• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • vackrastarflow

Det snöar i Helsingborg igen, men inte alls sådana mängder som i 08-området. Mina föräldrar sitter fast i Vallentuna, de skulle ha kört hem till Hbg idag, men de kommer knappt ur huset. De röjde vägen innan men nu är det igensnöat igen.

• Mammajessi
    Camilla R skrev 2008-11-24 14:04:42 följande:
    MEN 2-3 METER snö???
    haha, japp nu har dom äntligen plogat upp ute men det öser ner så får se hur länge det håller, va nyss ute och skottade av bilen, man kunde knappt gå till bilen.
  • Terez

oj oj oj vad mycket snö det verkar kommit runt om i landet.
    Här hos mig har det yrt små småp flingor. Lite vitt på marken men inte tilräckligt för pulka åk. Men himelen är fortfarande så dära snögrå, så kankse kommer det mera under kvällen/natten. *hoppas*

Igår hade vi ett gäng vänner över på en bit mat. Sen till efterrätt provsmakade vi mitt julgodis och nybakade lussekatter. Supergott. Vitchokladtryffel var en favorit hos många
    blir nog att baka lite mera av dem, tror de hinner ta slut innan julafton kommer.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Pigelinen

då var de klara till köket...

Närbild på mönstret... bara älskar de små tomtarna...

• Pigelinen

Ni fattar säkert att det är blixten från kameran som gör att det blänker lite på bilderna

• millisen

I morgon ska jag till toys r us och köpa alla julklappar
    Gillar att vara ute i tid...

• lugnåsbo
    millisen skrev 2008-11-24 17:35:22 följande:
    I morgon ska jag till toys r us och köpa alla julklappar Gillar att vara ute i tid...
    det är väl inte så tidigt
    Att vara ute i tid i min värld är att vara klar i början på november
Svar på tråden Vi som älskar julen!