• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • unclaf
    TereseA skrev 2008-10-05 16:13:53 följande:
    ja det är det..här då den 1 advent är det alltid marknad här..då säljer dem dörrkransar..sagt varje år at jag ska köpa en..men glömt..vet att dem tar 60kr för en ganska enkel som man kan ha..vi bor ju i lägenhet så det är ju inte så fint med en stor biffig krans..det är finare på hus.
    Kom på att jag gjorde en jättefin krans ett år (jag som är så kass på sånt annars). Jag köpte en sån enkel stomme samt massa små vinteräpplen som jag tryckte fast med ståltråd.

Oh juletid... :)...
  • TereseA

ja..mysigt..man kan binda fast kanel oxå på kransen..hade det förra året..och torkad apelsin på..

Akiim är mitt liv 071004
  • Carola J

Jag brukar göra kransar själv. Har precis gjort en höstkrans som jag är rätt nöjd med. Får se vad det blir till jul i år..

• morgerda

Måste ha med denna tråd till mina favoriter... man kan inte samla på før många jultrådar

• Winka

Visst var det någon som efterlyste Yankee Candle doftljus med juldoft? Råkade trilla in på den här sidan och där finns allt från de stora ljusen till de små värmeljusen (passar alla plånböcker då kanske?). Det fanns i alla fall två olika doftsorter som kan räknas till julen... Ginger bread och Christamas cookie. 

Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • crasygirl

Hjalllu tjejer

hur har helgen varit har det blivit något pyssel eller snö i helgen????

såg ni prata om kransar. jag brukar köpa min på torgt men får se om det inte blir en i plast i år då jag har allergiska grannar i trappuppgången.

eller om det blir någon rolig välkommmen skylt

• Little

De sista 2 åren har jag gjort vår julkrans själv och så blir det även i år.
    Det är kyrkan ( gå på små & stora med barnen) som ordnar föräldrarkväll då dem ta dit en florist med allt man behöver till kransen, 150:-/krans betalar man.

• tj0rvig

Tjaaa...igår var det kanelbullens dag o jag bakade lite på kvällen o fick en idé t julbaket....så nu provkör jag den ikväll Vi får la se om det blir gott, isf vet jag vad jag ska bidra med i år till julfikat!
    Anyway hela huset luktar av julbak o det är såååå mysigt!!

• prinsens

Ååå, mysig tråd!!
    Fick köpt årets första pepparkakor i torsdags, burken är redan slut och just nu gör jag inget annat än att längta efter julmust och glögg!! Visst brukar de komma ut i handeln i oktober??

Svar på tråden Vi som älskar julen!