• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • dio
    piggen skrev 2008-10-01 11:15:19 följande:
    o, vilken mysig tråd. Den ska jag läsa.Just nu funderar jag på gran eller inte (givetvis alltid gran egentligen). Har en kille som är 9 mån nu och pillar på allt. Kommer han att äta upp granen måntro?Ni som har barn, hur gjorde ni?
    Första året klämde jag ner granen bakom soffan haha inte det snyggaste men jag fick ha en gran och myskänslan med det.
  • MiaLau

när våran dotter var liten hon var 13 månader vid första julgranen. och det gick jättebra. hon rörde den ibland, pilla lite på kulorna, vi hade de minst ömtåliga julgranskulor där nere eller bara glitter,

men hon var jätteduktig. 
    piggen skrev 2008-10-01 11:15:19 följande:
    o, vilken mysig tråd. Den ska jag läsa.Just nu funderar jag på gran eller inte (givetvis alltid gran egentligen). Har en kille som är 9 mån nu och pillar på allt. Kommer han att äta upp granen måntro?Ni som har barn, hur gjorde ni?
  • DenDär
    Svar på #688
    Ha! då får du hålla tummarna hårt Vi bor på samma breddgrader du och jag och mina tummar brukar vitna av allt hållande
    Little skrev 2008-10-01 10:41:08 följande:
    Åh vad mysigt!! Då bor du rätt långt upp i landet?Själv bor jag i Växjö/Småland och kan bara hålla tummarn att vi får en vit jul, det va länge sedan.. snön ( om dne kommer) så blir det förmodligen i slutet av januari..
  • piggen
    dio skrev 2008-10-01 11:17:18 följande:
    Första året klämde jag ner granen bakom soffan haha inte det snyggaste men jag fick ha en gran och myskänslan med det.
    Det var en jättebra idé. Vi har hörnsoffa med stor lampa bakom. Skulle funka utmärkt. Tack.
  • dio
    piggen skrev 2008-10-01 11:33:28 följande:
    Det var en jättebra idé. Vi har hörnsoffa med stor lampa bakom. Skulle funka utmärkt. Tack.
    Haha det var så lite så
  • piggen

vår lille blir 1 år den 27 dec- en riktig liten tomte.Själv är jag också född i dec och maken i jan. Det blir mycket kalasande under 6 veckor och inget resten av året. Mysigt.

Snö ja, om det äntligen kunde bli snö på julen. Jag minns härom året, då var det i alla fall frost...ha ha ha man kanske får vara nöjd så länge det inte regnar.

• tj0rvig

Vi hade frost igår kväll på marken o is på bilfönstrena, så här lär det heller inte dröja så länge innan snön kommer....!!

• hjärtat06

Jag var till IKEA i Uppsala idag, och såg att de håller på att ställa fram julsakerna! Så om några dagar är det säkert klart

• jamex
    hjärtat06 skrev 2008-10-01 12:02:17 följande:
    Jag var till IKEA i Uppsala idag, och såg att de håller på att ställa fram julsakerna! Så om några dagar är det säkert klart
    ska till IKEA på fredag! Hoppas de fått fram julsakerna här då!
  • mom of a son

Frågar igen då om ni har nåt bra ställe att köpa en sån där färdig påse med adventskalenderjulklappar???

Svar på tråden Vi som älskar julen!