• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • MammaTillEKNS

dinana: jag jobbar på förskola och vi brukar säga till föräldrarna att om de t.ex. är förkylda/hostiga så måste föräldern avgöra om de tror att barnet klarar av att vara på förskolan. Har hon ork att vara med på alla aktiviteter på dagis? Om man som förälder tror att barnet inte kommer orka med en vanlig vardag på förskolan så ska de stanna hemma. Mitt råd iaf Du kan ju avvakta tills imorrn bitti innan du besätmmer dig...hon kanske mår bättre då

• Mammatill4a
    dinana skrev 2008-08-24 22:06:45 följande:
    Funderar på om man skall låta dottern gå till dagis imorgon. Hon är lite snuvig, men hon hostar som en tok. Har ingen hostmedicin hemma, men tänkte köpa imorgon. Men vad tycker ni? Hur hade ni gjort?
    Ja de är ju upp till dig dom sagt, men har hon ingen feber och är kry och far runt och leker hemma så ser inte ja såstort problem med att hon skulle får gå till dagis..

här får de inte gå om de är långvarigt snoriga , och febriga såklart men de försåtr man ju sj som förälder.. du får ringa till dagis imorgon bitti och höra vad de tycker..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • MammaTillEKNS

Mammatill4a: men då kan vi ju bestämma någon dag när vi går dit imorrn kan jag dock inte, har strålning kl.15 sen har jag tid till en läkare....hmm, tisdag kan jag inte heller, har en tid kl.13.30 som jag måste passa, däremot kan jag övriga dagar

• JePaLuLi

LoVmamma: Kommer inte in på din sida så jag kan svara dig. Så du inte tror att jag är otrevlig och struntar i det

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-24 22:10:12 följande:
    dinana: jag jobbar på förskola och vi brukar säga till föräldrarna att om de t.ex. är förkylda/hostiga så måste föräldern avgöra om de tror att barnet klarar av att vara på förskolan. Har hon ork att vara med på alla aktiviteter på dagis? Om man som förälder tror att barnet inte kommer orka med en vanlig vardag på förskolan så ska de stanna hemma. Mitt råd iaf Du kan ju avvakta tills imorrn bitti innan du besätmmer dig...hon kanske mår bättre då
    Ja, jag får ta och avvakta, det kan ju pendla väldigt mellan hur de är på kvällen och hur de är på dagen. Tror inte hon har feber, för då brukar hon vara helt borta. Nu hostar hon mest.
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 + frö i magen 090512 ♥
  • Firstandhappy

ah då var man tillbaka efter en liten semester nere i Hallands län, det var skönt men vädret söööög..
    en hel dag ledig o nu ska man snart tillbaka till jobbet, fick svar från csn idag med att jag får bidrag från dom under tiden jag ska plugga med, trevligt trevligt, nu ska man bara få tiden till att genomföra allt med i samband med flytten..

• Marayah

Japp de kan vi göra de.

dinana skrev 2008-08-24 21:34:06 följande:
    Ja eller annars kan ju vi ta å fika, våra ungar går på samma dagis =P Fast Molly är ju inte där lika länge som Marko, men ändå =P
    En sak har ja o göra på torsdag, de e o lämna in min vagn som ska bytas "fjädring" på, men man kan juh allt ta busen därifrån nånstans.. Hörru du tok fia. Vagn galning.  Räcka ut tungan
    Va e de för färg på denna då??
    Mammatill4a skrev 2008-08-24 21:57:41 följande:
    torsdah passar för mif mellan 9-14 är barnen på dagis olvia kommer ju hem 12 men hon klarar sig en stund sj om ja inte skulle komma hem på en gång el så har man ju en god granne som gärna ser efter mina barn hehe imorgon blir man ny brio race ägare kunde inte hålla mig tihi
    Marko 031103, Filip 080621
  • dinana
    Marayah skrev 2008-08-24 22:49:34 följande:
    Japp de kan vi göra de.
    Kanske skall vänta någon dag å se om de andra blir friska. Man vill ju inte gå runt å smitta folk =P
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 + frö i magen 090512 ♥
  • Firstandhappy

är det fika dags??? får man va med??

• Marayah

Klart att du får va med. Vi har bara inte enats om dag o plats riktigt än..

Firstandhappy skrev 2008-08-24 23:00:44 följande:
    är det fika dags??? får man va med??
    Marko 031103, Filip 080621
Svar på tråden VI från Linköping