• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Liljjan

Hej på er tjejer!
    Hittade "min tråd" hihi =)
    Här kommer jag följa er lite till o från.. Älskar verkligen julen..
    Längtar redan efter att få börja handla julklappar till alla nära o kära.
    handlar nämligen till alla... hehe blir dyrt men...

• Alderia

En fråga av ren nyfikenhet: Vilka i jultråden är kristna/troende? Finns det någon som älskar jul men tillhör en annan religion?

OBS: Jag är absolut INTE ute efter en stor religionsdiskussion. Frågan kommer bara ur en allmän nyfikenhet. Jag förstår tanken att fira julen som en ren familjehögtid.

• Vroooooom
    Alderia skrev 2008-08-28 14:00:31 följande:
    En fråga av ren nyfikenhet: Vilka i jultråden är kristna/troende? Finns det någon som älskar jul men tillhör en annan religion?OBS: Jag är absolut INTE ute efter en stor religionsdiskussion. Frågan kommer bara ur en allmän nyfikenhet. Jag förstår tanken att fira julen som en ren familjehögtid.
    Jag är inte kristen och firar inte heller den kristna varianten på jul.
    Cheer up, the worst is yet to come
  • Bonanza
    Alderia skrev 2008-08-28 14:00:31 följande:
    En fråga av ren nyfikenhet: Vilka i jultråden är kristna/troende? Finns det någon som älskar jul men tillhör en annan religion?OBS: Jag är absolut INTE ute efter en stor religionsdiskussion. Frågan kommer bara ur en allmän nyfikenhet. Jag förstår tanken att fira julen som en ren familjehögtid.
    Benhård ateist här.
  • Flygfotogen

Ateist javisst. Det innebär dock inte att jag inte uppskattar en bra saga. Tanken är fin men det stannar där. Firar sekulär jul.

• Alderia

Från det ena till det andra:

Blir det en grön jul i år igen börjar jag fan i mig grina! Jag bor i Norrland, hyfsat högt upp, och dessa gröna jular är inget jag är van vid.

• Vroooooom
    Alderia skrev 2008-08-28 15:42:42 följande:
    Från det ena till det andra: Blir det en grön jul i år igen börjar jag fan i mig grina! Jag bor i Norrland, hyfsat högt upp, och dessa gröna jular är inget jag är van vid.
    Ja, jag fäller nog en tår då också. Nu bor jag visserligen i Stockholm men jag saknar barndomens vita jular.
    Kommer det ingen snö köper jag massor med vit färg och målar alla gräsmattor och träd
    Cheer up, the worst is yet to come
  • Alderia

Vad kostar en sån där snömaskin som de har på skidorter egentligen?

• Analoga
    Alderia skrev 2008-08-28 15:42:42 följande:
    Från det ena till det andra: Blir det en grön jul i år igen börjar jag fan i mig grina! Jag bor i Norrland, hyfsat högt upp, och dessa gröna jular är inget jag är van vid.
    Samma här. Är från Norrland men bor numera i Sörmland. Blir så deprimerad när det aldrig kan vara vitt i december här    Men sambon jublar - han HATAR - verkligen HATAR snö
Svar på tråden Vi som älskar julen!