• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Winka

Vi har i alla år kört plastgran, fast en i disneyvariant, stor, hög och tät. Vi har inte firat hemma något år förrän i år så det är därför. Har liksom inte varit lönt eftersom man bara kommer hem igen till en barrhög. Men i år ska vi fira hemma och ha en RIKTIG gran, tjoho!

Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • Wilmis07

Vi har alltid vanlig gran,men skulle tex dottern bli allergisk så får man ju skaffa plastgran. Men det finns ju faktiskt jättefina plastgranar idag i olika sorter tex "vanlig gran,kungsgran,olika storlekar mm Dom kostar ju en bra slant,men det hade det varit värt.Bara man håller sig borta från plastgranarna som säljs för 200kr,dom är inte fina

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • emejo128

Vi har riktig gran. Men sedan bor vi på landet med egen skog att hugga själva i, så det skulle kännas fånigt med en plastgran.

• NennasuS

Vi kör på en liten (120?cm) plastis, men som vi ställer på en pall så den blir liite större Det är jag helt nöjd med, eftersom jag aldrig haft gran hemma förrän jag flyttat hemifrån.
    Jag har nästan alltid firat jul hos min farmor & farfar och förut hade vi riktig gran där, men senaste åren har det också varit en stor fin plastis.

Vi firar aldrig jul hemma nu heller, så granen kommer fram till advent, likså julklapparna under den. Tycker det är en fin juldekoration
    Bild finns i mitt galleri sen förra året.

*Vecka 39*
  • DIFmamma

Plastgran här också tyvärr, maken min är allergisk så jag får stå ut med en i plast.Men hemma hos mamma och pappa så är det alltid en riktig gran så jag passar på att njuta av doften där medans maken mest snörvlar...

• MiaLau

vi har oxå plastgran, men det är för att vi bor i en liten två med inga utrymmen! så vi får helt enkelt ha en plastgran =)

men sen när vi får större så ska vi självklart ha en riktig julgran =)
  • bripoint

Man kan ju ha plastgran inne (svärmor här har allergi) och en riktig ute.
    Idag kollade jag kulprylar på Tradera...alla i familjen i kör -Ja DET är ju något vi VERKLIGEN behöver...pust...suck...(himlar med ögonen)

*he he he*

• Winka

Julprylar är ju kul-prylar! Vi förstår precis! FlörtSkrattande

Killen maj -06 och Knodden mars -09
Svar på tråden Vi som älskar julen!