• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • HW06

Samma här, ljustakarna, stjärnorna, några röda dukar och röda gardiner, kanske nån liten tomte och ett par snögubbar och julmusik, det är advent för mig

• dio

Jag tar fram allt utom granen den första advent- och som den julfanatiker jag är betyder det en överpyntad lägenhet där det till och med är tomtar på duschdraperiet hehe

• Winka

1:a advent åker adventsljusstakar, stjärnor, gardiner, vanliga ljus, krans på dörren och julblommorna upp. Vid lucia blir det mer pynt med lussetåg och senare blir det liksom pö och pö. Jag är trött på julen den 27:e och städar ut det mesta efter det. Vid nyår vill jag ha vitt och inte rött... dags för våren ju! Flört

Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • Lotta71

Gah, vad jag blir suuuugen när jag läser om julen!!!! Tiden innan är ju så mysig
    O jag har 3 barn som får paket i julstrumpan varje morgon  from 1 dec o de är ju överlyckliga
    *Längtar*

Daniel-02 Isac-00 Emanuel-98
  • TereseA

när jag fyller år den 17 november...då kommer alltid den första snön här..samma vecka...man vaknar,tittar ut,så mysigt.då börjar jag känna jul..Skrattande

Akiim är mitt liv 071004
  • Sialch

Lite samma här, advent pyntar m stjärnor, stakar, dukar och köksgardiner, många ljus i olika former...musiken flödar i form av Jöback, glöggen doftar gott

Mera pynt till Lucian och granen kläs den 23...bonade golv och skinkan i ugnen, när det är klart äter vi tomtegröt och tar en skinkmacka....hmmmmmmmmmmm gott

Va det ngn som visste vart man ev kunde köpa små paket till adventskalender för mindre barn? tar gärna imot tips till lite kille på 1½ år....24 små paket  

ღ ♥ ღ `°?.¸En älskad & efterlängtad son Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • tj0rvig
    Carolaj83 skrev 2008-09-30 19:42:38 följande:
    tj0rvig- åhhhh tack så mycket
    Så lite så
    Tack för tipset förresten, ska beställa såna åt syrran med bilder på hennes barn! Till oss får det bli en bild på hunden ännu i år....
  • crasygirl

jaha då har man suttit på akuten halva kvällen. och det visar sig att jag har kraftig öroninflammation. så dom ser knappt in i örat. Är vidare skickad med remiss till öron, näsa, hals imorgon. så får vi väl se vad dom säger. Ska ta några örondroppar under natten iaf.

Men i denna dystra kväll så har det även kommit något gott. jag har fått hem julgardinerna idag, och vi ska antagligen ut och handla julklappar till helgen beroende på hur jag mår.

Svar på tråden Vi som älskar julen!