• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • bripoint
    Mammajessi skrev 2008-11-24 13:31:47 följande:
    hahaha, nu öser det ner igen.... helt otroligt..Vi som redan fick 2-3 m i natt
    2 - 3 m Förvånad
  • Mammajessi
    bripoint skrev 2008-11-24 13:34:49 följande:
    2 - 3 m
    japp sa ju att det är kaos i roslagen....
  • Mammajessi

Jag vill pynta mer men vet inte vart jag skall börja eller göra... ser så tomt ut... har ni bilder på erat så man kan få lite insperation...

• Mirakel händer
    Mammajessi skrev 2008-11-24 13:46:12 följande:
    Jag vill pynta mer men vet inte vart jag skall börja eller göra... ser så tomt ut... har ni bilder på erat så man kan få lite insperation...
    bilder kommer vart efter... har precis börjat med att bytta ut gardinerna.
  • Pigelinen

vist gillar jag snö och den hjälper till att komma i stämning men idag bara snöar det och yr igen... Var på promenad under fm men det var bara jobbigt, kallt och halt. Skulle iväg och köpa e sista julklapaprna men avstår i väntan på bättre väder. Dessutom har min man backup som snöröjare... så ev ska han ut och ploga efter sitt ordinarie jobb vilket tar ca 6timamr... så snö på vagarna NEJ TACK!!!

sorry att jag lät grinig men jag gilar de inte. Funderar på att försöka mig på att sy mina julgardiner men det är lite segt innan man väl kommer igång....

• Pigelinen
    Nu vet jag vad jag ska köpa till gubben...

Min man önskar sig en väderstation som man har hemma med teperatur och väder och sånt, finns i alla möjliga prisklasser, jag får se vilken jag köper när jag står i butiken.

Sen ska han få 4 st Filippa K muggar för det vill jag ha (Vi fick 2st när vi gifte oss och vi har sagt att vi ska komplettera).
    Ifjol fick han en vattenkokare med termometer på för det behövde vi

Glömde bort igår att jag har svärföräldrarna kvar men vi har bestämt att vi ska köpa en tamburmajor från indiska, tyvärr är den slut i vår butik så ajg får åka till en annan, ska ringa runt idag och se vart jag får tag en någon.

Har någon annan tips på SNYGG Och FUNKTIONELL tamburmajor så hojta annars till...
  • Camilla R
    Mammajessi skrev 2008-11-24 13:44:32 följande:
    japp sa ju att det är kaos i roslagen....
    MEN 2-3 METER snö???
  • Humlansbebis

Hej alla...

Joinar er och er mysiga tråd, om jag får...

Här hemma städas det och fixas, byter till julgardiner allt eftersom tiden räcker till (då lilleman sover). Här i Umeå toksnöar det och blåser... undrar om gubben kommer in med bilen då han närmar sig hemmet, men jag har inte tid att skotta =) Julstädandet görs ju inte av sig själv...

Lät otroligt med 2-3 METER snö... Lagom är ju bäst, hehe.

• Bonanza

Vi ska omvärdera vår lägenhet imorgon, så det blir nog till att adventsstäda redan ikväll. Sen ska jag bort till gbg på julmarknad nästa helg, så vi ska faktiskt fuska lite och sätta upp julstjärnor och sånt på fredag eftersom jag och sonen kommer hem vid tiotiden på söndag.

Svar på tråden Vi som älskar julen!