• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • dio

Här är det också riktig gran som har gällt i många år. Min morfar har alltid gått ut i sin skog och valt som han sedan levererat till mig och mina mostrar (och sig själv). Men nu är han för gammal för sånt så de senaste 2 åren har jag haft en plastgran Vi får se hur det blir i år.

• Marie med två barn
    dio skrev 2008-10-04 12:16:21 följande:
    spira eller stjärna? Jag har spira
    Här är det stjärna som gäller. Och riktig gran.

Har en burk pepparkakor och en flaska glögg i skåpet. Funderar på att öppna det ikväll. Tända en brasa och mysa lite när barnen lagt sig.
    *Carpe Diem*
  • Marie med två barn
    bripoint skrev 2008-10-04 12:19:25 följande:
    vi har julängel i toppen....Oj oj oj...Det känns som jag behöver HONOM och han liksom behöver mig ;)www.tradera.com/Stor_tomte_Lisa_Larson_Larsso...
    Vad fin! Skulle passa perfekt hemma hos mig, fast inte till det priset.
    *Carpe Diem*
  • bripoint

min man hade stjärna i sitt hem och jag spira...så vi skaffade en julängel...för julfridens skull Ha ha ha...

• bripoint
    Marie med två barn skrev 2008-10-04 12:20:36 följande:
    Vad fin! Skulle passa perfekt hemma hos mig, fast inte till det priset.
    japp...priset är det som ej passa mig heller...eller min man i alla fall ;)
  • bripoint

Visst blir man lätt hysterisk och upprörd om inte alla familjen vill bära sin tomteluva på julafton...vadå kliar och blir varmt (med hundratals tända stearinljus)
    Lite får man väl bjuda till...det är ju faktiskt bara jul en gång om året!  *ler*

• Carola J

Här är det en plastgran som gäller, lite synd men eftersom vi firar jul hemma hos min mamma varje år så får vi lite av varje då de har en riktig gran.

I år blir det nog ett riktigt test då vi har skaffat två katter, hoppas de inte klättrar i granen

• Terez

idag har jag bakat en mjukpepparkaka och en saffraskaka. Blev så sugen på lussebullar innan, men orkade inte hålla på med det. Men oj vilket jul-sug jag fick då jag gräddade pepparkakan
    Men nu är det ju bara ca två månader kvar till 1:a advent

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
Svar på tråden Vi som älskar julen!