• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • unclaf

Oh..O ikea har börat ta fram sina julsaker (kansek nån redan skrivit...)..Nu blir de ttill att åka till ikea en gång i veckan o titta på ljusen o kulorna....Maken lagom nöjd :)

• Winka

Åh, det låter mysigt!  Hoppas din kväll fortsätter lika bra!

Kims mamma skrev 2008-10-04 19:50:42 följande:
    Lite trött efter en lång dag på jobbet. Jobbade 8.55-18.45 idag. När jag kommer hem står maten färdig och TÄNDA LJUS och fina RÖDA ROSOR. Maken kom ihåg att det är våran årsdag idag. I dag är det 6 år sedan vi vart tillsammans.
    Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • Mirakel händer
    Winka skrev 2008-10-04 19:56:06 följande:
    Åh, det låter mysigt!  Hoppas din kväll fortsätter lika bra!
    Tackar... men är jätte trött... måste lägga mig skapligt börjar vid 7.35 imorgon igen...
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Odella

Var på IKEA bäckebol igår och mycket fina julgrejor :) Tyvärr såg resten av varuhuset ut som kosovo, helt kaos överallt. De håller visst på och bygger om.

• tj0rvig

*s* Jag får väl köpa nå grandoft-spray i år
    Nej men vi har aldrig haft riktig gran, sambons familj hade riktig gran när han var liten men inte ens de har det längre (trots att de bor på landet o har egen skog o allt).
    Men jag kan förstå hela doft-grejen, hade vi haft riktig gran förut så hade jag säkert oxå förknippat den med julen. Jag går igång på bakdofterna, pepparkakor o alla kryddor, julskinkadoften osv.
    Men kanske sen när vi har eget hus att jag kränger in en riktig gran, man vet ju aldrig. Fast då vill jag ha en fin en, får väl börja spana redan i juni

unclaf skrev 2008-10-04 19:49:33 följande:
    Oh, saknar du inte julgansdoften? Känns ju som om doften av julgran när man kommer ned i vardagsrummet på morgonen är "halva grejen" med julen :). Allergirisk? Är det nån i familjen som de facto ÄR allergisk? Annars är det väl ingen fara? Har fått in nån liten spindel nån gång med granen, annars inga problem med kryp. Dock barrar den naturligtvis, man brukar hitta barr året runt i hemmet även om man städar.Men besvikelsen var total förra året när vi lyckades få fatt på nån måndagsexgran som inte doftade :(. Julen kändes mkt sämre då. dessutom var jag kanonsjuk på julafton...Men rent miljömässigt är det nog bättre med en plastgran som man återanvänder än "the real deal".Ha ha, låter som jag "gnäller" på dig, inte min mening..Men jag är bara såååå barnsligt förtjust i julgranar...Smack smack..Längtar tills de anländer....Gå runt och välja den perfekta...Maken får lyfta fram varenda gran och hålla i den så att jag kan kolla på avstånd...Han gnäller över barr som sticks och händet som fryser, he he..MEn granen måste vara perfekt! Ingen silvergran, nej riktig rödgran...
  • tj0rvig

Nu behöver jag oxå tips

Mina två svågrar. Den ena är 40 o har aaaaallt. Intresserad av allt som har med bilar att göra o fascinerad av USA. Any tips?!

Andra svågern är 18 o bor hemma. Har precis tagit körkort. Är intresserad av sin dator, jakt o tja ni vet, tjejer o alkohol typ. Men jag VÄGRAR o köpa en flaska sprit åt honom eller nå annat sånt där löjligt, typ kondomer eller ngt. Funderar starkt på o köpa en varm jakttröja åt honom (och svärfar). Men skulle vara kul med ngt roligt oxå!

Svärfar då? Han älskar jakt o är allmänt intresserad av allt som man användning för (typ verktyg o maskiner) men han har oxå allt. Han är en fena på att laga mat (men tyvärr tror jag inte att en kokbok är ngt för honom, han lagar ! ur huvudet" sas, om det så klart inte är ngn riktigt "mitt i prick" kokbok). Förra året fick han roliga lite annorlunda kryddor av oss o kryddburkar att ha kryddorna i. Som sagt så ska han eventuellt få en jakttröja av oss.

Jag är så tacksam för att mina svärmor älskar ljudböcker, levande ljus, té och choklad! Så lätt o hitta julklappar o föedelsedagspresenter/morsdagspresenter t henne!!

• HW06
    unclaf skrev 2008-10-04 19:50:45 följande:
    Oh..O ikea har börat ta fram sina julsaker (kansek nån redan skrivit...)..Nu blir de ttill att åka till ikea en gång i veckan o titta på ljusen o kulorna....Maken lagom nöjd :)
    Jag får inte köpa fler julsaker, gubben tycker det räcker, vi kan ha 3 granar här hemma och alla skulle vara överfyllda säger han, så jag har shoppingförbud på julsaker i år Gråter
    Skänk ett julpaket med hoppets stjärna och gör någon glad.
  • dio
    Svar på #836

Till svågern: En bok om amerikanska bilar, gamla jänkare?

svåger 2r: En onödig teknisk pryl från teknikmagasinet kanske?
  • Bonanza

Vi får avvakta med julklappsplaneringen ett tag. Vi håller på och bjuder på ett hus, och vinner vi budgivningen får huset bli vår julklapp i år. Då ger vi inte till varandra. Så vi får väl se.

• MiaLau

haha, vad elakt av honom! 

sakerna blir ju finare och finare juh och så behövs gammalt bytas ut till nytt ;)
    HW06 skrev 2008-10-04 21:52:48 följande:
    Jag får inte köpa fler julsaker, gubben tycker det räcker, vi kan ha 3 granar här hemma och alla skulle vara överfyllda säger han, så jag har shoppingförbud på julsaker i år
Svar på tråden Vi som älskar julen!