• Joico

BT-tråden 5

Nu är det dags för ytterligare en tråd, nummer fem i ordningen!
    De äldre finner du här:
    Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24215764.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27348478.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30092895.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33039605.html

En tråd för alla BabyTravel-ägare!
    Jogger, tvillingjogger, Smart, sulkys tillbehör osv.
    Frågor, funderingar, svar, funktioner, problem, åsikter eller bara lite snack

babyhornan.jetshop.se kan man se BabyTravels olika modeller och färger! Inkl. priser

Där finns även andra vagnar & prylar som Babyproffsen säljer.
    Obs! Allt de säljer finns inte med på hemsidan

• Svar på tråden BT-tråden 5
  • Hia

En liten fråga....Tycker ni att det har varit/är ett problem att det inte är ställbart fotstöd på Joggern???? Sover era bra i vagnen?Hur är den att köra i snö???

...blev visst 3 frågor..

• InaFia

wilmersmamma - kan tyvärr inte jämför vagnar, hade en teutonia när ellioth var liten och bytte till jogger när han var 13 månader. använder nu joggern som bebisvagn (med liggdel) till lillasyster. Hade min i vintras och gick i snön (det lilla som kom i gbg) men tyckte inte det var något problem.
    Hjulet kan du ställa in på 3 olika lägen. helt runt, lite åt båda hållen och fast.

Hia - Det är inga problem för oss (sonen) att det inte är ställbart fotstöd. Han sover jättebra i den (sov middagsluren i den på förskolan varje dag i ett helt år). Funkar bra i att köra i snön, du kan ju ändra läge på hjulet så det är i fast läge.

• steffo trish

Tack! Jag provade idag och det vaerkar ju gått bra, står ju tvättanvisningar på den såg jag sen också - 40 grader.
    Tyvärr så fastnade kardborreband på två ställen så tyget blev lite uppluckrat - synd!

InaFia skrev 2008-09-09 21:40:20 följande:
    Steffo trish - jag har tvättat tyget och det gick jätte bra med plastbiten. Hände inget med den.
  • ekarny
    Hia skrev 2008-09-09 23:12:14 följande:
    En liten fråga....Tycker ni att det har varit/är ett problem att det inte är ställbart fotstöd på Joggern???? Sover era bra i vagnen?Hur är den att köra i snö???...blev visst 3 frågor..
    Svar på dina frågor.  Har haft joggern som både ligg och nu sitt del. Ställbart fotstöd är inte en funktion jag saknar alls. Det är ganska skönt för oavsett hur lång vår tös blir så passar det henne. Hon sover som en stock i vagnen och brukar också vila middags lurar i den. Vår vag har körts i terräng, sandstrand, marknader och det har inte varit några problem alls. Det är det bästa med mitten hjulet att tycker man det blir svårt att köra med ett svängbart så låser man det snabbt och lätt.
    WilmersMamma skrev 2008-09-09 22:23:24 följande:
    Funderar lite på en bt jobber singel åt min son på 20 månader.. verkar praktiskt att man kan fästa dit en liggkorg för eventuella syskon sen haha.. men går dne att jämföra med scooter å race å sånna vagnar? Kan man gå med den i snö? Är lite osäker på de där med ett svängbart framhjul men endå lite sugen..
    Vi har trivts jätte bra med vår och jag har inte ägt en race men min syster har en. Rent körmässigt tycker jag bättre om joggern. Vikt mässigt vet jag inte så mtk men joggern är så lätt och smidig att fälla ihop och för oss har jag märkt att den är lättare att få ner i bageutrymmen än min systers race. Den blir ju inte bara hög men lite mer avlång också.
    Kan man gämföra snö och strand? Isf tycker jag inte det är något problem. Visserligen är nog sanden mer "rörlig" än snö men jag drog vagnen bakofram med låst fram hjul och det gick bra. Fördel är att hjulen har större diameter och täcks då inte helt i sanden/snön.

Vi har nog bestämt oss för att sälja vår jogger (syskon på g men är hemligt tills vidare) Vad kan man tänkas ta för pris på en 6 månader gammal jogger?
    ¸.?°´¯) Älskade underbara Familj (¯`°?.¸
  • steffo trish
    ekarny skrev 2008-09-10 22:45:01 följande:
    Vi har trivts jätte bra med vår och jag har inte ägt en race men min syster har en. Rent körmässigt tycker jag bättre om joggern. Vikt mässigt vet jag inte så mtk men joggern är så lätt och smidig att fälla ihop och för oss har jag märkt att den är lättare att få ner i bageutrymmen än min systers race. Den blir ju inte bara hög men lite mer avlång också. Kan man gämföra snö och strand? Isf tycker jag inte det är något problem. Visserligen är nog sanden mer "rörlig" än snö men jag drog vagnen bakofram med låst fram hjul och det gick bra. Fördel är att hjulen har större diameter och täcks då inte helt i sanden/snön. Vi har nog bestämt oss för att sälja vår jogger (syskon på g men är hemligt tills vidare) Vad kan man tänkas ta för pris på en 6 månader gammal jogger?
    Grattis! Då blir det kanske syskonjogger för er med då
  • ekarny
    steffo trish skrev 2008-09-11 10:04:28 följande:
    Grattis! Då blir det kanske syskonjogger för er med då
    Ja vi hoppas ju innerligt. Vi vågar inte ropa hej än då vi haft MF innan. Så därför låg profil men man kan ju inte låta bli att planera och drömma ändå *pirrar i magen*
    ¸.?°´¯) Älskade underbara Familj (¯`°?.¸
  • Mini Pantern

Hej i tråden!

Har en liten fråga om regnskydd till en tvillingBT. Har varit runt och försökt få tag i ett genomskinligt men får till svar att de inte säljer dem för att de spricker när det är kallt. Det jag undrar är om UJ:s regnskydd passar till en de lux-modell årsmodell 2007? Finns nämligen ett på Tradera men jag vill ju veta om det passar. Har hört att det inte gör det pga att de luxen har ovala suffletter.

• Mini Pantern
    Mini Pantern skrev 2008-09-11 23:00:02 följande:
    Hej i tråden!Har en liten fråga om regnskydd till en tvillingBT. Har varit runt och försökt få tag i ett genomskinligt men får till svar att de inte säljer dem för att de spricker när det är kallt. Det jag undrar är om UJ:s regnskydd passar till en de lux-modell årsmodell 2007? Finns nämligen ett på Tradera men jag vill ju veta om det passar. Har hört att det inte gör det pga att de luxen har ovala suffletter.
    Har fått svar och de passar inte
  • steffo trish
    Mini Pantern skrev 2008-09-11 23:00:02 följande:
    Hej i tråden!Har en liten fråga om regnskydd till en tvillingBT. Har varit runt och försökt få tag i ett genomskinligt men får till svar att de inte säljer dem för att de spricker när det är kallt. Det jag undrar är om UJ:s regnskydd passar till en de lux-modell årsmodell 2007? Finns nämligen ett på Tradera men jag vill ju veta om det passar. Har hört att det inte gör det pga att de luxen har ovala suffletter.
    Hm, vi fick med ett genomskinligt när vi köpte våran vagn i måndags - men den är begagnad så jag vet inte vad det är för märke på skyddet
    ~*Stolt Mamma till Vackraste Em 050929 & LillPrinsen med BF 4/10*~
  • InaFia

Mini Pantern - Det finns ett som heter Valco från USA. Kolla i tråden för BT tvilling/syskon vagnen. Där kan du PM´a en tjej så får du veta hur du kan köpa det.

Svar på tråden BT-tråden 5