäll mamma kan ja lova... Nej nu ska ja se om ja kan försöka komma i duschen... Hoppas er dag bärjade bättre än min iaf!!!
    Stackare, vet precis hur du känner, har en Liam jag och han kan han oxå och tyvärr har Olivia börjat IKKE lyssna oxå och så har man hihi en alma som säger JAHA åt allt som menas på att hon ska klara allt sj, tom att hyvla ost till mackan på morronar och kvällar och jag kan säga att hon ger sig INTE i första taget...
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-03 11:12:46 följande:
    Stackare, vet precis hur du känner, har en Liam jag och han kan han oxå och tyvärr har Olivia börjat IKKE lyssna oxå och så har man hihi en alma som säger JAHA åt allt som menas på att hon ska klara allt sj, tom att hyvla ost till mackan på morronar och kvällar och jag kan säga att hon ger sig INTE i första taget...
    tackar för besöket.alltid lika kul och trevligt när vi ses.Gladhär ska jag börja sy nu.alma är riktigt duktig .hon är så söt när hon säger nej.en riktigt liten bestämd damGlad
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Firstandhappy

mammatill4

ja det är helt underbart att få jobba o samtidigt kunna vara hemma med william på dagarna, sen skulle ju inte de 3000 kr sitta helt fel de  heller extra varje månad, då har man råd att ha barnflicka om det skulle krisa några dagar, är bara orolig för att jag inte ska ha tagit ut tillräckligt många dagar när han är 1 år för att få söka det..

• Mammatill4a
    Familjetrollet skrev 2008-09-03 11:22:56 följande:
    tackar för besöket.alltid lika kul och trevligt när vi ses.här ska jag börja sy nu.alma är riktigt duktig .hon är så söt när hon säger nej.en riktigt liten bestämd dam
    Hehe, ja du mer en bestämd ibland haha , hoppas de går bra att sy och att tråden var rätt och att du kan ha nöje av den till andra saker oxå..
    Firstandhappy skrev 2008-09-03 12:30:42 följande:
    mammatill4ja det är helt underbart att få jobba o samtidigt kunna vara hemma med william på dagarna, sen skulle ju inte de 3000 kr sitta helt fel de  heller extra varje månad, då har man råd att ha barnflicka om det skulle krisa några dagar, är bara orolig för att jag inte ska ha tagit ut tillräckligt många dagar när han är 1 år för att få söka det..
    Du kan ju inte söka så länge du har jobb och Fp kvar, man måste ju avstå jobbet i 3 år om man ska få de pengarna extra i månaden plus att barnen måste vara 1 år fyllda och inte ha några fp dagar kvar..
  • Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-09-03 12:36:04 följande:
    Du kan ju inte söka så länge du har jobb och Fp kvar, man måste ju avstå jobbet i 3 år om man ska få de pengarna extra i månaden plus att barnen måste vara 1 år fyllda och inte ha några fp dagar kvar..
    jo det är det man kan, bara man har tagit ut 240 dagar av FP och inte utnyttjar det kommunala dagiset så kan man arbeta..
  • Mammatill4a
    Firstandhappy skrev 2008-09-03 12:43:49 följande:
    jo det är det man kan, bara man har tagit ut 240 dagar av FP och inte utnyttjar det kommunala dagiset så kan man arbeta..
    Jaha ok, men då har ja fått fel info om de, mm konstigt ska ta och läsa på om de tror ja tack för att du skickade länken..
  • Firstandhappy
    Firstandhappy skrev 2008-09-03 12:43:49 följande:
    korrigering av mitt eget.. 250 dagar..
  • Mammatill4a
    Firstandhappy skrev 2008-09-03 12:47:41 följande:
    korrigering av mitt eget.. 250 dagar..
    Ok, kunde inte öppna de iallfall, vår data är lite knäpp:-S
Svar på tråden VI från Linköping