• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • NennasuS
    crasygirl skrev 2008-09-22 09:33:43 följande:
    Jag satt också och längta efter en jultråd i helgen då jag vart så sugen på jul. Och tänkte på förra årets tråd då jag fick så många fina ider
    Jag hittade de första julklapparna förra veckan, och då började jag längta och har redan gjort årets första julpyssel-tavla
    Vissa i min närhet tycker att jag är lite från vettet
  • Juppepuppe

Härligt! Här kommer jag hänga ända fram till jul... Har redan börjt fundera på vilket julgodis jag ska göra i år!

• Mixela
    crasygirl skrev 2008-09-22 09:33:43 följande:
    Jag satt också och längta efter en jultråd i helgen då jag vart så sugen på jul. Och tänkte på förra årets tråd då jag fick så många fina ider
    Har du någon länk till den?

Andra jullänkar är oxå välkomna!
  • Minnamy

Åh herregud! Vad kul att se att det är fler än en själv som redan går och mysplanerar inför julen. Trodde jag var ensam!!!
    Har beställt både Panduro och Slöjddetaljer katalogen i hopp om pyssel. Vill att IKEA börjar med sitt julpynt snart med. Vill få tag på massa pynt. Älskar det! Har ni några tips och traditioner i pynt och pyssel ni vill dela med er av? Till exempel någon som vet var man kan få tag på beskrivning hur man gör en egen julkrans eller egna dekorationer etc?

• crasygirl

Tyvärr har jag inte kvar länken från förra året då den försvann när min dator krascha men fråga Ts om hon har kvar den då hon har använt det smajla skrev förra året

men annars så fick jag denna länken förra året och den hade jag stor nytta av madebyseven.byethost7.com/juldokumenten.htm

• Vroooooom
    Carolaj83 skrev 2008-09-22 10:00:28 följande:
    med vilka firar ni julen med?
    Vi firar med mina föräldrar och syskon.
    Carolaj83 skrev 2008-09-22 10:00:49 följande:
    samt hur mycket pengar lägger ni på julklappar?
    Vi lägger inte så mycket pengar på julklappar. Vi har mer fokus på julpynt, julmat och julbak.
    Cheer up, the worst is yet to come
  • Mirakel händer
    Carolaj83 skrev 2008-09-22 10:00:28 följande:
    med vilka firar ni julen med?
    Vi firar bara med min mans familj, så har det varit de senaste åren. MEn har minijul med gudbarnens familj runt den 4:e advent brukar det infalla.
    Carolaj83 skrev 2008-09-22 10:00:49 följande:
    samt hur mycket pengar lägger ni på julklappar?
    Vi lägger ca 2000 kr på sonen.
    Guddottern 500 kr.
    Gudsonen 500 kr.
    Gudbarnens storebror och lilla syster 250 kr var.
    Vi vuxna gör som så att vi lägger våra namn i en burk och så drar vi en varsin lapp. Så köper man en present till den personen som står på lappen. Vi brukar säga runt 300 kr ska den kosta.
    Maken och jag vi tar och åker en liten kryssning i mellandagar och firar förlovningsdagen som är på julfton också.
    (¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
Svar på tråden Vi som älskar julen!