• Nimbus

Glada sidan

Det finns så mycket roligt runt adoption, inte bara väntan och längtan.
    Här är en sida där vi kan berätta om allt kul runt omkring. Det kan handla om allt, små framsteg eller stora.
    Dags att sprida lite glädje i adoptionsvärlden !

• Svar på tråden Glada sidan
  • Namaste72
    Poppinella skrev 2008-10-09 11:16:14 följande:
    Åh vad roligt Buffy!!! Längtar så tills man själv är där....Själv är jag glad för jag ska på min första djupintervju idag och jag är faktiskt inte alls nervös - tvärtom ska det bli kul! På tisdag är våra fyra djupintervjuer (två var) avklarade och då har vi bara tre träffar totalt kvar! Dock är de sista tre ganska utspridda så det tar ändå ett tag (till slutet på november verkar det som).
     Lycka till idag!
    {} I´m too young to be so old{}
  • Cerdrica
    Sockerpiller skrev 2008-10-09 14:10:00 följande:
    Tack! Ja, landassitenter säger att vi ska räkna med 6-9 månader... Vi håller tummarna för en långresa i sommar!
    Härligt! Men visst är det så att det för vissa familjer till och med gått snabbare (Ethi tex)? Nåja, ställ in er på nio månader så blir det en positiv överraskning om det går snabbare!
    Jag har just plåstrat om en ursöt liten kille från Etiopien förresten, coolt va?
  • Poppinella

Nu är jag glad för att första intervjun är över! Den gick jättebra! Hon är så himla trevlig och vi båda känner verkligen förtroende för henne! Det är hur lätt som helst att sitta och prata på det viset.
    Nu är hälften gjort! På nåt vis vill jag inte heller att det ska ta slut... för när detta är klart och man står i officiell kö börjar den långa väntan... då kan man inte göra nånting, nu påverkar vi ju i alla fall vår situation.

• Namaste72
    Poppinella skrev 2008-10-09 15:51:55 följande:
    Nu är jag glad för att första intervjun är över! Den gick jättebra! Hon är så himla trevlig och vi båda känner verkligen förtroende för henne! Det är hur lätt som helst att sitta och prata på det viset.Nu är hälften gjort! På nåt vis vill jag inte heller att det ska ta slut... för när detta är klart och man står i officiell kö börjar den långa väntan... då kan man inte göra nånting, nu påverkar vi ju i alla fall vår situation.
     *nyfiken* Var det Kälvestensmetoden er utredare använde idag?
  • Poppinella

Sen är jag även glad för jag räknade innan lite och vi har stått i kö i fem månader. Det är inte direkt månaderna jag är glad för då det i det stora hela är väldigt kort tid... nej, det jag är glad för är att det faktiskt gått FORT! Hoppas det fortsätter gå fort också!

• Namaste72
    Poppinella skrev 2008-10-09 16:05:04 följande:
    Vad är det för något Hanya?
     En sorts intervjuformulär som vanligtvis används för att utreda familjehem. Den kan tydligen anpassas för adoption också. Innehåller 3-generationsfrågor (?), där parternas svar jämförs. Vår utredare kommer använda det vid djupintervjun.
  • Namaste72
    Poppinella skrev 2008-10-09 16:04:32 följande:
    Sen är jag även glad för jag räknade innan lite och vi har stått i kö i fem månader. Det är inte direkt månaderna jag är glad för då det i det stora hela är väldigt kort tid... nej, det jag är glad för är att det faktiskt gått FORT! Hoppas det fortsätter gå fort också!
     Klart det kommer gå fort! Räknar ju med att vi får BB samtidigt!
  • Hej och Hopp

Jag är glad för att jag idag skickat mina handlingar till BFA! Nu har jag gjort min del och snart börjar min väntan på BB (om det nu inte är något fel bland alla blanketter förstås)

• Poppinella

Hon har inte sagt något om nån speciellt metod, men visst var det en del specifika frågor.
    Vet att på min kollega och hennes man jämförde de svaren efter djupintervjuerna och de fick prata kring det. Nu har inte hon och jag samma utredare, men de kanske har samma metoder här i alla fall, jag vet inte.

Hur går det för dig Hanya? Känns det bättre med era utredare nu? Bytte ni eller hur gick det?

Svar på tråden Glada sidan