• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Winka

Alla i vår familj är födda kring juni juli augusti... så vi har härliga sommarfester ute! Sedan är det lång tid att planera presenter till jul, vilket är bra! Får gå på presentshopping en gång i halvåret... smidig timing tycker jag! Flört

Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • Mirakel händer
    MiaP skrev 2008-10-01 15:01:46 följande:
    ÅHHH, vilken hääärlig tråd! Själv jobbar jag hela julen. Natt dessutom, så det blir inte att vara med mina små så mycket. Kan någon tycka synd om mig?
    Jag skulle också ha jobbar julafton och juldagen... men fick nytt schema som gäller fr.o.m idag så då var jag ledig hela julafton. Men jobbar ett långt pass på juldagen.
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Carolaj83
    Winka-ja ni har lyckats med tajmingen, vår son fyller 2 år 19 dec och bebisen i magen är beräknad till 5 december
  • elia82

Är inne o tittat här titt som tätt o såg att ni diskuterat dårlig tajming i dag. Kan bara säga att vi är väldigt dårliga på att pricka rätt i våran familj också:

2 dec: Gammelfaster
    8 dec: min man
    10 dec: min pappa
    13 dec: min morfar
    14 dec: min dotter
    17 dec: en av mina närmaste vänner
    19 dec: min mans syster
    21 dec: min mormors man
    31 dec: en av mina närmaste vänners man

Min son va beräknad att komma på annandag jul- 06 men kom 1 mån för tidigt så det blev den 28 nov ist

Man kan säga vad man vill om ett syndigt levene.......-men det är allmänbildande.
  • Senap

Jag tycker inte det är dålig timing att fylla år vid jul.
    Sambon fyller år i mars och jag idag, så alla fyller inte år i december.

My sugar is raw
  • Senap
    elia82 skrev 2008-10-01 19:20:53 följande:
    Min son va beräknad att komma på annandag jul- 06 men kom 1 mån för tidigt så det blev den 28 nov ist
    Åh! min son var beräknad till annandag jul 05 - och kom då
    My sugar is raw
  • Mirakel händer
    Shoegirl skrev 2008-10-01 19:23:48 följande:
    Jag tycker inte det är dålig timing att fylla år vid jul.Sambon fyller år i mars och jag idag, så alla fyller inte år i december.
    GRATTIS på din dag idag.
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Senap

Åh! tack. 
    så menade jag inte att ni behöver gratta. Hemlis
    Men det var himla gulligt. Kyss

Jag var på stan och rekade idag och det börjar komma in lådor med julgrejer till affärerna.
    Men de har inte packat upp det än.
    Give it to me!!!

My sugar is raw
  • Mirakel händer
    Shoegirl skrev 2008-10-01 19:39:55 följande:
    Åh! tack.  så menade jag inte att ni behöver gratta. Men det var himla gulligt. Jag var på stan och rekade idag och det börjar komma in lådor med julgrejer till affärerna.Men de har inte packat upp det än. Give it to me!!!
    Det var så lilte så...

Jag var också på stan idag... det var massor med karonger frame... men inget upplockat. Vill köpa nya julsaker nu när vi bor i vårat hus. Planerar in en resa till Gekås vart efter...
Svar på tråden Vi som älskar julen!