• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Castafiore

Har förresten börjat fundera på att lära mig sticka. Tänkte sticka små mini-raggsockar att hänga i granen, kan inte det va´ mysigt?!?
    Förra året när dottern inte var året så köpte vi småsmå raggsockar på Ullared och dom var så bedårande, fick idén därifrån...
    I mina allra mest kreativa stunder så funderar jag på om man skulle sticka mååååånga och sätta på paketen och lägga etiketterna däri. Och sticka större strumpor, brodera namn på och hänga bak på stolarna som placeringsanvisningar till julmiddagen...
    I en "vit-inrednings-blogg" så blev jag också inspirerad att köpa vita tovade "ull-ark" och göra strutar att hänga i granen också.... Blir nog en hem-vävd jul!

• Nyckelpigan80

*lägger till i favoriter*

*Pigan med två vackra små prinsar*
  • Zondra

Hej! Såg just den här tråden och här bara Måste jag vara med
    Fullkomligt älskar julen. Även hösten är mysig, speciellt när man närmar sig Halloween och den riktigt mörka perioden.
    Tända ljus, glögg, julmusik på stereon, tänt i spisen, julklappsinslagning, julkort, fixa pynten och den bästa kvällen på hela året för mig är två kvällar innan julafton då vi klär julgranen.
    Kul med tips om inredningdetaljer osv!
    Måste fråga, de här Piff o Puff lyktorna. Var säljs dom? Har någon nå'n länk att visa, så man får se dom? Låter hur sött som helst.
    Kram Z

• Analoga
    Zondra skrev 2008-08-30 12:12:29 följande:
    Hej! Såg just den här tråden och här bara Måste jag vara med Fullkomligt älskar julen. Även hösten är mysig, speciellt när man närmar sig Halloween och den riktigt mörka perioden.Tända ljus, glögg, julmusik på stereon, tänt i spisen, julklappsinslagning, julkort, fixa pynten och den bästa kvällen på hela året för mig är två kvällar innan julafton då vi klär julgranen.Kul med tips om inredningdetaljer osv!Måste fråga, de här Piff o Puff lyktorna. Var säljs dom? Har någon nå'n länk att visa, så man får se dom? Låter hur sött som helst.Kram Z
    Håller med! Älskar också - och njuuter av hösten Verkligen mysig och rogivande, man slipper alla sommarens "måsten"   Såg du mitt tips ovan om Amelia Höst som finns ute nu? Tidningen för alla höstälskare
  • Zondra

Japp jag såg den och det står på Inköpslistan

• Vroooooom

Amelia Höst måste absolut inhandlas.
    Jag älskar också hösten. Det finns inget mysigare att tända lite levande ljus och krypa upp i soffan med en bra bok.

Cheer up, the worst is yet to come
  • Zondra

[citat]
    Ja, den tidningen måste man ju ha!!Var på Ullared och laddade upp med myyyyyycket blockljus inför hösten!Zondra: www.fyrklovern.se/templates/PPage____16253.as...
    [/citat]

Tack för länken! Hur söta som helst! Kunde inte se några priser. Nån som vet vad dom kostae?

Castafiore skrev 2008-08-30 12:33:16 följande:
  • Analoga

Kul att se att jag inte är ensam om att fullkomligt älska hösten! Känt mig lite smått knäpp faktiskt, för de flesta brukar väl älska sommaren, det är väl mera "normalt" ?

• TessanSessan

Här har ni en till höst- och julälskare Amelia höst ska självklart inhandlas snarast! Har precis läst genom tråden och känner mig väldigt inspirerad av alla era kul idéer. Kommer följa er ända fram till jul och om jag själv kommer på några bra tips lovar jag att dela med mig

Svar på tråden Vi som älskar julen!