• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • tj0rvig

Men vad menar ni då med advenstpunt? Vad tar ni fram då?

• tj0rvig

Hittade denna sida när jag googlade, kanske det kan va nått?

www.dinbild.eu/product_info.php&osCsid=34184392313037bbbea192eb3341e149

knötta skrev 2008-09-30 15:07:05 följande:
    Hejsan är det någon som vet vart man kan få tag i julgranskulor där man kan tex ha en bild på sina barn på? Hoppas att ni förstår vad jag mena mvh
  • Baronessan
    tj0rvig skrev 2008-09-30 15:53:03 följande:
    "Adventspynt" för mig är adventsljusstakar (el och de med 4 ljus), röda lyktor på utsidan och så sätter jag upp julgardiner och tar fram juldukar m.m. LITE julfeeling alltså, men inte hela kitet. 
  • Lotta71
    MiaLau skrev 2008-09-30 18:25:35 följande:
    är det bara VI som sätter upp granen 1 december? =)=)
    Men då har ni plastgran väl;.? Annars barrar den väl mycket lr?

Vi tar in granen ca 7 dgr innan julsfton så vi hinner njuta av den. Vi brukar sitta  o mysa, pyssla o spela brevid den. *mysigt*
    Daniel-02 Isac-00 Emanuel-98
  • MiaLau

haha, ja a=) iofs så har vi plastgran, vi bor i en liten tvåa med hur mycket möbler som helst, så våran gran är 110 och inte baaaouta stor =)

hehe åå så sjukt mysigt med med granens belysning =)
    Lotta71 skrev 2008-09-30 18:37:53 följande:
    Men då har ni plastgran väl;.? Annars barrar den väl mycket lr?Vi tar in granen ca 7 dgr innan julsfton så vi hinner njuta av den. Vi brukar sitta  o mysa, pyssla o spela brevid den. *mysigt*
  • Joonas

Jag sätter upp adventsstjärnor till 1:a advent, inget annat då. Men till Lucia, då tar jag in granen. Sedan kommer julpyntet upp lite pö om pö. Det är ju mysigast med jul under advent och fram till julafton, sedan börjar jag tycka att jag vill städa ut julen till nyår. 1 Januari åker granen ut!

• Senap
    Elljustakar och adventsljusstake. Bonaden för julkort. Klär balkongen osv.
    Mycket ljus och glitter (inte bokstavligen men pynt i vitt) kommer in men inga tomtar.
    My sugar is raw
  • Mirakel händer
    Adventsljusstakar, julstjärnor, byte av gardiner, Lyktor inne och ute. Beslyning ute åker fram också...

Iår blir det extra kul att se hur det blir eftersom det är våran första jul i vårat hus.
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
Svar på tråden Vi som älskar julen!