Hugo Boss skrev 2008-10-09 15:13:58 följande:
Sitter här med paniken och ångesten långt upp över öronen..vet inte vart jag ska ta vägen..slängde i mig 5 ångestdämpande förut (istället för en), men känner mig inte bättre alls.Tycker det är jättejobbigt att sambon är hemma..vi går på varandra, tjafsar om småsaker och mit humör pendlar ngt oerhört. Orkar inte med detta känner jag!!Imorgon är mitt första psykologbesök på bvc..men jag vet inte vad jag ska säga..hur mycket dom har läst i mina gamla journaler (inget antar jag). Att jag återigen måste börja om från början..en början som jag helst av allt vill glömma.. (en början som var långt innan sonen kom till jorden..)SUCK!!! vet inte vad jag ska ta mig till...Röksugen blir jag mitt upp i allt också, det var den enda lilla tröst jag hade som deprimerad sist...men nu slutade jag ju röka när jag blev gravid, men känner att tröstciggen ändå skulle sitta fint..SKIT!
När jag började hos min psykolog nu så pratade vi om varför jag mår dåligt nu och inte om det förflutna för de pallar jag inte prata om igen. Så berätta hur du känner och var tydligt med att du vill prata om nuet och inte vad som hänt innan.
Vad gäller rökningen så höll jag mig tills jag slutade amma, sen började jag tyvärr igen. Men det fungerar som ångestdämpande och jag ska sluta igen sen när allt känns bättre. Kram på dig