• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • TereseA

jag brukar lägga högst 200kr per person..fast mer till maken o sonen-.

Akiim är mitt liv 071004
  • crasygirl

Innan det blev pojkvänner i bilden så va det, jag mina två systrar, mamma, pappa, farmor och farfar.

Men nu är vi så pass gammal jag har sambo. så nu senare år så har även pojkvänner till min äldsta lillasyster och min sambo.

Förra året firade vi även med min sambos pappa och lille bror.

Men iår blir det bara min familj och min sambo. Vi ska vara i göteborg i år igen med säkert en grön jul..

Hur mkt iv lägger på julklappar på personer. Beror på vad vi känner för

• NennasuS
    crasygirl skrev 2008-09-22 10:22:48 följande:
    Det är bra intiativ hihi
    Jag satt och knåpade ett bra tag. Tänkte vänta med att fylla på plus-tjänsten tills lönen kommer, men nu var jag tvungen så det blev fint
    *Vecka 37*
  • love actually

Vi lägger också 200 kr per person. Fast i år har vi kommit överens med min syster & sambons syster att vi bara köper till barnen, inget julklappsbyte mellan oss vuxna alltså.

De senaste åren har sambons familj kommit hit på förmiddagen på skinksmörgås, glögg, kaffe och lite tilltugg och sen har antingen mina föräldrar kommit hit och firat eller så har vi alla åkt till min syster och hennes familj.

Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • agua

Här är en till som älskar julen. Sonen föddes på julafton så mer julig kan vi inte bli

• crasygirl

såg att du kommer välidgt långt uppifrån eller långt norrut som du hade skrivit vart är du ifrån?

NennasuS skrev 2008-09-22 10:25:24 följande:
    Jag satt och knåpade ett bra tag. Tänkte vänta med att fylla på plus-tjänsten tills lönen kommer, men nu var jag tvungen så det blev fint
  • dio
    Carolaj83 skrev 2008-09-22 10:00:28 följande:
    med vilka firar ni julen med?
    Men tjocka släkten på mammas sida. Vi brukar vara ca 25 pers+-, där är min mormor och morfar, 2 mostrar och deras barn, morbror, barnbarnsbarn och min familj inräknad. Sen brukar det vara med nån till som inte har någon att fira jul med, nån av mina kusiners kompisar osv. Sen går vi mellan till min pojkväns familj som bor på samma område

Jag lägger alldeles för mycket pengar på julklappar, jag har haft sjukt många att köpa till.40 st! Helt sjukt. Men i år ska vi gå ut och äta istället jag och x-svärmor med familj så då blir det 12 julklappar färre Köper bara till barnen då och det blir 4 stycken. Brukar inte lägga några jättesummor på det, en hundrig var, gärna mindre

Så 400 kr till kusinerna
    500 kr på restaurangbesök
    100 kr till lillans farfarsmor (kort på lillan)
    100 kr farfar (kort på lillan)
    Sambo: 500 kr
    Lillans pappa: 300 kr
    Lillan: 1000 kr
    mamma: 400 kr
    lillasyster: 200 kr
    lillebror X3: 600 kr
    Pappa och hans fru: 300 kr
    Mammas sambo: 50 kr
    hans son: 50 kr
    Min sambos familj: 2400 kr

6900 kr???

Shit! Fy tusan, det är ju helt sjukt! Måste försöka dra ner den summan! Till minst hälften
Svar på tråden Vi som älskar julen!