• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Carolaj83
    Sialch-min 1,5 åring har bara ett stort intresse.....BILAR! så lite olika små bilar, nån bok, musiksaga
  • jamex

Här åker rubbet upp till förste advent/förste december, vilket nu kommer först, men jag tjuvlyssnar inte på musiken förrän dess.. Har en speciell skiva som ska spelas först (från när jag var liten..) och granen kommer in ganska tidigt. Precis som Winka städar jag ut julen ganska tidigt istället.

• Senap

Jag förstår inte poängen med att fira jul innan jul och sedan städa bort den när det väl är jul.
    (min syn på saken)

Vi pyntar advent som sagt den 1:e advent och sedan kommer julsakerna och granen upp den 23:e.
    Jag uppfostrades så och det beror på att min mamma fyller år den 21:a och inte vill ha julsaker då. Men min son fyller år den 26:e så ska han också slippa julsaker så blir det väldigt kort jul.
    Har funderat över om jag skulle byta men det känns inte rätt för jag vill ha julpynt när det är jul. Så vi fortsätter våra traditioner.
    Här städas julen ut traditionsenligt på 20:e dag knut.

My sugar is raw
  • Mirakel händer

Sitter och funderar på vad som ska vara på julbordet iår. Vi har en del att tänka på eftersom vi har glutenallergiker och mjölkproteinallergiker i familjen. Men det är vi vana med. Så det ska väl inte bli jobbigare än tidigare år.

kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • NennasuS

Gissa vad som dalat från skyn igårkväll och i morse?? Snöflingor!
    Så mysigt! Fick julkänsla, hade varit på 'syjunta' och när jag skulle hem snöade det lite och det var snö på bilen *Mys*

*Vecka 38*
  • Caysa

Vi ska flytta ihop 1november och kom på häromdan att vi har såpass stor lägenhet nu att vi kan ha julgran!!!
    Det känns som om jag ska sprängas av lycka/myskänsla! Åh, vad jag älskar att få komma upp på morgonen och tända julgranen... mys mys mys....

• Little
    NennasuS skrev 2008-10-01 09:42:11 följande:
    Gissa vad som dalat från skyn igårkväll och i morse?? Snöflingor! Så mysigt! Fick julkänsla, hade varit på 'syjunta' och när jag skulle hem snöade det lite och det var snö på bilen *Mys*
    Åh vad mysigt!! Då bor du rätt långt upp i landet?

Själv bor jag i Växjö/Småland och kan bara hålla tummarn att vi får en vit jul, det va länge sedan.. snön ( om dne kommer) så blir det förmodligen i slutet av januari..

Här kommer allt julpynt upp till 1:e advent, julgranen några dagar innan julafton, kanske 1 vecka innan... vill njuta sååå länge det går..
    Sen plockas allt ner till trettondagen.. granen kanske åker ut tidigare beroende på hur den mår
    Hade problem förra året med den trots sockerbitar i vattnet så började den barra tidigt..
    TIPS?!
  • Little

Jag brukar köpa kungsgran eftersom jag har ½ priset

• Caysa
    Svar på #688
    min pappa brukar "slussa" in julgranen och därmed slippa barrningen.
    Han brukar ställa den i garaget i en hink med vatten i en vecka där det är lite varmare än ute, men kallare än inne. Och sedan tar han in den, men brukar låta den stå i en hink med vatten i ngra dagar så att den inte råkar gå torr.
Svar på tråden Vi som älskar julen!