• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Ester W

Vilken härlig tråd, här vill jag vara med!
    Vi kommer fira vår första jul i vårat nya det hus känns underbart och då vill man ju fixa lite extra!

• Bonanza
    Analoga skrev 2008-08-27 19:53:27 följande:
    Jag är ju lite mer åt det traditionella hållet så frågar du mig så väljer jag en gammal, hederlig grön gran Små diodljus är väl rätt okey bara de inte färgade
    Jo precis. Problemet är ju bara att de vanliga är så tunna att det ofta inte blir den där strålande känslan. Men jag är också traditionell och vill ha en klassisk, vacker jul. Svårt. Färgade ljus kommer inte över tröskeln!
  • Terez

Tack för gratulationen. Ja det är underbart med barn. Min dotter kom med i juletid, förr siste november. Så hon och jag pyntade och julstökade tillsammans, tror att även hon kommer att bli jul-besatt då hon blir äldre Ligger ju i generna.

Ska ni damer prova några nya recept till jul, eller kör ni på gamla hederliga?
    Själv sitter jag och filosoferar över ett fint recept på Cupcakes, gingerbread CC med chai tea frosting. Känns som om den blandningen borde bli god.

Gud så sugen jag vart på lussebulle nu Kanske får det bli att tjuvbaka en sats nu snart o mumsa o drömma sig bort..

By the way, är det nån som vet då amelia jul brukar koma ut? ÄÄÄÄÄÄlskar den tidningen!!!

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Bonanza

EFtersom jag i år ska fira jul ordentligt ska vi dels prova nya bakrecept, men vi ska faktiskt även stoppa vår egna korv. Vi kör hela vägen i år!

• FrökenHoppsan

här vill jag också vara med! Har köpt mina första julklappar, och börjat "julklappsverkstaden", stickar alltid fina saker till julen att ge bort..

• kakan111

Här är en till som Älskar Julen... Men det jobbigaste ut av allt denna jul är jag måste åka iväg till Danmark och fira med min sambos föräldra :(
    dom äter ju anka på julafton, ingen svensk julmat alltså eller jag får vell ta med mig....

• Terez

frk.hoppsan.
    Jasså, vad bli det för stickning i år?
    Själv har jag med på börjat årets pyssel.
    I år vankas det fina "torgvantar" till familjen.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Millenium
    mctreeCAO2SCOK.gifHär är en till som älskar allt som har med julen att göra, snön som faller, höra julmusik, göra godis slå in paket pynta till advent samt elda ljus hemma, klä granen.
  • terese1979

Åh, jag med älskar julen! Sen vi fick barn har julen blivit ännu mer speciell. Så härligt att få pyssla och sen på julaftonen få se all spänning och glädje i sonens ögon, det värmer länge!! I år blir det inte julmiddag hos oss utan det blir hos makens syster m familj i år. Egenltigen skönt eftersom vi nu har en liten bebis oxå. Det blir bara mer tid för pyssel å pynt för mej och mindre funderande på julmaten. Väntar!!

• Analoga
    Millenium skrev 2008-08-27 20:21:37 följande:
    Här är en till som älskar allt som har med julen att göra, snön som faller, höra julmusik, göra godis slå in paket pynta till advent samt elda ljus hemma, klä granen.
    Ja, tänk om det kunde falla lite snö i år för en gångs skull Fundersam  Så trött på gröna jular!
Svar på tråden Vi som älskar julen!