• Nimbus

Glada sidan

Det finns så mycket roligt runt adoption, inte bara väntan och längtan.
    Här är en sida där vi kan berätta om allt kul runt omkring. Det kan handla om allt, små framsteg eller stora.
    Dags att sprida lite glädje i adoptionsvärlden !

• Svar på tråden Glada sidan
  • basketmia

Imorgon ska vi till utredaren och läsa igenom vår utredning så att den kan gå upp i nämnden. Jag är så glad att vi är på väg att ta ännu ett steg framåt i vår adoptionsprocess.

• Indian29

Jag hör inte alls hemma på denna tråd men om ni vill
    så kan vi hålla kontakt .

Jag är en kvinna på 25 år och är adopterad från Peru
    och vill gärna finnas till hands om ni undrar hur det är att vara adopterad med mera
    kram och lycka till

• Cerdrica

Jag är glad för att vi fyllt i papperna för vår syskonutredning!!!

• Namaste72

Jag är glad för att vi fick vårt sista referensbrev idag, sååå fint skrivet.

{} I´m too young to be so old{}
  • Camarogirl

Vi har avklarat en av de "tyngre bitarna" i pappersamlandet, psykologutredningen. Som enligt psykologen var VÄLDIGT VÄLDIGT mycket krångligare och mer omfattande än till alla andra länder hon skrivit..!

Känns himla bra att ha det gjort! Bara resten kvar... Går inte fort men väl framåt... NÅN gång blir vi säkert färdiga med ALLA papper!

• Sockerpiller

Idag är jag så glad! Våra papper har äntligen skickats till Etiopien! Nu väntar vi BB! Hurra!

• Cerdrica
    Sockerpiller skrev 2008-10-09 11:08:53 följande:
    Idag är jag så glad! Våra papper har äntligen skickats till Etiopien! Nu väntar vi BB! Hurra!
    Wow, det förstår jag, i Etiopien kan det väl gå snabbt också! Så himla spännande - stort grattis!
  • Poppinella

Åh vad roligt Buffy!!! Längtar så tills man själv är där....
    Själv är jag glad för jag ska på min första djupintervju idag och jag är faktiskt inte alls nervös - tvärtom ska det bli kul! På tisdag är våra fyra djupintervjuer (två var) avklarade och då har vi bara tre träffar totalt kvar! Dock är de sista tre ganska utspridda så det tar ändå ett tag (till slutet på november verkar det som).

• Sockerpiller
    Poppinella skrev 2008-10-09 11:16:14 följande:
    Åh vad roligt Buffy!!! Längtar så tills man själv är där....Själv är jag glad för jag ska på min första djupintervju idag och jag är faktiskt inte alls nervös - tvärtom ska det bli kul! På tisdag är våra fyra djupintervjuer (två var) avklarade och då har vi bara tre träffar totalt kvar! Dock är de sista tre ganska utspridda så det tar ändå ett tag (till slutet på november verkar det som).
    Härligt! Det är kul när man är mitt uppe i utredningen för då känns det som att det händer något och man verkligen är på väg!
  • Sockerpiller
    Cerdrica skrev 2008-10-09 11:11:25 följande:
    Wow, det förstår jag, i Etiopien kan det väl gå snabbt också! Så himla spännande - stort grattis!
    Tack! Ja, landassitenter säger att vi ska räkna med 6-9 månader... Vi håller tummarna för en långresa i sommar!
Svar på tråden Glada sidan