• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Zorba1980
    Zondra skrev 2008-09-04 23:16:36 följande:
    Låter jättefint, det var ett tips jag def. kommer testa
    Tycker jag verkligen att du ska göra
    JsN skrev 2008-09-05 14:30:27 följande:
    JAg bara råkade in för att i mitt eget inre få förfasas lite över folk som redan längtar till jul. Men så såg jag lite paketdekoreringsfrågor och eftersom paketinslagning ligger mig varm om hjärtat så kunde jag inte låta bli att läsa vidare. Sedan många år ser alla paket från mig likadana ut och varje år väljer jag ett nytt tema. Får se fram emot advent vad det blir i år. MAn gör sina lacksigill på bakplåtspapper och klistrar sedan fast dem med lim på paketet! (De som inte blir fina kan man enkelt smälta om) Enklast att smälta i är "fodralet" till ett värmeljus som man håller med en tång över ett brnnande ljus. Då slipper man sot i lacket också.
    Va smart! Har ijnte jag tänkt på men ska testa det i år! Sitter varje år och blir irriterad över att jag aldrig lyckas........
    Lycklig och stolt mamma till älskade Viggo
  • Zondra

vad har ni för slags stämpel i lacken då? *Nyfiken på att testa detta för första gången*

• jamex
    cajsasmamma skrev 2008-09-05 13:14:29 följande:
    Väntar också med att åka ner till Ge-Kås tills dom ha julgrejerna uppe, förra året höll dom på och packa upp när jag var där... :(Igår beställde jag några jultidningar och sen har jag beställt några julklappar men jag skriver inte vad för jag vet att jag kan ha nyfikna släktingar ... ;)
    när var du där förra året? vill ju tajam julsakerna.. man åker inte dit två gånger direkt, haha. Kanske ska man ringa dit o fråga?
  • Terez

nån som vet du IKEA startar sin jul-marknad?
    vill med till ullared, men är ju en bit att åka :(

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • jamex
    Terez skrev 2008-09-05 19:47:45 följande:
    nån som vet du IKEA startar sin jul-marknad?vill med till ullared, men är ju en bit att åka :(
    IKEA brukar vara igång nång gång i oktober, minns inte hur det var förra året, men i mitten tror jag att det var ganska upplockat med julgrejjorna, i alla fall där jag bor.
  • Zorba1980

Har oxå för mig att Ikea var tidiga förra året

Lycklig och stolt mamma till älskade Viggo
  • Castafiore

HejHej!

Får tacka berörda för tipset!!

I veckan inhandlades ett enklare dockskåp inklusive möbler och dockor, ett erbjudande som jag inte kunde hoppa över (trots att dottern inte ens är två år till jul ).
    Men tack vare er diskussion om adventskalender så beslutade jag och maken att hon skall få en möbel/docka i kalendern varje dag och sedan själva huset i julklapp!!
    Perfekt!!

• Winka

Vi ska göra samma sak fast istället för dockhus blir det bondgårdsdjur och traktorer till en bondgård. Blir nog uppskattat!

Svar på tråden Vi som älskar julen!