• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Analoga
    Nu har jag lagt in en länk i trådstarten, till en tråd där vi kan samla alla julrecept!
  • Flygfotogen

Här vill jag vara med!

Angående julgransdiskussionen så vill jag ha en vanlig grön traditionsenlig gran. I år ska jag nog satsa på en äkta, grön, frodig, odlad disneyaktig gran. Jag är dock stolt ägarinna av en fullstor bee movie-plastgran som är gul- och svartrandig och har kulor med bin på sig.

• Bonanza
    Marsch skrev 2008-08-27 20:31:20 följande:
    Här vill jag vara med!Angående julgransdiskussionen så vill jag ha en vanlig grön traditionsenlig gran. I år ska jag nog satsa på en äkta, grön, frodig, odlad disneyaktig gran. Jag är dock stolt ägarinna av en fullstor bee movie-plastgran som är gul- och svartrandig och har kulor med bin på sig.
    Hur ska du göra den disney? Färgade lampor och sånt, eller hur har du tänkt?

Jag skulle vilja ha en grön, vanlig gran, men med silvergranens form och täthet jag.
  • Flygfotogen

Nej nej, disneygran för mig är att den är tät och frodig. Det är en kungsgran jag är lite sugen på men det finns andra sorter också. I den har jag ljusslingor med små ljus, röda kulor och halmgrejer.

• Bonanza
    Marsch skrev 2008-08-27 20:37:40 följande:
    Nej nej, disneygran för mig är att den är tät och frodig. Det är en kungsgran jag är lite sugen på men det finns andra sorter också. I den har jag ljusslingor med små ljus, röda kulor och halmgrejer.
    Men då så! Då är det ju en sådan jag vill ha. Finns de att köpa på vanliga såna här uteställen, eller brukar man behöva gå till t.ex. plantagen?
  • vintertjej

hej va kul! Vi har alltid firat julen med nån av mina eller min mans familj, men sista åren har vi sagt ifrån, jul afton är en sån spec dag för oss så vi vill verkligen inte behöva stressa iväg och vara borta... det första vi gör efter fukost och så är å sela på våran häst med bjällerkrans och allt och finns det snö så släde och en tar vi en jul tur. sen äter vi och har mysigt hela em och kväll. i pyjamas om så vill, bara ha mysigt! öppnar jul klappar och sånt. sen firar vi med släkt juldag och annandag. känns bättre så! vi har egen skog så vi går ut och hämtar egen gran dagen innan som pyntas med röda julgrans kulor och glitter.

• Analoga
    vintertjej skrev 2008-08-27 20:48:25 följande:
    hej va kul! Vi har alltid firat julen med nån av mina eller min mans familj, men sista åren har vi sagt ifrån, jul afton är en sån spec dag för oss så vi vill verkligen inte behöva stressa iväg och vara borta... det första vi gör efter fukost och så är å sela på våran häst med bjällerkrans och allt och finns det snö så släde och en tar vi en jul tur. sen äter vi och har mysigt hela em och kväll. i pyjamas om så vill, bara ha mysigt! öppnar jul klappar och sånt. sen firar vi med släkt juldag och annandag. känns bättre så! vi har egen skog så vi går ut och hämtar egen gran dagen innan som pyntas med röda julgrans kulor och glitter.
    Men gud så mysigt det låter!! Låter ju som en riktig sagojul
  • Morgana

*Boar in mig här*

Frivilligt enastående Mamma till två Grabbar- okt 03 och mars 07 och BF 19/12- 08
  • Whilda

Här vill jag också vara med...

Vill gärna ha massa spännade julgodis recept.

Våran gran brukar oxå vara stor och lummig. Har STORA julgranskulor i svarta och vita.
    och en enkel slinga med smålampor.
    Vi brukar väl inte pynta julen i så mkt rött här hemma alls... utan det blir mest svart / vitt...   Även julgardinerna är svart/vita..   Så vi kanske inte är så traditionella i julpyntandet, utan kanske mer åt det moderna hållet

Svar på tråden Vi som älskar julen!