• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mixela

Jag är färdig med julklappar till alla utom barnen. Fotokalendrar åt svärmor och svärfar som är skilda så det blir en åt dom var, skolfotot ska bli julklappar åt resten av alla syskon och övriga vuxna. Bara ramar som saknas, men det går ju fort att skaffa.

Barnen i bekantskapskretsen ska få prenumerationer på Nalle Puh/Bamse/annan tidning.

Men.... vad ska vi ge åt våran dotter???????

• HW06

Här blir det oxå kalndrar till farmor/mormor och kort vi ska ta på öppna...sen har vi även gjort fotavtryck som vi ger bort

Skänk ett julpaket med hoppets stjärna och gör någon glad.
  • SkönaGG
    MiaLau skrev 2008-10-03 16:01:34 följande:
    ikea i kungens kurva har INTE startat med några julsaker än! =(
    Men det har dom i Barkarby

Hej förresten.
    Här har ni en till julgalning.

Har idag fått hem min nya julservis från Fyrklövern. Jättekul...
    A 2004 & B 2006 & C 2007
  • MiaLau

mycket julsaker?

värt att åka dit? =)
    SkönaGG skrev 2008-10-03 18:54:49 följande:
    Men det har dom i BarkarbyHej förresten. Här har ni en till julgalning.Har idag fått hem min nya julservis från Fyrklövern. Jättekul...
  • SkönaGG
    MiaLau skrev 2008-10-03 19:03:45 följande:
    mycket julsaker? värt att åka dit? =)
    Tillräckligt för att få vara med i tidningen. (metro eller vad det var)
    A 2004 & B 2006 & C 2007
  • MiaLau

haha, jasså, det var det min sambo pratade om!

jag har märkt en sak! Min sambo säger inte mycket om julen, han tycker jag är lite knäpp som tänker på julen NU, Meeeen, han vill gärna ut och kolla på julpyntning osv. =)
    SkönaGG skrev 2008-10-03 19:17:41 följande:
    Tillräckligt för att få vara med i tidningen. (metro eller vad det var)
  • NennasuS

Min sambo är som grinchen, hatar julen. Men jag försöker omvända honom, men vet inte om jag lyckas så bra. Men han säger inte såå mycket om min hysteri ändå 
    Men visst hade det varit roligt om han uppskattat julen lite mer...

*Vecka 39*
  • Testarossa

jag har iaf övertalat min man om att ha en riktig julgran här hemma!!! Vi bor i lägenhet, å han tycker att det är trångt som det är. Sen är han uppväxt med en plastgran "som inte stökar ner". Själv är jag uppväxt med riktig! Doften man möter när man går ner i vardagsrummet på morgonen är oslagbar! Så (l)ju(v)lig Sen vill jag gärna ha en riktig en för min store pojk (3år) skull. Någon mer som kör med riktig julgran?!

• Bonanza

Jag tänker aldrig (om jag inte blir tvingad under typ pistolhot) ha en plastgran istället för en riktig gran. Never ever!

• Carolaj83

såklart man ska ha riktigt gran, vi har inte haft nån på 2 år nu så i år blir det gran igen....igår när vi var på rusta höll dom på att packa upp massa julsaker o leksaker o den avdelningen blir stooooooor.....ska åka dit om några dar igen när allt är uppe

Svar på tråden Vi som älskar julen!