• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mixela
    MiaLau skrev 2008-09-30 18:25:35 följande:
    är det bara VI som sätter upp granen 1 december? =)=)
    Jag sätter upp ALLT julpynt, julgardiner, julgran, rubbet den första advent! Jag vill njuta av det under december, för när annandagen är slut är julen slut för mig. Den 27:e dec börjar jag plocka bort julsakerna.
  • jamex

mom of a son skrev 2008-10-01 13:26:19 följande:

Frågar igen då om ni har nåt bra ställe att köpa en sån där färdig påse med adventskalenderjulklappar???
    brukar finnas på BR eller liknande.
  • Senap
    piggen skrev 2008-10-01 11:38:29 följande:
    vår lille blir 1 år den 27 dec- en riktig liten tomte.Själv är jag också född i dec och maken i jan. Det blir mycket kalasande under 6 veckor och inget resten av året. Mysigt.
    Ha ha! Som vår släkt - ingen slår oss...
    18 dec kusin till sonen
    21 dec min mamma
    26 dec sonen
    27 dec mina systrar
    30 dec 2 kusiner till sonen
    och så jul och nyår på det.

Kalas var ordet!
    My sugar is raw
  • MiaLau

hahaah. sheeeet! det kallar jag att tajma kring jul och nyår;)

Shoegirl skrev 2008-10-01 14:34:27 följande:
    Ha ha! Som vår släkt - ingen slår oss...18 dec kusin till sonen 21 dec min mamma26 dec sonen27 dec mina systrar 30 dec 2 kusiner till sonenoch så jul och nyår på det.Kalas var ordet!
  • Senap
    MiaLau skrev 2008-10-01 14:48:04 följande:
    hahaah. sheeeet! det kallar jag att tajma kring jul och nyår;)
    Japp. Bara jag som förstörde mönstret.
    Innan var det fest var tredje dag
    My sugar is raw
  • MiaP

ÅHHH, vilken hääärlig tråd! Själv jobbar jag hela julen. Natt dessutom, så det blir inte att vara med mina små så mycket.

Kan någon tycka synd om mig?

• Krokusen

Jag tycker synd om dig. Jag jobbade hela julen en gång innan jag fick barn och det var inget roligt alls. Nu har jag bytt yrke så jag kommer aldrig att jobba jul igen. Jag kommer att ha jullov. Stackars dig.

• Winka

Klart det är synd om dig! Blä så trist!Ledsen

MiaP skrev 2008-10-01 15:01:46 följande:
    ÅHHH, vilken hääärlig tråd! Själv jobbar jag hela julen. Natt dessutom, så det blir inte att vara med mina små så mycket. Kan någon tycka synd om mig?
    Killen maj -06 och Knodden mars -09
Svar på tråden Vi som älskar julen!