• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • vermilion

Vet inte om ni har pratat om det redan men, jag jagar julkalendrar. Tänkte ha en sån, där sonen får ett litet paket varje dag fram till jul. Vet inte vad jag ska hitta en sån bara, helst vill jag inte göra mer själv än att fylla paketen. Nåt tips?

• MiaLau

förra året så fanns det på guldfynd tror jag det var, en kallender med massa av småpaket med massa små saker man hänger i granen, man kan juh byta ut sakerna och använda andra saker, men den dyker nog inte upp förens om ett tag. om den ens kommer upp i år, men det tror jag! =)

vermilion skrev 2008-10-05 12:07:21 följande:
    Vet inte om ni har pratat om det redan men, jag jagar julkalendrar. Tänkte ha en sån, där sonen får ett litet paket varje dag fram till jul. Vet inte vad jag ska hitta en sån bara, helst vill jag inte göra mer själv än att fylla paketen. Nåt tips?
  • Camilla R
    vermilion skrev 2008-10-05 12:07:21 följande:
    Tradera är jättebra tycker jag. Köpte själv en där för några år sedan, färdigbroderad och superfin. Mitt tålamod för att sy själv finns inte riktigt...
    Det här fanns just nu: www.tradera.com/Fardig_julkalender-auktion-73920760
    www.tradera.com/_NY_JULKALENDER_NY-auktion-73416511
    www.tradera.com/Helt_ny_2008_Julkalender-auktion-73309834
  • HW06
    Carola J skrev 2008-10-04 23:42:33 följande:
    He he, får nog försöka med något liknande, kanske funkar lika bra med elementet då den ska stå i vårat hörnfönster så att alla utanför kan se den oxå. Ska dessutom bli kul då det är första året som jag o sambon firar jul tillsammans Tänkte passa på o fråga er som har balkong, hur brukar ni "pynta" den?Behöver lite idéer, brukar bara ha lite tråkiga ljusslingor o så, vill ha MER!
    Japp förrut när jag hade balkong pyntade jag den alltid. Granris runt balkongräcket (et himla bökr med bindandet, men fint blev det) och ljus......hur fint som helst blev det tycker jag

Ja visst är mannen elak hehe, fast jag brukar slänga med en eller två nya saker/år i allafall. Det han inte ser lider han juh inte av Räcka ut tungan
    Skänk ett julpaket med hoppets stjärna och gör någon glad.
  • TereseA

Undrar vart man kan hitta dörrkrans? någon som vet? ska kika på tradera.

Akiim är mitt liv 071004
  • unclaf
    TereseA skrev 2008-10-05 15:36:59 följande:
    Undrar vart man kan hitta dörrkrans? någon som vet? ska kika på tradera.
    Dörrkransar säljs alltid på torget i alla städer jag besökt kring jul. Men om du bara är ute efter själva stommen så brukar de ha det i hemslöjdsbutiker.

Men om det är plastvarianten du letar efter så vet jag tyvär ej.
  • TereseA
    unclaf skrev 2008-10-05 15:48:35 följande:
    Dörrkransar säljs alltid på torget i alla städer jag besökt kring jul. Men om du bara är ute efter själva stommen så brukar de ha det i hemslöjdsbutiker. Men om det är plastvarianten du letar efter så vet jag tyvär ej.
    får se om jag köper en i plast el sådan man kan ha varje år..
    Akiim är mitt liv 071004
  • unclaf
    TereseA skrev 2008-10-05 16:02:27 följande:
    får se om jag köper en i plast el sådan man kan ha varje år..
    Hobbybutiker brukar ha stommar oxå. Tycker det är ganska fint med bara stommen fast typ sidenband knutet runt el annat pynt man styuckit in. Måste inte va en massa granris o grejer man binder, svårt att göra fint själv (tycker jag...). Och dyrt att köpa en färdigbunden.
  • TereseA
    unclaf skrev 2008-10-05 16:07:20 följande:
    Hobbybutiker brukar ha stommar oxå. Tycker det är ganska fint med bara stommen fast typ sidenband knutet runt el annat pynt man styuckit in. Måste inte va en massa granris o grejer man binder, svårt att göra fint själv (tycker jag...). Och dyrt att köpa en färdigbunden.
    ja det är det..här då den 1 advent är det alltid marknad här..då säljer dem dörrkransar..sagt varje år at jag ska köpa en..men glömt..vet att dem tar 60kr för en ganska enkel som man kan ha..vi bor ju i lägenhet så det är ju inte så fint med en stor biffig krans..det är finare på hus.
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Vi som älskar julen!