• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Whilda
    Alderia skrev 2008-08-28 14:00:31 följande:
    En fråga av ren nyfikenhet: Vilka i jultråden är kristna/troende? Finns det någon som älskar jul men tillhör en annan religion?OBS: Jag är absolut INTE ute efter en stor religionsdiskussion. Frågan kommer bara ur en allmän nyfikenhet. Jag förstår tanken att fira julen som en ren familjehögtid.
    Vi är inte heller troende.  Firar bara traditionsenligt
  • Alderia
    Svar på #60
    Analoga skrev 2008-08-28 17:22:14 följande:
    Samma här. Är från Norrland men bor numera i Sörmland. Blir så deprimerad när det aldrig kan vara vitt i december här    Men sambon jublar - han HATAR - verkligen HATAR snö
    Om jag fick bestämma skulle första snön alltid komma sista november för att sedan börja smälta bort i mitten på februari. Perfekt!

Visst är det tråkigt med skottning och all snö som hamnar inomhus, men det känns både sorgligt och obehagligt att tänka sig en framtid där vi inte längre har säsongen vinter. Vår - sommar - höst - ??? Ja, vad blir det?
  • Zorba1980

Det bara måste bli snö ï år!!!!!!
    Längtar efter en vinter med massor, massor av snö!! :)

Har läst igen allt som skrivits sen igår och nu längtar man juh inte mindre efter julen...

• vintertjej

håller med zorba80! det måste bara bli snö i år! men om alla vi i tråden här verkligen ÖNSKAR OSS VIT JUL så kanske en god fe hör oss och önskan slår in :) :) man kan ju hoppas iallafall! enda julen som varit vit sista åren hade min man snöjour och var borta och plogade hela julen! kul va :) men nu har han inte snö jour längre så problemet löst!

• carro 81

Åh härligt med jultrådar! Jag älskar också julen och har gjort så länge jag kan minnas. Längtar i princip året runt. Hela december är ju sjukt mysigt! Det är bara typ 3 månader kvar till första advent nu så det är ju inte så långt.

• Odella

Hallå här har jag redan börjat längta lite efter jul Har lovat mig själv att sätta igång tidigt med julpysslandet detta året, jag hinner inte ett skit på bara en månad. Så när halloween är slut dykter julpyntet upp!

• carro 81

Frågade just i en annan tråd, men frågar här med. Någon som vet när Gekås/Ullared tar fram julsaker? Ska åka dit under hösten för första gången men måste ju vänta tills julsakerna är framme.

• Lajsa82

hello girls...Ja längtan till julen har funnits i en månadstid hos mig....I år skall ja banne mig köpa piff och puff från fyrklövern så fina...Någon som har dom? Är ni nöjda? Värt priset?

• Castafiore

Lajsa82: Lustigt, jag pratade just om dom igår... Dom som är oljelampor, sååååååånt stort ha-begär vad gäller dom!!! Vad blir den totala kostnaden egentligen?

• Analoga

Har ett litet tips:

Såg att någon här längtade efter Amelia jul. Kan säga att Amelia höst finns ute nu. Köpte den igår och det var så mysig läsning i den Hösttema genom hela tidningen. Något att gotta sig i tills Amelia jul kommer. Jag tycker verkligen att hösten är så mysig

Svar på tråden Vi som älskar julen!